Megérkezett a Hyundai Sonata frissített változata


A Hyundai Motor Dél-Koreában bemutatta felújított Sonata modelljét, amely nemcsak drámaian megváltozott külsejében, de technológiájában is túlmutat egy egyszerű modellfrissítésen.

A Hyundai Motor a koreai főváros egyik ikonikus kulturális helyszínén, a Dongdaemun Design Plazában mutatta be a Sonata legújabb modelljét, amely az előző generációs öröksége mellett olyan drámai változásokon ment keresztül, amelyek egyúttal összhangban állnak a Hyundai legújabb formatervezési irányzatával is. Ennek eredményeként az autó a korábbinál merészebb, kifinomultabb külső megjelenést kapott, amelyet határozott vonalak és jellegzetes stíluselemek határoznak meg. Emellett az új Sonata folytatja a modell teljesítmény-orientált hírnevét, miközben a menetdinamika páratlanul fejlett biztonsági felszereltséggel párosul.  


A limuzin első kialakítása szinte teljesen megújult azzal, hogy új, a folyékony acélt jelképező ívelt, azaz kaszkád hűtőmaszk, függőleges kialakítású LED nappali menetfények, szűkebbre szabott fényszórók és formázott motorháztető került az autóra, amely ezektől még dinamikusabb megjelenést kapott. Az első lökhárítóaljáról induló és oldalt végigfutó krómozott csík mellett a Sonata tervezői még dinamikusabbá tették az autó profilját azáltal, hogy kibővítették a csomagtérfedelet, így az autó eleje még hosszabbnak és kecsesebbnek tűnik. 


A megnövelt raktérfedél közepén a Hyundai embléma alatt hangsúlyos Sonata felirat jelent meg, amely látványos önbizalmat sugároz, miközben a tervezők az embléma felső részébe integrálták a fedél nyitógombját. Az olyan további finom részletek, mint az új, különleges hátsó lámpatest grafikája és annak fényei érdekessé teszik a hátsó kialakítást, ahol a hátsó rendszámtartó lejjebb, a lökhárítóra költözött, ezzel is jelezve az autó különleges formatervét. A 17 colos felnik céltudatosságot sugároznak, amelyek mellett a stílust kereső vásárlók további kétféle, új rajzolatú 18 colos könnyűfém keréktárcsa között választhatnak.  


További formai átalakításokat hajtottak végre az észak-amerikai, ausztrál és máspiacokon népszerű 2,0 Turbo modell esetében, amelynek frontkialakítása a sportos hálós hűtőmaszkkal, a fekete betétes fényszórókkal és LED nappali menetfényekkel, fekete alsó lökhárítójával és fekete borítású külső tükreivel emelkedik ki a Sonata kínálatából. A Turbo modell oldalnézetben az ajtók alsó részén és a kilincseken található fekete betéttel, míg hátul az alján diffúzort mintázó hátsó lökhárítójával és dupla kipufogóvégeivel mutatja az autóprémium kialakítását. 


Belül a középkonzol nagyobb kezelőgombjaival látványosan javult az utastér  megjelenése. A prémium érzet növelése érdekében az átalakított audió és klímakapcsolók zongoralakk bevonatot kaptak, miközben a színes, 7 colos érintőkijelző immár alapfelszereléssé vált az összes új koreai Sonatában, de kívánságra ehelyett egy nagyobb, 8 colos AVN rendszer is elérhető.   


Mostantól az összes Sonata változat vadonatúj, háromküllős kormánykereket kap, míg a Turbo változat levágott aljú volánja az erősebb változat sportosabb természetére utal. A modellkínálat csúcsán lévő Turbo emellett lényegesen jobb oldaltartást biztosító sportüléseket és sportos váltógombot is kapott, amely lehetőséget ad a vezetőnek, hogy négyféle vezetési program – Comfort, Eco, Sport és Smart – között válasszon, amelyek között ez utóbbi esetén az autó a vezető pillanatnyi vezetési stílusa szerint automatikusan választ az előző három mód közül. 


A Sonata osztályelső technológiai színvonalát továbbfejlesztve új kapcsolódási megoldásokat építettek be, többek között egy további USB töltőcsatlakozót építettek be a középkonzol hátsó részébe. A vezetők mostantól az erre acélra kialakított középkonzoli tárolóban csatlakozó nélkül tudják tölteni kompatibilis mobiljukat, de természetesen továbbra is alapfelszereltségként jár a Sonatánál bevezetett Apple CarPlay és Andorid Auto alkalmazás is.   


A felújított Sonata hírnevéhez méltóan teljes körű fejlett biztonsági rendszereket kapott, amely egyedülállóan bőséges a középkategóriában.  Ezek között megtaláljuk az aktív sávtartó rendszert, a távfényasszisztenst, a dinamikus kanyarfényszórót, amelyek közül utóbbiak elsősorban az éjszakai vezetést teszik még könnyebbé. Ezek mellett érdemes megemlíteni a holttérfigyelő rendszert és a mögöttes keresztirányú forgalmat figyelő rendszert is. 


Az új Hyundai Sonata összesen négyféle erőforrással rendelhető Dél-Koreában. A 2,0 literes szívóbenzines mellett az autó elérhető 1,6-os T-GDI és 2,0 literes T-GDI turbós benzinmotorokkal, valamint 1,7 literes CRDi dízelmotorral is. Az új Sonata vezetési élményét egy új nyolcfokozatú, kormány mögötti fülekkel is kezelhető automatikus váltóval fokozták, amely a két turbós benzinmotorhoz párosítható.


A Hyundai  Motor koreai értékesítésért felelős vezetője, Kwang-guk Lee szerint a vállalat célja, hogy az új modell értékesítési eredményét 12 százalékkal növelje. Az Elantra után a  Sonata a Hyundai Motor második legnagyobb példányszámban értékesített modellje Dél-Koreában, az Egyesült Államokban, de emellett Kínában is előkelő helyen áll.  „A Sonata felhasználóbarát kezelhetőségével új mércét állít fel középkategóriának a helyi piacon” – mondta Lee a bemutatón. „A vállalat a továbbiakban is felhasználóbarát módosításokat és innovációkat kíván bevezetni” – tette hozzá.  


Forrás: globalpr.hyundai.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését