Hivatalos képeken a vadonatúj Hyundai Sonata


A Hyundai Motor megmutatta a Sonata következő generációjának első fotóit, amely négyajtós kupéformájával jelentősen elrugaszkodik elődjének formavilágától. 

A nyolcadik generációs Hyundai Sonata a vállalat új Érzéki Sportosság formakoncepcióját testesíti meg és teljesen más, mint a 2015-ös modell 2017 márciusában felfrissített hetedik generációs elődje. 

„A Sonata az innovatív kupé sziluettjével ünnepel” –mondta Sang-yup Lee, a Hyundai Design Center alelnök vezetője. „A rövid túlnyúlások, az ereszkedő tetővonal és az alacsonyra húzott csomagtér tető kiegyensúlyozott érzetet kelt, a Hyundai jellegzetes krómbetétei pedig már a motorháztetőn is megjelentek, amivel az autó még hosszabbnak hat. Ezek LED világítást is kaptak, amelyek életre keltik az Érzéki Sportosságot.”  


A vadonatúj Hyundai Sonata a díjnyertes Le Fil Rouge tanulmányautótól kapott ihletet, amely a 2018-as Genfi Autószalonon mutatkozott be. A tanulmányhoz hasonlóan a szériagyártású Sonata érzékien sportos formaterve azonnal megragadja a figyelmet. Az új Sonata elődjénél sokkal sportosabb kinézetet kapott, amelyhez a 30 mm-rel csökkentett magasság és a 25 milliméterrel megnövelt szélessége is hozzájárul. Emellett a tengelytávot is megnövelték 35 mm-rel, a teljes hossza pedig 45 mm-rel lett nagyobb.    

Az új Sonata frontrészének megjelenését két elem határozza meg: a merész, terjedelmes forma, amely simaságot és tisztán elhatárolt motorháztetőt képez. Továbbá a digitálisan pulzáló kaszkád hűtőmaszk a sportkocsik maszkját idézve finoman kapcsolódik a motorháztetőhöz, megerősítve ezzel az autó arányait. A Hyundainál elsőként alkalmazott rejtett nappali menetfények a frontrész legfontosabb innovációja, amely egyedülálló fénytechnikájával formálja a Sonata megjelenését. A rejtett fényforrások kikapcsolva ugyanis egyszerű krómbetéteknek tűnnek, felkapcsolva azonban drámai fényeket adnak ki magukból. 


Ezeket a fényeket elsőként a tavaly júniusban megrendezett Puszani Autószalonon bemutatott Hyundai HDC-2 tanulmányautón mutatta be a Hyundai, amellyel a lámpák formája a formatervezés részévé vált. Az Érzéki Sportosság formakoncepció mellett a fények felépítése is meghatározza majd a jövő Hyundai modelljeinek formai identitását. 

A Sonata oldalnézetét is a fények felépítése határozza meg, amelyek láthatatlanul kötik össze azt a két krómozott vonalat, amelyek az ablakokat köztik össze a nappali menetfényekkel. Ezen két karaktervonallal az új Sonata atletikussá és elegánssá lett. A vadonatúj Sonata széles és hosszú motorházat, nagyon alacsony súlypontot és kecses tetővonalat kapott, míg az autó szélességét a különösen szélesre húzott hátsó lámpák is kihangsúlyozzák.   


A fényfelépítés a belső térben is megjelenik azzal, hogy a hangulatfények a műszerpultot és az ajtókat is megvilágítják. Az utastérben a műszerfal gazdag és modern, felismerhető a repülőgépek szárnyaira emlékeztető formavilág. Ránézésre ez a forma majdnem lebeg vagy folyik, ez a filozófia pedig a hosszú könyöklőkben is visszaköszön. A szatén krómbetétek tovább hangsúlyozzák ezt az érzést. A belső építészek a lehető legnagyobb mértékben összenyomták a műszerfal és a szellőzők magasságát, hogy ezzel is segítsék a könnyedebb érzést, míg a modern, könnyű színek és bőrhuzatok friss és szabadabb érzést keltenek a bent ülőkben. 

A tiszta és kecses formákat a középkonzol kijelzőjére is továbbvitték. A tervezők arra törekedtek, hogy enyhítsék a sok luxusautóban megjelenő hatalmas kijelzők zavaró hatását és ehelyett két kisebb kijelzőt illesztettek a 2020-as Hyundai Sonata belső terébe és ezzel egy egyedi S vonalat teremtettek. 


Ezek a kapacitív érintőgombokkal ellátott kijelzők látszólag teljesen egységesek, nincs zavaró elválasztó vonal. További részletmegoldásokhoz tartoznak a kormányba integrált szatén krómbetétek, amelyek így a repülők irányítókarjára emlékeztetnek, miközben a nyomógombos sebességváltó jelentős tárolóhelyet szabadít fel.  

Az új Sonata Koreában négyféle motorral – 2.0 benzines, 2.0 LPi (autógázas), 1.6 T-GDI és Hybrid – lesz kapható, amelyek mindegyike a Hyundai új fejlesztésű takarékos Smart Stream motorgenerációjához tartoznak. A benzines 2.0 CVVL modell 160 lóerőt teljesít, maximális nyomatéka 196 Nm. A gyártó szerint ez a modell 10,8 százalékkal gazdaságosabb, mint elődje. 


A nyolc külső színárnyalatban és négy belső színvilággal választható új Sonata március 11-én mutatkozik be hivatalosan Dél-Koreában, ahol az autó indulóára 23,4 millió koreai von (kb. 5,8 mFt), míg a fullextrás benzines változat 32,8 millió vonba (kb. 8,1 mFt) kerül. 


Forrás: hyundaimotorgroup.comkoreaherald.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését