Új formát kap a Hyundai platósa
A Hyundai elsőként több mint négy éve, a 2015-ös Detroiti Autószalonon mutatta be a Santa Cruz életstílus pickup tanulmányát, ám a jövőre érkező szériaváltozat már nem sokban hasonlít majd az eredeti formatanulmányra.
A Detroiti Autókiállításon bemutatott koncepciót kivételesen jól fogadta a fiatal vásárlóközönség, ezért a vállalat viszonylag gyorsan neki is látott a szériamodell kialakításához. Még a Hyundai igazgatósága is áldását adta a tervre, amely szerint az új modellt a 2018-as, vagy a 2019-es modellévben vezették volna be a kínálatba. Ám az eladások visszaesése, illetve a projektet leginkább támogató amerikai Hyundai vezető, Dave Zuchowski leváltása és a vezetés más modellekre fókuszálásával a Santa Cruz projektje háttérbe került.
Az idő pedig kegyetlenül telt és a Hyundai dizájnstratégiája közben megváltozott. Ahogy a vállalat tovább ért, már nem volt fontos, hogy minden járműnek ugyanolyan kinézetet adjanak. Nincs több matrjoska baba, legalábbis Sang-yup Lee, a Hyundai Globális Formatervezési Központjának vezetője szerint. Ő abban hisz, hogy minden modellnek ütősnek és különbözőnek kell lennie, amivel arra készteti a vásárlókat, hogy közelebbről is szemügyre vegyék a Hyundai autóit.
Ez pedig azt is jelenti, hogy a Santa Cruz, amely tanulmányként már ötödik éve megszületett, még a régi családi formatervezési hagyományokat hordozta. A formákat tehát fel kellett frissíteni, miközben azokat az alapokat is meg kellett őrizni, amely a tanulmányt olyan sikeressé tette. „Az új Santa Cruz sokkal elkülönültebb és sokkal karakteresebb lesz” – mondta Lee egy interjúban. „Ez még mindig egy crossover pickup, de a kinézete sokkal inkább progresszív.”
A Santa Cruz várhatóan továbbra is ugyanarra a platformra épül, mint a Hyundai Tucson, amelyet szintén átdolgoznak. A platós modell legkorábban 2020-ban mutatkozhat be, ám Lee ezt nem erősítette meg. Később az autót egy Kia változat is követheti.
Az eredeti koncepciót egy szembenyíló ajtókkal ellátott nagy utaskabinnal és egy olyan viszonylag rövid platóval mutatták be, amit tovább lehet bővíteni. A Santa Cruz tanulmányba anno egy kétliteres turbódízel motort is építettek, ám a Santa Fe amerikai dízelprogramjának leállítása után sokkal valószínűbbnek tűnik, hogy a szériaváltozat inkább valamilyen négyhengeres benzinmotort kap. Emellett korábbi kémfotók alapján az is könnyen elképzelhető, hogy a modell valamilyen hibrid hajtásrendszert is kaphat.
Forrás: motortrend.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!