Az elegáns sokoldalúság, avagy az új generációs Hyundai i30 kombi


(Sajtóközlemény) Az idei Genfi Nemzetközi Autószalon alkalmával leplezik le az új generációs Hyundai i30 kombit. Az i30 modellcsalád új tagja megtartja ötajtós testvérének időtálló formáit, eleganciát és sokoldalúságot adva a karosszériának.

„Az Európában tervezett, fejlesztett, tesztelt és gyártott új generációs Hyundai i30 a Hyundai Motor alapvető modellje Európában,” mondja Thomas Schmid, a Hyundai Motor Europe ügyvezető igazgatója. „Az i30-ast egy új népautónak szánjuk. Nem csak egy egyszerű autótípus, hanem egy egész modellcsalád, ami egy következetes, időtálló formaterv által összefogott, négy különféle karosszéria típusból áll. Az új i30 kombi a következő ilyen karosszéria típust képviseli, amely ötvözi az eleganciát a sokoldalú hasznosíthatósággal.”


„Formatervezése alapján az Új Generációs i30 Kombi az i30 modellcsalád nyelvét beszéli, és magán hordozza a Hyundai modellek új jellegzetességét - a kaszkád hűtőrácsot,” magyarázza Thomas Bürkle, a Hyundai európai dizájn központjának fő tervezője. „A szűkülő tetővonal és a dinamikus arányok szinte már kupészerű sziluettet kölcsönöznek a kombinak. A jól fésült és mozgalmas összképet az oldalsó ablakokon körbefutó gazdagon krómozott keret csak még jobban kiemeli.” A teljesen LED alapú fényszórókkal és a függőleges LED nappali futófényekkel az új generációs i30 kombi valóban szembeszökő látvány.

Ami a csomagteret illeti, az i30 kombi karcsúsága ellenére sem alkuszik meg: kategóriájában az egyik legnagyobb csomagteret kínálja, amely ülésekkel 602 literes (VDA 211), de ha az üléseket lehajtjuk, rögtön 1650 literesre növekszik (VDA 214). A sokoldalúságot csak növeli, hogy még a csomagtér padlója alatti is lehet rakodni különféle rekeszekbe. A kombi teljes hossza 4585 mm (5-ajtós változaté: 4340 mm), magassága 1465 mm (1475 mm tetőcsomagtartóval). Az általánosságban 1795 mm széles autó 2650 mm széles tengelytávja megegyezik az ötajtós változatéval. 


A Hyundai Motor demokratikus módon a legfrissebb aktív biztonsági és kapcsolódási rendszereket kínálja az új generációs i30 kombiban is. Az i30 a gépjármű osztályában szériafelszereltségként kínálja az önálló vészfékező rendszert, a vezető éberségét felügyelő figyelmeztető rendszert, a fényszóró asszisztenst és a sávtartó automatikát. 

Az i30-asba épített, kamerás érzékelőkkel felszerelt önálló vészfékező rendszer (AEB) három lépésben működik. Először fénnyel és hanggal figyelmezteti a sofőrt, aztán az ütközés veszélyének fokától függően vezérli a fékeket, majd a legnagyobb fékerőt fejti ki, hogy elkerülje az ütközést, illetve minél kisebb legyen a kár, ha már az ütközés elkerülhetetlen. A választható gyalogos felismerő rendszer egy elülső radarkészülék segítségével igyekszik elkerülni a gyalogosokkal való találkozást, vagy annak következményeit csökkenteni.


A vezető éberségét felügyelő figyelmeztető rendszer (DAA) egy, a sofőrt védő funkció, amely megfigyeli é rögzíti, hogyan vezet és ha úgy észleli, hogy figyelmetlen, vagy fáradt, jelzéssel figyelmezteti, hogy elkerülhetővé tegyen esetleges baleseteket. 

A sávtartó automatika (LKAS) a jármű helyzetének érzékelése segítségével riasztja a vezetőt, ha 60 km/h sebesség felett nem biztonságos mozdulatokat végez. Előbb fénnyel és hanggal figyelmezteti a sofőrt, majd korrigáló kormánymozdulatot tesz, hogy a járművet visszairányítsa a biztonságos helyzetbe.


A fényszóró asszisztens (HBA) az szembejövő és az ugyanabban a sávban előttünk haladó járműveket észleli sötétben és a megfelelő ponton tompított fényre vált, hogy a többi gépjárművezetőt ne vakítsa el a fény. Amikor nem észlel más járművet, a HBA automatikusan megint felkapcsolja a fényszórót, hogy a vezető minél nagyobb területet belásson. 

Az adaptív tempomat (ASCC) a beállított sebességgel és távolságban halad az előttünk lévő másik jármű mögött, és 180 km/óra sebességig automatikusan gyorsít, illetve lassít. Amikor a forgalom leáll, a rendszer mindaddig fékez, amíg az autó teljesen meg nem állt, majd amikor megint tiszta az út, addig gyorsít, amíg el nem éri a kívánt sebességet. A holttér figyelő (BSD) a sávtartó asszisztenssel együtt figyeli a hátsó sarkokat és ha másik jármű tűnik fel, a külső tükrön elhelyezett fényjelzéssel figyelmeztet.  A hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető (RCTA) rendszer rosszul belátható, szűk helyről való kitolatáskor a vezetőnek adott fény és hangjelzéssel csökkenti a veszélyt, nehogy a keresztben érkező forgalommal ütközzön. A sebességkorlátozás kijelző rendszer (SLIF) észleli a közlekedési jelzőtáblákat és valós időben jelzi ki az éppen érvényes sebességkorlátozást. Az információ a navigációs rendszer kijelzőjén és a TFT kijelzőn is megjelenik.


Az i30 kombi elegáns, tágas belső teret kínál utasainak, melyben kapható a Qi szabványt kezelni tudó okostelefonokhoz használható drótnélküli töltő rendszer is. Alternatív megoldásként a vásárlók választhatnak a különféle audio rendszerek között, amelyek között van öt colos kapacitív LCD érintőképernyő, beépített dinamikus hátsó visszapillantó kamerával, Bluetooth® csatlakozással és My Music funkciókkal. Az új generációs navigációs rendszer nyolc colos érintőképernyője okostelefonos csatlakozási lehetőségeket kínál, ahol a szolgáltatók ezt lehetővé teszik, valamint a LIVE szolgáltatásokat.

Az i30 kombi hajtásláncainak választéka méreteikben csökkentett turbó feltöltésű motorokból áll, hogy hatásfokuk, reakció képességük jobb legyen. A vásárlók háromféle benzines motor és egy 1,6-literes, kétféle teljesítmény változatban (110 LE vagy 136 LE) rendelkezésre álló turbó dízel hajtás között választhatnak. A kombiban a Hyundai vadonatúj négyhengeres, turbó feltöltésű motorja, az 1,4 T-GDI dolgozik 140 LE maximális teljesítménnyel, illetve az új három hengeres 1.0 T-GDI, melynek legnagyobb teljesítménye 120 LE.


A Hyundai Motor Europe Németországban található műszaki központjának mérnökei egy szerte Európában és a híres Nürburgring Nordschleife pályáin tesztelt szigorú program alapján az új generációs i30-asok vezetési dinamikáján is sokat javítottak. Az 53%-ban Fejlett, Nagy Szilárdságú Acélból készült rendkívüli ellenálló képességgel rendelkező és könnyű karosszéria adja a kellemes utazás és vezetési élmény alapvető jellemzőit, és a tény, hogy mindez 10%-al még közvetlenebb kormányzással és egy újonnan kifejlesztett alvázzal párosul, azt jelenti, hogy vezetés közben a kényelmet és a dinamikus vezetést egyszerre élvezhetjük.

Az i30-asok harmadik generációját a Hyundai Motor Europe rüsselsheimi műszaki központjában tervezik, Nošovice-ben, a Cseh Köztársaságban gyártják és a Nürburgringen tesztelik, elmondhatjuk tehát, hogy azt az infrastruktúrát használja, amit a Hyundai Motor az elmúlt 25 éve során kiépített Európában. Célja, hogy folytassa az i30-asok előző két nemzedékének sikerszériáját, amelyek 2008 óta több mint nyolcszázezer példányban keltek el Európa területén. 

Forrás: Hyundai Hungary

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését