Váratlanul népszerűek a Hyundai új terepjárói


A Hyundai Motor tavaly bemutatott Palisade nagyméretű és Nexo üzemanyagcellás hobbiterepjárója iránt akkora a kereslet Dél-Koreában, hogy az autógyártó képtelen minden megrendelést időben teljesíteni.  

Egyre több vásárló panaszkodik Dél-Koreában amiatt, hogy a Hyundai Motor akár 10 hónapos szállítási határidőt igazol vissza a Palisade modell megrendelőinek, míg a Nexo modellre járó kormányzati támogatást a vártnál nagyobb érdeklődés miatt nem mindenki fogja tudni igénybe venni. Egy iparági elemző szerint a Hyundai túlságosan „konzervatív” kereslet-előrejelzése miatt képtelen elég autót gyártani, amivel akár nyereségességét is veszélyeztetheti.


Iparági képviselők szerint a Hyundai Motor csak decemberben 52 ezer megrendelést kapott vadonatúj Palisade modelljére, ez pedig több mint duplája annak a kb. 25 ezernek, amire a vállalat előzetesen számított. Ez pedig példátlanul hosszú várólistához vezetett. A szöuli székhelyű Hyundai Motor egyik helyi kereskedője azt mondja, a várakozási idő legalább hét hónapra nyúlt és ha az ügyfél egy egyedi színt vagy Deluxe felszereltséget szeretne, kénytelen akár 10 hónapot is várni autójára.  

„Az ügyfelek részéről nem elfogadható, ha egy olyan átlagos autóra 10 hónapot kell várni, amelynek legfőbb előnye a költséghatékonyság” – mondta az egyik iparági hivatalnok. „Tíz hónapot általában luxusautókra várnak az emberek. A vállalat ezzel nagy lehetőséget veszíthet el azért, mert hibásan mérte fel a keresletet.”


A Hyundai Motor képviselője szerint valóban nem számítottak ekkora kirobbanó sikerre és azt is hozzátette, a konzervatívnak tűnő előrejelzésüket a hazai piaci szegmens mérete alapján határozták meg. „Tavaly összesen 54 ezer darab nagyméretű terepjáró kelt el a koreai autópiacon” – mondta a Hyundai Motor képviselője. „Mi pedig a meglévő piac adatai alapján határoztuk meg a 25 ezer darabos keresleti szintet. Ezt a számot még akkor is merésznek gondoltuk.”  

Mivel a vállalat konzervatívan állapította meg a céljait, a Palisade modell gyártási kapacitása is ehhez a számhoz igazodik. A Hyundai ugyan megtesz minden tőle telhetőt azért, hogy bővítse kapacitásait, ez azonban mindenképpen időbe telik. A vállalat és annak beszállítói szerint kétféle módon lehetne bővíteni a Palisade gyártási darabszámát. Az egyik megoldás egy további gyártósor beállítása, amit azonban csak a nyári szabadságolások ideje alatt lehetne megtenni, míg a másik megoldás a gyártósor sebesességének növelése lenne. 


A Hyundai Motor jelenleg a vállalat ulsani központi gyárának 4-es üzemében gyártja a Palisade modellt, ahol a Starex haszonjármű és a Porter kisteherautó is készül. Amennyiben a másik két modellből a jövőben kevesebbet állítanának elő, úgy a fennmaradó helyeken is Palisade készülhetne, ám ehhez a munkások átszervezése miatt a szakszervezet hozzájárulása is szükséges. A számos más ügyben a vállalat törekvéseit gátló szakszervezet egyelőre pozitívan áll a termelés növeléséhez és tárgyalásokat kezdtek a vezetéssel. „A szakszervezet pozitív a Palisade gyártási mennyiségének bővítése terén és úgy véljük, a tárgyalások gördülékenyen lezajlanak” – mondta a szakszervezet képviselője.   

A Palisade modellek termelési darabszámának növekedésével kapcsolatos másik probléma az autóhoz szükséges alkatrészeket előállító vállalatok által szükséges idő. „Mivel a beszállító vállalatok az autógyártó rendelései alapján készítik elő az alkatrészeket, ezek gyártói ugyanúgy nem képesek azonnal reagálni a megnövekedett keresletre” – mondta az egyik beszállító munkatársa. Ez vezetett például a Deluxe modellek különösen hosszúra nyúlt várakozási idejéhez, ami a gumiabroncsok hiányára miatt következett be. Ehhez ugyanis szériában járna a Michelin 20 colos abroncsa, ám a vállalat most úgy döntött, a beszállító hiánya miatt egyes modelleket azonos méretű Bridgestone abroncsokkal szerelnek fel.    


Az üzemanyagcellás Nexo modell iránti nem várt roham szintén hátráltatja a vállalat értékesítési eredményeinek növekedését. A koreai kormányzat ugyanis erre az évre 36 millió von értékű támogatást ad 4 ezer darab Nexo modellhez, ám az összesített megrendelések darabszáma már tavaly meghaladta a 6 ezer darabot is. Ez pedig azt jelenti, hogy nem maradt elég pénz arra, hogy mindenki támogatásban részesüljön. „Támogatás nélkül a vásárlók nem tudják megvenni a Nexo modellt” – mondja egy másik autógyártó képviselője. „Mivel a Palisade és a Nexo is sokkal népszerűbb, mint amire számítottak, a Hyundai nagy dilemmába került a kereslet kezelésében.”

Forrás: koreatimes.co.kr

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését