Értékes pontokat gyűjtött a Hyundai Mexikóban


Miután Monte  Carlóban és Svédországban dobogós helyen végzett, Thierry Neuville-nek a Hyundai Motorsport legjobbjaként meg kellett elégednie a negyedik helyezéssel.

Dani Sordo, aki Sébastien Loeb helyére kerültek a szezon első murvás versenyén, a kilencedik helyen végzett, miközben a 2019-es raliszezon harmadik versenyén Andreas Mikkelsen a 11. helyen futott be. A sokat ígérő Monte Carlo és a Svéd-rali után a Hyundai i20 Coupe WRC Mexikóban is hatalmas lehetőségeket tartogatott. Mikkelsen már pénteken megnyerte az első és a harmadik szakaszt és rövid ideig vezette a versenyt is. A csapatba visszatérő Sordo összesen négy második hellyel brillírozott pénteken. Aztán viszont mindkettőjüknek jött a hidegzuhany: Mikkelsen egy sziklát eltalálva kerékcserére kényszerült, ám azt követően 10 kilométerrel arrébb a kerékfelfüggesztésük is eltört egy ütközésben. Ezzel Mikkelsen a nap további részében csak nézőként tudott részt venni. Sordo hasonló sorsra jutott, ő egy elektronikai hiba miatt kényszerült kiállni. Az összesítésben ezzel Mikkelsen az elsőről a 19, Sordo a másodikról a 16. helyre esett vissza.     


Thierry Neuville eközben minden erejével a lemaradása ledolgozására koncentrált: a pénteki első szakaszon egy hiba miatt csak a kilencedik helyig jutott, ám a nap utolsó szakaszát már a legjobb időt autózva a hatodik helyig verekedte fel magát. Ezzel azonban a dobogós reményei szertefoszlottak. 


Szombaton minden csapat sikeresen és biztonságosan teljesítette az összes versenyszakaszt, miközben mindhármuknak sikerült egy-egy szakaszon a legjobb időt autózniuk. Neuville szombat délutára már a negyedik, Sordo a tizedik, Mikkelsen pedig a 11. helyen állt. Vasárnap, a verseny utolsó napján Neuville –épp a századik világbajnoki raliján – a Hyundai Motorsport leggyorsabb versenyzője maradt. A Powerstage szakaszon elért harmadik helyével három extra pontot is kapott, míg a végül kilencedikként befutó Sordo ugyanitt negyedikként két pontot érdemelt. Mikkelsennek a végéig megmaradt 11. pozíciója. 


„Ez nem az a a hétvége volt, amit elképzeltünk” – mondta Neuville. „A pénteki defekt és a startpozíciónk a kezdettől a végéig nagyon nehézzé tették a helyzetünket. Időről időre nem volt elegendő lendületünk sem. Jó ritmusban autóztunk, mégsem voltunk a szokásos tempónkban. Magunk mögött kell hagynunk ezt a versenyt és Korzikára kell most koncentrálnunk.” 


„Az utolsó napon az volt az egyetlen célom, hogy a korlátaimon belül autózzak és a csapatnak értékes pontokat gyűjtsek” – mondta Sordo. „A Powerstage szakaszon egy kicsit megnyomtam, de nem teljesen. A pénteki probléma felmerüléséig elöl küzdöttünk. A lehetőség tehát megvan.”  


„Az ezen a hétvégén elszalasztott lehetőségek után fontos, hogy a pozitív nézőpontra koncentráljunk” – mondta Mikkelsen. „A Hyundai i20 Coupe WRC ezen a murvás terepen számomra sokkal jobban feküdt. Persze ennek ellenére nem tudtunk azért az eredményért küzdeni, amire képesek lettünk volna. De hát ilyen a ralisport.” 


„Az én végkövetkeztetésem: ezek nem azok az eredmények, amelyeket itt a WRC-ben megcéloztunk” – mondta Andrea Adamo csapatfőnök. „De nem kell frusztráltnak és csalódottnak lennünk. Ez most így sikerült. Mint mindig, most is meg kell csinálnunk a házi feladatunkat és keményen dolgozva javítanunk kell. A nemzetközi ralisport legmagasabb szintjén egyszerűen egyetlen hibát sem engedhetünk meg magunknak. Koncentráltak maradunk és most szorgalmasan dolgozva Korzikára összpontosítunk.”  


Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését