Duplakuplungos váltót kap a Hyundai Styx Indiában


A Hyundai legújabb mini crossovere két benzines és dízelmotor mellett a kínálatban elsőként kap duplakuplungos DCT váltót, amikor májusban piacra kerül Indiában.

Ahogyan egyre több konkurens fedezi fel magának a kisterepjárók szegmensét és igyekszik a Hyundai Creta piaci részesedéséből lefaragni, a Hyundai máris egy szinttel továbblépett és ugyanezt a sikert eggyel kisebb méretosztályban, a kiskompaktok között is szeretné megismételni. A startra kész QXi kódjelű modell tanulmányként már a 2016-os Új-Delhi Autószalonon bemutatkozott, a szériamodell azonban egy egészen más stílusú formában még a nyár előtt a kereskedésekbe érkezhet.  


A Hyundai új QXi modellje bemutatásakor háromféle erőforrással lesz rendelhető: egy 1.0 literes háromhengeres 100 lóerős turbófeltöltéses mellett egy 1.4 literes négyhengeres szívó benzinmotorral, valamint a Vernában is elérhető 1.4 literes négyhengeres CRDi dízelmotorral. Miközben teljesítményben a két benzines valószínűleg nagyon hasonló lesz, a kisebb és modernebb turbós verzió nagyobb, 172 Nm-es nyomatéka jobban kihasználhatóbbá teheti az autót. „A hobbiterepjárók esetében a középtartományban van szükség nagy nyomatékra és a turbós benzines éppen ezt nyújtja a kompakt modellünkben” – mondta egy, a Hyundaihoz közeli forrás.  


A legnagyobb újdonság azonban az, hogy amíg az 1.4-es benzines és dízelmotorhoz csak hatfokozatú kézi váltómű kapcsolható, addig az új egyliteres T-GDI-hez egy hétfokozatú duplakuplungos DCT váltóművet párosítanak. Ezzel a Styx a második olyan miniterepjáró lesz a piacon, amely duplakuplungos váltóval rendelkezik. Korábban mindössze a Ford EcoSport kapott duplakuplungos váltót még a 2013-as bevezetésekor, ám a Ford a ráncfelvarrás során költségcsökkentésre hivatkozva ezt egy hagyományos automatára cserélte. 


A DCT váltóval ellátott Hyundai QXi nyilvánvalóan szintén drágább lesz, mint manuális váltóval ellátott társai, ám a magas árcéduláért cserébe az autót modern felszerelésekkel tömik tele. Így a legmagasabb felszereltségű változatokban akár érintőképernyős multimédia rendszer, napfénytető is lehet, a biztonságot pedig négy tárcsafék és a Hyundai sokrétű biztonsági arzenálja szolgálja. Sőt, akár a kategóriában először a szellőztetett első ülés is megjelenhet egy ilyen kisméretű autóban.  

A Hyundai legújabb hobbiterepjárós márkaarcát viselő Styx világpremierje az áprilisi New Yorki Autószalonon lesz, amelyet követően az Indiára szabott változat várhatóan május környékén jelenhet meg.

Forrás: autocarindia.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését