Jövőre érkezik a Hyundai új villanyautó-platformja
A Hyundai bejelentette, hogy 2025-re a világ három legnagyobb villanyautó-gyártója közé szeretne kerülni, amelynek elérése érdekében 2020-ban egy vadonatúj, kifejezetten elektromos modellekhez illeszkedő járműplatformot mutat be.
A Hyundai Motor jelenlegi kínálatában szereplő elektromos és plug-in hibrid járművek, így a Kona Electric és az Ioniq Electric felépítésükben alapvetően osztoznak benzines modelljeikkel, így tervezésükben a gyártó konstruktőrei számos kompromisszumra kényszerültek. A vállalat azonban most bejelentette, 2020-ban egy olyan új elektromos autó érkezik, amely egy új, dedikált padlólemezre épül.
A legtöbb rivális autógyártóhoz hasonlóan a Hyundai Motor is jelentős összeget fektet a jövő modelljeinek villamosításába. A vállalat 2025 végéig 44 villamosított modellt kíván bevezetni, amelyekből évente 1,67 millió darabot kíván értékesíteni. A Hyundai tervei szerint a következő évtized közepére a három legnagyobb villanyautó-gyártó közé kíván emelkedni.
Habár a bejelentésen kívül semmi konkrétum nem hangzott el az új elektromos modellről, a Hyundai 2016-ban még úgy tervezte, hogy négy évvel később, 2020-ban mutatják be azt az autót, amely 400 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel. Ma már tudjuk, hogy az előrejelzés túl pesszimista volt, hiszen a vállalat már 2018-ban bemutatta a Kona Electric modelljét (majd jött a Kia leányvállalat e-Niro és e-Soul modellje), amelynek valóság-közeli hatótáv értéke meghaladják ezt az értéket.
A Hyundai új elektromos modelljeinek fejlesztése is része annak a nagyvonalú beruházási tervnek, amelynek értelmében a vállalat 40,5 milliárd dollárt kíván kutatás-fejlesztésre fordítani az elkövetkező öt év során. Ebből nagyjából 2,95 milliárd dollár jut a járművek villamosítására, míg 2,2 milliárd dollárt az önvezető és összekapcsolt járművek technológiájára költenek. Ezzel az átlagos éves fejlesztési költség 58 százalékkal lesz magasabb, mint a korábbi 5 éves időszakban. A merész ötéves terv része az is, hogy az operatív profitrátát a tavalyi 2,2-ről 2022-re 7 százalékos szintre növeljék.
Az önvezető járművek területén a Hyundai 2021-ben Dél-Koreában elindítja saját robottaxi-projektjét. A vállalat a tavalyi téli olimpia ideje alatt már bemutatta önvezető járműveinek valós képességeit és azt állítja, két év múlva már a 4-es szintű autonóm járművekkel is elkészül, míg a teljesen autonóm képességekkel rendelkező járműveit 2030-ban már meg is lehet venni. A Hyundai emellett folytatja együttműködéseit más olyan technológiai vállalatokkal, amelyek kivételes versenyképességgel rendelkeznek az autonóm és összekapcsolt járművek terén.
Forrás: cnet.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!