A Hyundai villanyautói mégsem jogosultak az amerikai támogatásra

A Hyundai Motor három tisztán elektromos modellje, köztük az IONIQ 5 is lekerült az Egyesült Államokban az államilag támogatott villanyautók listájáról, mert az autókat jelenleg még nem amerikai forrásból származó akkumulátorokkal szerelik fel. 

A Hyundai csoport helyi termelésének növelésére tett erőfeszítéseinek ellenére az újonnan épített egyesült államokbeli elektromos járművek üzemben előállított járművek azért kerültek le a listáról, mert az akkumulátorral kapcsolatos követelményeket a vállalat nem tudja teljesíteni. Ez a fejlemény összhangban van az „Első Amerika!” politika egyre növekvő kiterjesztésével, mivel számos amerikai vállalat, köztük a Tesla által gyártott elektromos járművek továbbra is jogosultak támogatásra.

Iparági források szerint az Egyesült Államok Energiaügyi Minisztériuma nemrég kizárta a Hyundai IONIQ 5, IONIQ 9 és Genesis GV70 villamosított modelljeit az idén támogatásra jogosult elektromos járművek listájáról. A hónap elején a listán a Hyundai Motor Group mind az öt elektromos járműmodellje – a Hyundai IONIQ 5, IONIQ 9 és Genesis GV70 elektromos modellje, valamint a Kia EV6 és EV9 – is szerepelt, amelyek 7 500 dolláros (kb. 3 mFt) támogatásra jogosultak. A frissített listán azonban már csak két modell, az EV6 és az EV9 szerepel. Az Egyesült Államok állami támogatására jogosult elektromos járműmodellek száma, beleértve a plug-in hibrideket is, ezzel összesen 23-ra csökkent.

Iparági szakértők úgy vélik, hogy egyes elektromos járművek kizárása a támogatási listáról annak tudható be, hogy akkumulátoraik nem felelnek meg a jogosultsági követelményeknek. Az Inflációcsökkentési Törvény (IRA) részletes irányelvei szerint az Észak-Amerikában gyártott elektromos járművek, amelyek nem helyben gyártott vagy összeszerelt akkumulátor-alkatrészeket használnak, ki vannak zárva a támogatási programból. Ugyanez vonatkozik az olyan akkumulátorokkal felszerelt elektromos járművekre is, amelyek olyan kritikus ásványi anyagokat tartalmaznak, amelyeket külföldi érdekeltségek exportáltak, feldolgoztak vagy újrahasznosítottak, mint például Kína. Például az elektromos GV70 modellt 2023-ban már egyszer kizárták a támogatási listáról, mivel nem felelt meg ezeknek a kritériumoknak.

Ezt követően Donald Trump amerikai elnök január 20-án tett beiktatási beszédében bejelentette az „elektromos járművek mandátumának" eltörlését. „Mai cselekedeteimmel véget vetünk a Green New Deal-nek és visszavonjuk az elektromos járművek mandátumát, megmentve autóiparunkat, és megtartva remek amerikai autóipari munkásainknak tett szent fogadalmamat. Újra autókat fogunk gyártani Amerikában olyan ütemben, amit alig néhány évvel ezelőtt senki sem álmodott volna, hogy lehetséges” – mondta Trump.

Iparági források szerint a Hyundai azt tervezi, hogy már márciusban lecseréli az Egyesült Államokban forgalmazott IONIQ 5, IONIQ 9 és Genesis GV70 Electrified modellek akkumulátorait. Ezekben a modellekben eredetileg olyan akkumulátorok kaptak helyet, amelyek nem feleltek meg az Egyesült Államok inflációcsökkentési törvénye (IRA) által előírt alkatrészekre és ásványi anyagokra vonatkozó követelményeknek. 

A Kia és a Genesis új akkumulátorokkal is felszereli járműveit, amelyek nem tartalmazzák a szabályozott ásványi anyagokat. Ezt a lépést stratégiai válasznak tekintik annak biztosítására, hogy járműveik versenyképesek maradjanak az Egyesült Államok piacán, ahol a támogatások jelentősen befolyásolhatják a fogyasztók vásárlási döntéseit.

Az SK On, a vállalat akkumulátor-beszállítója az akkumulátorok lokalizálását népszerűsíti azáltal, hogy a georgiai gyárában a gyártósorok egy részét a Hyundai számára alakította át. Emellett az ugyanebben a régióban található, 35 GWh éves kapacitású közös Hyundai-SK On akkumulátorgyár építése folyamatban van és várhatóan még az idei év végén megkezdi működését.

Ha Trump az elektromos járművek támogatásának eltörlésére vonatkozó kinyilvánított tervei valósággá válnak, akkor az amerikai gyárakban helyi beruházásokat növelő koreai vállalatok, például a Hyundai Motor, a Kia, az LG Energy Solution és az SK On valószínűleg jelentős visszaesések elé néznek. A Hyundai azt tervezi, hogy rugalmasan reagál a kereslet változásaira az Egyesült Államok piacán népszerű hibrid járművei darabszámának növelésével. A vállalat kiterjesztett hatótávolságú elektromos járműveket (EREV) is fejleszt, amelyeket a jövő év végére sorozatban is gyártásba vesz az Egyesült Államokban.

Forrás:businesskorea.co.kr

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje