GENF 2017: Új tanulmányban a Hyundai legfrissebb üzemanyagcellás technológiája
A Hyundai Motor a Genfi Autószalonon felfedte futurisztikus hidrogén-üzemanyagcellás koncepció modelljét, mely előre tekint a hidrogénhajtású járművek következő generációja felé.
A hidrogénhajtású közlekedésben globális vezető szerepére alapozva, a 2017. évi Genfi Autószalonon a társaság ismét megerősítette elkötelezettségét az üzemanyagcellás járművek fejlesztése iránt. A hidrogén-üzemanyagcellás koncepció modell képviseli a következő lépést a Hyundai Motor végső céljának megvalósításában, mely a zéró kibocsátású hidrogénenergiára épülő világ létrehozása.
A hidrogén-meghajtású járművek fejlesztésének élvonalában töltött két évtizedet követően - legutóbb az ix35 Fuel Cell-el (bizonyos piacokon Tucson Fuel Cell), mely 2013-ban a világ első tömeggyártásban gyártott hidrogén meghajtású járműve lett - 2017 elején a Davosi Világgazdasági Fórumon a Hyundai Motor csatlakozott a Hidrogéntanács (Hydrogen Council) létrehozásához, mely egy globális kezdeményezés az üzemanyagcellás autók fejlesztésének és forgalmazásának támogatására, a fosszilis üzemanyagokkal működő autók alternatívájaként.
Woong Chul Yang, a Hyundai Motor elnökhelyettese így nyilatkozott: „A Hyundai elkötelezett az innovatív, üzemanyag-hatékony járművek gyártása terén, továbbá célja, hogy vezetővé váljon a fenntartható közlekedésben. Az üzemanyagcellás új koncepció modellünk egy fontos termék a fejlődésünk során és közelebb visz minket a „Hidrogén-energia alapú Társadalom” jövőképhez, mely tiszta közlekedést és élménytelibb életet jelent a fogyasztóink számára. , a hidrogén üzemanyagcellás technológiában betöltött vezető szerepe segítségével.”
A hidrogén-üzemanyagcellás koncepció modell folytatja a Hyundai Motor elkötelezettségét az üzemanyagcellás járműfejlesztés iránt, továbbá a társaság öko jármű programjának része, hogy 2020-ra 14 vagy több, új, környezettudatos modellt mutasson be. Mivel ösztönöz minket az üzemanyag-hatékony és környezetbarát járművekre vonatkozó, növekvő globális igény, a program továbbra is követi az Ioniq modellcsalád innovációs példáját, mely az első, három elektromos hajtáslánccal választható autó, egyetlen karosszéria típuson belül.
A hidrogén-üzemanyagcellás koncepció modell áramvonalas formáját a természet és a víz ihlette – mely az autó által kibocsátott egyetlen anyag – letisztult és nyugodt formatervezés, mely hangsúlyozza környezetkímélő jellegét. A teljes autó formája a funkcionalitást követi, minimalista stílussal ötvözve. Ezt a megközelítést példázza a hidrogén-üzemanyagcellás koncepció, a drámai és stílusos hátsó légterelővel és beömlőnyílásokkal, melyek aerodinamikai hatékonyságot biztosítanak az intelligens tervezésnek köszönhetően.
A koncepció nevében az FE kódnév a „Future Eco”-t jelenti, tükrözve az innovatív, új technológiákat, melyek kiegészítik az autó környezetbarát jellegét - elismerve egyedülálló üzemanyagforrását. Az új koncepció egyik legérzékelhetőbb jellemzője a belső párásító, mely visszaforgatja az autó tiszta hidrogén energia keringéséből kikerülő vizet, kellemesebb környezetet létrehozva az utastérben.
Az FE koncepció a Hyundai negyedik generációs hidrogén-üzemanyagcellás technológiáját demonstrálja, melyet cégünk világszerte folytatott kutatási, fejlesztési és elemzési programja alapján készítettünk el. Az új technológia a jelenleg forgalomban levő ix35 Fuel Cell modellhez képest 20%-kal könnyebb, 10%-kal nagyobb hatékonyság mellett. Az autó hatótávját jelentősen növeli a 30%-kal jobb üzemanyagcella teljesítménysűrűség.
Az autó környezetbarát jellemzőinek további megerősítéseként és a vevői elégedettségre összpontosítva, az FE koncepció hordozható akkumulátor csomagokat tartalmaz - az autó töltőjén át feltölthetők – melyek az utastér berendezéseit látják el árammal. Eközben a csomagtartóban található az elektromos motor beépített tárolója és töltési helye, szemléltetve a Hyundai Motor mobilitási megoldásainak fejlesztését, hogy megfeleljen a jövőbeni életstílusoknak.
Az új koncepció autó nem egyszerűen csak szép és innovatív, de rendkívül nagy kapacitású is. Az autót úgy terveztük, hogy több mint 800 kilométert tudjon megtenni két tankolás között, ismerve a jelenlegi korlátozott hidrogén infrastruktúrát. A hidrogén-üzemanyagcellás koncepció modell elemei hatással lesznek egy 2018-ban piacra kerülő üzemanyagcellás szabadidőautó modellre, mely modern „Hyundai Smart Sense” vezetéstámogató rendszerekkel, és nagy hatótávolságú hidrogén meghajtással fog rendelkezni.
Forrás: Hyundai Hungary
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!