Csalókán nőttek a Hyundai konnektoros autóinak eladásai


A Hyundai Motor ugyan a tavalyinál negyedével több konnektorról tölthető autót értékesített februárban, ám a leginkább keresett Kona Electricből viszont az elvártnál jóval kevesebbet sikerült gyártani az elmúlt hónapban. 

A Hyundai Motor által közölt adatok szerint a vállalat összesen 3 302 darab konnektoros villanyautót készített idén februárban, ami 26 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Ennek ellenére ez a szint a korábban tapasztalt gyors ütemű gyártásnövekedés után mindenképpen kiábrándító, a villanyautók a teljes eladási volumen mindössze 2,9 százalékát teszik ki.  


Az elmúlt hónapokban arra is volt példa, hogy 8 ezer darab ilyen jellegű autót tudtak értékesíteni és a Kona Electric iránt továbbra is hatalmas a kereslet, a probléma egyértelműen a tisztán elektromos járművek gyártásánál keresendő. A legrosszabb hír, hogy a Kona Electric modell gyártási mennyisége 2 168 darabra esett vissza, amiből csupán 233 jutott a koreai piacra. Az Ioniq elektromos változatából 632, a Plug-in modellből 379, míg a Sonata Plug-in változatából 123 darabot gyártottak. Emellett elkelt 108 darab üzemanyagcellás Nexo is, amivel a típus összesített értékesítési eredménye már 1 140 darab felett jár.


A Hyundai ígérete szerint mindent megtesznek azért, hogy a lehető legtöbbet gyártsanak a leginkább keresett villanyautóiból, különösen a Kona Electric modellből. Az elmúlt hónapok adatai mindenesetre ezt a szándékot támasztották alá, amikor a típus tavaly novemberben és decemberben elérte a havi 5 300 darabos csúcspontot. Ezzel úgy tűnt, a Hyundainak valóban sikerült a lehető legtöbbet megtennie azért, hogy hatótávbajnok villanyautóját a vásárlókhoz is elérhető közelségbe hozzák. 


Aztán jött 2019, amelynek első hónapjában, januárban csupán 3 074 Kona Electric tudott elkészülni, februárban pedig még ennél is jóval kevesebb hagyta el a gyártósort. Ezek pedig még együtt sem érik el a tavaly novemberi és decemberi termelési mennyiséget. A háttérben valószínűleg továbbra is az akkumulátorok elérhetőségének hiánya állhat, amely a szűk keresztmetszetet jelenti (a Teslán kívül) az egész iparág számára.  

Forrás: insideevs.com, insideevs.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését