Kettős premier az idei AMTS Hyundai standján
Michelisz Norbi versenycsapata, a M1RA i30 N TCR autójának új díszítése mellett a frissen bemutatott Tucson N Line változata is debütált az idei AMTS-en.
A jó idővel együtt a tavasz egyik legbiztosabb jele az autós társadalom számára a Hungexpo területén idén is megrendezésre került Autó Motor Tuning Show, amely már régen nem csak egy fanatikus tuningolóknak szánt esemény. Persze a fő irányvonal maradt, de a program ma már jóval többet kínál kicsiknek és nagyoknak egyaránt.
A tuningcsodák mellett megjelentek az autóimportőrök és kereskedők is, akik közül a Hyundai idén nem is egy, hanem mindjárt két vadonatúj, eddig Magyarországon sosem látott modellel készült a rendezvényre. Igaz, ebből az egyiket kizárólag versenypályákon lehet majd viszontlátni, a másik viszont a családapák versenyszellemét kiszolgálva már most is megvásárolható a hazai márkakereskedésekben.
A hivatalos sajtótájékoztatón elsőként Kovács Pál, a Hyundai Holding Hungary vezetője ismertette az autógyártó idénre tervezett újdonságait, köztük az új minterepjárót és a megújuló Ioniq modellcsaládot, amelynek elektromos változata a Kona 39 kWh-s akkumulátorával várhatóa 350 km körüli hatótávval érkezhet. Ezt követően a Hyundai márkanagykövete, Michelisz Norbi mesélte el, hogy az eddigi Hyundai gyári versenyautókkal végzett tesztek után az AMTS-t követő héten már saját autójában is ülhet és nagy reményekkel néz a Marokkóban április első hétvégéjén megkezdődő Túraautó világkupa kemény küzdelmei elé.
Norbi átadta a szót Bári Dávidnak, a M1RA versenycsapat társalapító ügyvezetőjének és a csapat pilótájával, Nagy Dániellel közösen leleplezték idei versenyautójukat, amely a korábbi fehér után immár a Hyundai Motorsport kék színében pompázik, ezzel is jelezve a Hyundai márkához fűzött szoros kapcsolatukat. A két új kék színű versenyautókkal a M1RA idén Nagy Dániel mellett Luca Engstlerrel áll majd rajthoz a TCR Európa-kupában, amely április 27-28-án veszi kezdetét a Hungaroringen.
„Büszke vagyok arra, hogy tavaly szoros kapcsolatot sikerült kialakítanunk a Hyundai Motorsporttal, és nagy elismerésnek tartom, hogy az autóinkkal idén a gyártó színvilágát képviselhetjük az Európa-kupában. Olyan arculatot szerettünk volna alkotni, amely egyrészt hűen ötvözi a Hyundai i30 N széria és a M1RA jellemzőit, másrészt lendületességével jól passzol a fiatalos csapatunkhoz, élen a 19-20 éves pilótáinkkal” – árulta el Bári Dávid, a M1RA vezetője, aki azt is hozzátette, hogy idén az Európa-kupa bajnoki címét veszik célba.
A Hyundai magyar képviselete a versenyautó mellett még egy valódi újdonságot is elhozott az idei AMTS-re, amely ráadásul az utolsó előtti pillanatban érkezett csak meg a rendezvényre. A Hyundai ugyanis csütörtökön mutatta be hivatalosan a Tucson vadonatúj N Line szériás változatát, amelynek első példánya az importőr és a Duna Autó jóvoltából reggel már utóbbi standján állt, így az i30 N TCR versenyautó mellett ennek a hobbiterepjárónak a leleplezésére is sor kerülhetett.
Az új Tucson N Line változat a Hyundai első olyan szabadidő-autója, amelyet a gyártó N sportrészlege kezelésbe vett és emellett megkapta az N márkára jellemző dinamikus stílusjegyeket is. Európa legnépszerűbb Hyundai terepjárójának új változata így már nemcsak a kiegyensúlyozott, divatos, tágas és takarékos autót kereső családapák számára kiváló alternatívát, de emellett a dinamikus, sportos kiegészítőket keresők számára is vonzóvá válhat.
A Hyundai tervezői ezért a korábbinál sportosabb, sötét rácshálós hűtőmaszkot és jellegzetesen eltérő lökhárítót rajzoltak az autónak, de emellett újak a 19 colos könnyűfém keréktárcsák, feketére fényezték a tetőt, a hátsó légterelőt és a külső tükröket is. Belül az N márkajelzésű nyersbőr sportülések, N logós sebességváltókar és vörös cérnával varrott ülések és kormánykerék növeli az autó sportos érzetét. Mindezeken túl a Hyundai mérnökei feszesebbre hangolták a Tucson N Line felfüggesztéseit és a kormánykereket is igyekeztek közvetlenebbre állítani.
Az összesen kilencféle színárnyalatban rendelhető új Hyundai Tucson N line az alap szívó 1.6-os benzinmotor kivételével minden motorral – az 1.6 T-GDI, illetve az (erősebbik) 1.6 és 2.0 literes dízelmotorokkal és a Premium és Executive felszereltségű modellekhez elérhető a hazai kereskedésekben, ahol a csomag felára változattól függően 275-350 ezer forint. Ebben viszont még nincs benne a 19 colos kerék, a szarvasbőr kárpit, illetve a megnövelt méretű első féktárcsák, amelyek további extrának számítanak.
Forrás: Hyundai Hungary
Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!