Kettős Hyundai i30 győzelem a német teszteken
Még éppen csak bevezették a piacra, de a Hyundai i30 harmadik generációja képességeivel olyan konkurenseket hagy maga mögött, mint az Opel, a Peugeot, vagy a Renault kompakt kategóriatársai.
A Hyundai i30 legújabb, immáron harmadik generációját 2017 januárjának legvégén vezették be Európa egyik legnagyobb és legrangosabb piacán, Németországban. Az új i30 sikeresen indított, hiszen máris két nagy német autós magazin, az Auto Bild és az Auto Zeitung is a Hyundai kompakt modelljét hirdette ki győztesnek a magazinok legutóbbi számaiban megjelent összehasonlító tesztekben.
"A szaklapok ezen első tesztjei kihangsúlyozzák a Hyundai i30 legfrissebb modellgenerációjának újabb fejlődési ugrását és bemutatják az autó versenyképességét" - mondta Markus Schrick, a Hyundai Motor Deutchland vezetője. "Az új modellel tovább írhatjuk a Hyundai i30 németországi sikertörténetét." Az új Hyundai i30 előző két generációjából csak Németországban több mint 235 ezer példány talált gazdára.
"Hiba? Ilyet valójában nem találtunk az i30-nál" foglalja össze az Auto Bild a 140 lóerős Hyundai i30 1,4 T-GDI tesztjében, ahol az autónak a Mazdával, Opellal és Renault-val szemben kellett bizonyítania képességeit, amit részben maga mögé is utasította azokat. A szaklap a "gondtalan" jelzővel illette a Hyundai i30-at - ami nemcsak az 5 éves, kilométerkorlát nélküli garanciára vonatkozik, hanem a teljes autó képességeire. "Egy becsületesen összerakott, rendezett és praktikus autó. A Hyundai nagyon felnőttesen rugózik, a kormányzás jó és a motor akár a középkategóriában is megállná a helyét. Csendes, erős és kulturáltan működik. Nyomatékával egyik másik sem ér fel. A nagy kijelzők megkönnyítik a mindennapi használhatóságot, ahogyan a praktikus ülésdöntés is így tesz."
A lap pozitívan értékeli az i30 konnektivitási elemeit, illetve a vezetési asszisztensek kínálatát is. Az Auto Bild végső értékelése szerint: "Semmi sem hiányzik, nem zavar semmi, a hétköznapi feladatokhoz úgy tűnik, a rendesen összerakott koreai felel meg a leginkább. Így aztán ezzel a nyugodtsággal - viszont szenzációsan váratlanul - elhozta az első helyet."
Pontosan ilyen pozitív végső értékelést adott az Auto Zeitung is, amely négy 1,0 literes turbómotoros kompakt modellt hasonlított össze. Így került össze az új Hyundai i30 1,0 T-GDI 120 lóerős változata a Ford, Opel és a Seat hasonlóan motorizált modelljeivel, amelyeket megelőzve elhozta a tesztgyőzelmet. "Telitalálat, az új Hyundai i30 bravúrosan megbirkózott első megmérettetésén. A koreaiak sikerreceptje: teljes körű biztonsági felszerelés, temperamentumos kezelhetőség, kiválóan lassító fékrendszer,és népszerű árazás."
Az Auto Zeitung méltatta a Hyundai i30 csomagterének magas szintű hétköznapi használhatóságát és a világos kezelőszervekkel átlátható műszerfalat csakúgy, mint a remek kidolgozottsággal és minőségi anyagokkal felszerelt belső teret. A menetdinamika fejezetben az Auto Zeitung tesztelőit lenyűgözték a Hyundai Motor Europe rüsselsheimi fejlesztőközpontjában megálmodott új Hyundai i30 képességei. "Különösen a fékteljesítmény okoz maradandó élményt. Hideg fékekkel 100 km/óráról a koreainak elég 33,8 méter a megálláshoz. Ezenfelül a felfüggesztés rendes hangolása és a precíz kormányzás is tetszik."
Az új Hyundai i30 Németországban 17 450 eurótól vásárolható meg és már ezen az áron is olyan aktív biztonsági asszisztenseket ad, mint a sávtartó asszisztens, a városi vészfékrendszer és fáradtságfigyelő rendszer. A népszerű kompakt összesen ötféle felszereltséggel és hatféle motorkínálattal érhető el. A Rüsselsheimben tervezett és fejlesztett új generációs Hyundai i30 a csehországi Nosovicében készül, így az i30 teljes egészében európai autónak tekinthető.
Forrás: hyundai.news
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!