Hatalmas befektetéssel érkezik a Hyundai villanyautója Indiába


A Hyundai Motor indiai képviselete bejelentette, hogy a villanyautók érkezésére készülve 70 milliárd rúpiát, azaz közel egymilliárd dollárt költ helyi autógyártó üzemeinek fejlesztésére. 

A Hyundai Motor India Limited vállalat részt vett az indiai Tamil Nadu tartomány kormányzata által szervezett második Globális Befektetői Találkozó (GIM) rendezvényén, ahol a Kona Electri kiállítása mellett bejelentették a hatalmas beruházást. A Hyundai már több mint 20 éve, 1998-ban kezdte meg működését a Chennaihoz közeli telephelyén, ahol most a vállalat első indiai villanyautója, a Kona Electric egy teljesen új üzemben fog készülni. Chennai az eltelt néhány évtizedben India Detroitjává vált, hiszen a Hyundai mellett ebben a térségben működik a Ford, a Daimler, a Renault-Nissan és a BMW összeszerelő üzeme is. 

„A Hyundai Motor India eddig már mintegy 3,4 milliárd dollár értékben fektetett be Tamil Nadu tartományban – ami a legnagyobb ilyen jellegű befektetés, amit egy autógyártó valaha is egyetlen területen végzett Indiában. Mi Tamil Nadut választottuk és itt is maradtunk. A vállalat eddig négy fázisban növelte befektetéseit a mai napig és a jövőben is ezt tervezi” – mondta B. C. Datta, a Hyundai Motor alelnöke, aki a Konáról elmondta, hogy akár 350 km megtételére is képes, az újratöltés pedig akár egy órán belül is lehetséges. „A Kona Electricet Tamil Naduban fogjuk gyártani és innen fogjuk forgalmazni is. Mivel a villanyautók jelentik a jövőt nemcsak Indiában, de a világon mindenütt, ezért erre a területre összpontosítunk és legújabb beruházásunk is ezt a célt szolgálja” – tette hozzá.     


A vezető azt is hozzátette, hogy az új villanyautó kezdetben mindenképpen előre összeállított részegységekben érkezik majd Koreából, de igyekeznek minél több alkatrészt helyben előállítani hozzá. Azonban a villanyautó 60-70 százalékát kitevő akkumulátorcsomag, a villanymotor és az elektronikai rendszert egyelőre mindenképpen importálniuk kell, míg a karosszéria nagy része akár a helyi présüzemben is előállítható lesz. „Amennyire csak lehet, igyekszünk mindent helyi szinten előállítani, amihez viszont eladásokra van szükségünk. Ma az Indiában eladott elektromos járművek részaránya mindössze 1 százalék.” 

A vállalat emellett azt is tervezi, hogy az éves termelési kapacitást 700 ezerről 800 ezer darabosra bővítik. Datta azt is elmondta, amikor a Hyundai megkezdte indiai működését, a helyi termelés 60 százalékát exportálták, míg a helyi piacra elég volt a gyártás 40 százalékát itt tartani. Ahogy viszont az indiai autópiac meredeken növekedésnek indult és felvirágzott az elmúlt évtizedben, a teljes termelés 60-70 százalékát a hazai piac szükségleteinek kielégítésére fordították, míg 30 százalékot tudtak csak exportra értékesíteni.   


Egy fórumbeszélgetésen Siddharth Sridharan, az Amerikában villanyautók számára töltőhálózatot üzemeltető atVolta Charging helyi üzletágvezetője elmondta, hogy az elektromos autók jelentik a jövőt, a forradalom pedig 2019-ben kezdődik. Elismerve a folyamatos innovációval folytatott lépéstartás nehézségeit, Sridharan biztos benne, hogy a következő évtizedben az emberek által használt járművek döntő többsége elektromos lesz. 

„Az én előrejelzésem szerint a forradalom nagyjából tíz év alatt lezajlik. Az okostelefonok 2007-ben mutatkoztak be, 2019-ben pedig már elképzelhetetlen az élet nélkülük. Ez is olyan lesz, mint az okostelefonok forradalma” – mondta Sridharan. „2019 lesz az az év az elektromos autók számára, ami 2007 volt az okostelefonok világában.”

Forrás: deccanherald.combusiness-standard.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését