Nagyon várják a Hyundai platós kisteherautóját


Azokon a piacokon, ahol népszerűek a platós kisteherautók, mint amilyen pl. Ausztrália, ott nagyon várják már a Hyundai új pick-upját, amely ugyan várhatóan csak két év múlva jelenik meg a piacon, de egyre többet lehet megtudni róla.   

B. K. Rhim, a Hyundai Motor Nemzetközi Ügyviteli Osztályának alelnöke Koreában nemrég elárulta, hogy a vállalat számára fontos platós kisteherautó gyártása két éven belül megindulhat. Ám azt is rögtön hozzátette, a korábbi életstílus-tanulmányokkal ellentétben a Hyundai inkább egy jól használható igáslovat szeretne készíteni az erre vágyók számára.  

Rhim a Hyundai berkein belül az egyik legmagasabb rangú vezetőnek számít és a koreai vállalat számos kulcsfontosságú piacát látja át. „Két év kell még hozzá, hogy nekiláthassunk” – mondta, amikor az új modell időtervéről kérdezték. „Sok piac számára fontos egy ilyen jármű – különösen Thaiföldön, Délkelet-Ázsiában és Ausztráliában.” Rhim azt is elárulta, habár a Hyundai nemrég már mutatott egy Tucsonra épülő platós kisteherautó-tanulmányt Amerikában, a helyi források szerint egy ilyen modell megvalósításának tervét elvetették.


A világ számos pontján növekszik az igény az egy tonna teherbírású kétszemélyes vagy duplakabinos kisteherautók iránt. Ilyen járművek számára elsősorban a fejlődő piacokon mutatkozik igény, mint amilyen Délkelet-Ázsia, Dél-Amerika, Dél-Afrika, amelyek mind Rhim felügyelete alatt működnek.   
A növekvő kereslet ellenére a Hyundainak további kihívásokkal kell megküzdenie, mielőtt az autót a Toyota HiLux és a Ford Ranger ellen küldik. Jelenleg ugyanis a Hyundai ázsiai és európai gyártóbázisai teljes kapacitáson működnek, így felmerül a kérdés, vajon hol lenne hely egy ilyen új modell összeszerelésére. Miközben a Hyundai kapacitásbővítést tervez Kínában, ezek az üzemek elsősorban a helyi piac személyautó-igényeit hivatottak kielégíteni.


Amikor erre az újságírók rákérdeztek, Rhim elismerte, hogy Thaiföld lenne az ideális helyszín ezen platós kisteherautók gyártására. Jelenleg viszont a Hyundainak nincs semmilyen összeszerelő üzeme a térségben. Így aztán a gyártásig hátralévő időszakban nemcsak magát a terméket kell kidolgozni és megfelelően tesztelni, de ezen felül még akár dollármilliárdos nagyságrendű beruházással gyártóbázist is kell létesíteni kifejezetten egy ilyen modell számára.  

Ausztráliában bizonyosan népszerű lehetne egy ilyen Hyundai modell, hiszen tavaly a kategória legkeresettebb modelljéből, a Toyota HiLuxból több mint 40 ezer példány talált gazdára. A HiLux eredményének felével is megelégedne a Hyundai ausztrál képviselete, amely további 25 százalékkal növelné a márka eladásait a szigetországban.

A Hyundai bennfentesek szerint a HiLux koreai ellenfelének szánt új modell első tesztpéldányai már elkészültek és jelenleg teljes titokban a Namyang fejlesztőközpont tesztpályáin vizsgálják őket.

Forrás: motoring.com.au 

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését