Nagyon várják a Hyundai platós kisteherautóját
Azokon a piacokon, ahol népszerűek a platós kisteherautók, mint
amilyen pl. Ausztrália, ott nagyon várják már a Hyundai új pick-upját, amely ugyan
várhatóan csak két év múlva jelenik meg a piacon, de egyre többet lehet megtudni
róla.
B. K. Rhim, a Hyundai Motor Nemzetközi Ügyviteli Osztályának
alelnöke Koreában nemrég elárulta, hogy a vállalat számára fontos platós
kisteherautó gyártása két éven belül megindulhat. Ám azt is rögtön hozzátette,
a korábbi életstílus-tanulmányokkal ellentétben a Hyundai inkább egy jól
használható igáslovat szeretne készíteni az erre vágyók számára.
Rhim a Hyundai berkein belül az egyik legmagasabb rangú
vezetőnek számít és a koreai vállalat számos kulcsfontosságú piacát látja át. „Két
év kell még hozzá, hogy nekiláthassunk” – mondta, amikor az új modell
időtervéről kérdezték. „Sok piac számára fontos egy ilyen jármű – különösen Thaiföldön,
Délkelet-Ázsiában és Ausztráliában.” Rhim azt is elárulta, habár a Hyundai
nemrég már mutatott egy Tucsonra épülő platós kisteherautó-tanulmányt
Amerikában, a helyi források szerint egy ilyen modell megvalósításának tervét
elvetették.
A világ számos pontján növekszik az igény az egy tonna
teherbírású kétszemélyes vagy duplakabinos kisteherautók iránt. Ilyen járművek
számára elsősorban a fejlődő piacokon mutatkozik igény, mint amilyen
Délkelet-Ázsia, Dél-Amerika, Dél-Afrika, amelyek mind Rhim felügyelete alatt
működnek.
A növekvő kereslet ellenére a Hyundainak további
kihívásokkal kell megküzdenie, mielőtt az autót a Toyota HiLux és a Ford Ranger
ellen küldik. Jelenleg ugyanis a Hyundai ázsiai és európai gyártóbázisai teljes
kapacitáson működnek, így felmerül a kérdés, vajon hol lenne hely egy ilyen új
modell összeszerelésére. Miközben a Hyundai kapacitásbővítést tervez Kínában,
ezek az üzemek elsősorban a helyi piac személyautó-igényeit hivatottak
kielégíteni.
Amikor erre az újságírók rákérdeztek, Rhim elismerte, hogy
Thaiföld lenne az ideális helyszín ezen platós kisteherautók gyártására.
Jelenleg viszont a Hyundainak nincs semmilyen összeszerelő üzeme a térségben.
Így aztán a gyártásig hátralévő időszakban nemcsak magát a terméket kell kidolgozni
és megfelelően tesztelni, de ezen felül még akár dollármilliárdos nagyságrendű
beruházással gyártóbázist is kell létesíteni kifejezetten egy ilyen modell
számára.
Ausztráliában bizonyosan népszerű lehetne egy ilyen Hyundai
modell, hiszen tavaly a kategória legkeresettebb modelljéből, a Toyota HiLuxból
több mint 40 ezer példány talált gazdára. A HiLux eredményének felével is
megelégedne a Hyundai ausztrál képviselete, amely további 25 százalékkal
növelné a márka eladásait a szigetországban.
A Hyundai bennfentesek szerint a HiLux koreai ellenfelének
szánt új modell első tesztpéldányai már elkészültek és jelenleg teljes titokban
a Namyang fejlesztőközpont tesztpályáin vizsgálják őket.
Forrás: motoring.com.au
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!