A Hyundai Ioniq Electric még mindig az ADAC Ecotest ranglistájának élén
A Hyundai Ioniq elektromos változata idén sem talált legyőzőre az ADAC Ecotesten, miközben az élen járó Kona Electric és Nexo modellek megerősítik a Hyundai alternatív erőforrások fejlesztésében elért vezető pozícióját.
A német Auto Bild magazin és az Eurotax Schwacke piacelemző cég által elvégzett felmérés alapján „2017 Értékbajnoka” és „2018 Értékbajnoka” után idén is a Hyundai Ioniq Electric modell vezeti az ADAC-Ecotest ranglistáját. Ez alátámasztja a Hyundai azon törekvéseit, amelyekkel ügyfeleit tiszta és értékes járművekkel kívánja kiszolgálni.
Európa legnagyobb autóklubja egészen 2003 óta vezeti az Ecotest legjobbjainak listáját, amelybe minden egyes új modell tesztje bevezetésre kerül. Ezen a ranglistán a Hyundai Motor mindjárt három olyan modellel is szerepel, amely különösen környezetbarátnak számít. Egyetlen más modell sem annyira tiszta üzemű, mint a Hyundai Ioniq Electric, amely az ADAC szabványtesztjén a megszerezhető 110 pontból már 2017-ben is 105 pontot gyűjtött össze és ezzel már akkor a ranglista élére került. a listán a Kona Electric a nyolcadik helyen végzett, míg a legjobb húszba a Hyundai Nexo is bejutott.
Az ADAC Ecotest a károsanyagok és a széndioxid-kibocsátás nemcsak próbapadon, de valós utcai környezetben is méri. Az ADAC a széndioxid-kibocsátás mértékének megállapításakor a németországi energiamix (az értékelés alapja a 2013-as 579 g/kWh) alapján számolja ki. A Hyundai Ioniq Electric az összes tesztelési kritériumnak maximálisan megfelelt: az ADAC tesztelői az Ioniq Electric példamutatóan alacsony károsanyag-kibocsátását a maximális 50 ponttal, miközben a széndioxid-kibocsátást a maximális 60-ból 55 pontra értékelték. Ezzel az elért 105 pontos eredményével az Ioniq Electric továbbra is vezeti az Ecotest ranglistáját, miközben a teszt második helyezett kereken 100 pontot tudott szerezni.
Az Ioniq mellett a Hyundai a Kona Electric modellel az első villanymotoros szabadidő-autóját is kínálja ügyfelei számára. Az ADAC 2018-ban tesztelt 108 járműve közül a Kona Electric az Ecoteszten az ötödik helyen végzett. Az ADAC tesztelői a helyben semmilyen károsanyag-kibocsátással rendelkező Kona Electricnek a maximális 50 pontot adták, míg a széndioxid-kibocsátásra 46 pontot kapott és ezzel a megszerzett pontszámával a Kona Electric a nyolcadik helyen áll.
Egy másik alternatíva az üzemanyagcella, amely a szükséges elektromos áramot a hidrogén és a levegő elegyéből állítja elő. Amíg más autógyártók még csak kísérleteznek az üzemanyagcellás technológiával, addig a Hyundai a 2018 nyarán megjelent Nexo modelljével már az üzemanyagcellás modelljének második generációját dobta piacra. Akárcsak az akkumulátorral ellátott elektromos járművek, az üzemanyagcellás modellek sem bocsátanak ki helyben semmilyen károsanyagot, csupán vízpárát. Ezért az előremutató Nexo modell is maximális, 50 pontot kapott az ADAC tesztelőitől, miközben a 2018-ban tesztelt modellek ranglistáján elért 88 pontjával a 9. helyet szerezte meg.
A Hyundai Motor számos technológiával igyekszik a széndioxid-kibocsátást csökkenteni és a városok levegőjét tisztán tartani. Különböző mobilitási koncepciók mellett a Hyundai ezt a modellpalettáján kínált különféle alternatív– hibrid, plug-in hibrid, elektromos és üzemanyagcellás – hajtásláncokkal igyekszik elérni. Ezzel pedig a Hyundai az egyetlen olyan autógyártó a világon, amely a legfontosabb alternatív hajtást kínálja ügyfelei számára. A Hyundai 2020-ig modellpalettájának 60 százalékát kívánja valamilyen alternatív meghajtással felszerelni.
A Hyundai már 2005 szeptemberében a koreai Mabukban megnyitotta a világ legnagyobb üzemanyagcellás technológiájára specializálódott kutatólaboratóriumát és ezzel már nagyon korán vezető helyet szerzett az alternatív hajtásláncokat kínáló vállalatok között. A Hyundai 2030-ig évi 700 ezer darabosra kívánja bővíteni üzemanyagcellás rendszereinek gyártókapacitását. Ehhez új üzleti modelleket fognak megvizsgálni azért, hogy az üzemanyagcellás rendszereket más ágazatokban működő gyártók, pl. hajókban, kötöttpályás járművekben vagy targoncákban is alkalmazhassák. A Hyundai Motor a világon az egyetlen olyan autógyártó, amely üzemanyagcellás rendszerét egy speciális üzemben sorozatban készíti, miközben egy második üzem építése is folyamatban van.
Forrás: hyundai.news
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!