Bejegyzések

Kiemelt bejegyzés

Amikor Casper világgá ment – Hyundai Inster hazai bemutató

Kép
Végre hivatalosan is megérkezett Magyarországra a Hyundai legkisebb villanyautója, amely a koreai belpiacos Casper kisautóra épülve nemcsak színeivel, de vagány formáival is üde színfolt lesz a magyar utakon. A Hyundai még 2021-ben dobta piacra Dél-Koreában a Casper kisautóját, amit a japán kei-car-okhoz, vagy ha a márkánál maradunk, az Atos/Atos Prime típusokhoz hasonlóan úgy alakítottak ki pl. a magasságával, hogy az adott alapterületen belül a legnagyobb kényelmet nyújtsa. Már akkor lehetett tudni, hogy készül majd belőle tisztán elektromos, ami tavaly év végére meg is érkezett és amellett, hogy a belsőégésűt villanymotor váltotta, jelentős módosításokat is végrehajtottak rajta, hogy megfeleljen nemcsak a koreai, de a célpiacnak számító  európai ízlésvilágnak is. És eközben Casper nevet is változtatott, így a világ nyugati fele már Insterként ismerheti meg a kisautót.  Vártam már az első találkozást az új Insterrel, hiszen a Hyundainál mostanában élőben kell egy-egy új típu...

Európa lett a Hyundai IONIQ 9 legfontosabb piaca

Kép
A Hyundai Motor nagykategóriás három üléssoros, tisztán elektromos IONIQ  9 hobbiterepjáró modelljének exportja májusban megháromszorozódott, amit az amerikai autóipari vámok ellensúlyozására irányuló stratégia részeként az európai eladások hajtottak. A legfrissebb adatok szerint a koreai autóóriás a múlt hónapban 1 482 darab IONIQ 9 modellt exportált, ami 275 százalékos növekedést jelent az áprilisi 539 darabhoz képest. A hobbiterepjáró járműmodellek szállításának többsége állítólag Európába irányult, amely Kína és az Egyesült Államok után a világ harmadik legnagyobb elektromos járműpiaca. A Hyundai Motor IONIQ 9 modell európai exportjának növekedését stratégiai lépésként értelmezik, amellyel enyhítik a Donald Trump amerikai elnök által kivetett 25 százalékos autóvámok negatív hatásait. A vállalat nemrégiben megkezdte a hobbiterepjáró értékesítését a főbb európai országokban, egy bemutató rendezvényt tartva Koppenhágában, Dániában. Hazánkban az autó 27 999 ezer forinttól rendelhet...

Nagyot nőtt a Hyundai csoport piaci részesedése Amerikában

Kép
A Hyundai csoport, azaz a Hyundai és a Kia márkák jelentős mérföldkövet értek el az amerikai autópiacon, ahol a három gyártó eladási eredményei alapján idén először haladták meg a 11%-os piaci részesedést. Januártól májusig a két dél-koreai autógyártó összesen 752 778 darab járművet értékesített az Amerika Egyesült Államok területén, amivel a piac 11,0 százalékát birtokolják. Ez jelentős növekedést jelent az év eleji piaci részesedésükhöz képest, amely januárban 10,5 százalék volt. A piaci részesedés folyamatos növekedése számos tényezőnek tudható be, beleértve a stratégiai árképzést és a fogyasztói magatartás megértését a gazdasági bizonytalanságok közepette.  Márciusban a Hyundai és a Kia kihasználta az amerikai vásárlók áremelkedési várakozásait a lehetséges vámemelések miatt, aminek eredményeként piaci részesedésük 10,9 százalékra nőtt. Áprilisra piaci részesedésük 11,1 százalékra emelkedett, az értékesítés növekedése pedig jelentősen meghaladta az iparági átlagot – 16,3 százal...

A Hyundai kisfilmje nyert a Cannes-i fesztiválon

Kép
A Hyundai Motor egy Nagydíjat, két Arany Oroszlánt, valamint egy Ezüst Oroszlánt nyert a 2025. évi Cannes Lions nemzetközi kreativitási fesztiválon, ahol az autógyártó ’Night Fishing’ kisfilmjét, illetve , valamint a ‘Tree Correspondents’ kampányát díjazták.  A díjakkal az autógyártó széles körben elismert, az IONIQ 5 modellre szerelt kameráival készített kisfilm-projektjét, a ‘Night Fishing’-et, valamint a ‘Tree Correspondents’ című, AI-alapú CSR marketing kampányát jutalmazták. A rangos kitüntetések felhívják a figyelmet a márka innovatív természetére és kreatív kiválóságára. „Az a tény, hogy négy díjat – köztük a Nagydíjat – hoztunk el a rangos Cannes Lions nemzetközi kreativitási fesztiválról, ékesen szemlélteti a Hyundai Motor következetes törekvését, hogy a kreatív történetmondás eszközével élve innovatív márkaarculatot alakítson ki magáról.” – mondta Sungwon Jee, a Hyundai Motor Company ügyvezető alelnöke és globális marketing vezérigazgatója. „A díjak az általunk alkalmazot...

Hamarosan érkezik a Hyundai új elektromos kisautója

Kép
Az Inster és a Kona Electric közé ékelődő új elektromos kisautó várhatóan a Kia EV2 technikájára fog épülni és a Hyundai egyik vezetője szerint néhány hónapon belül be is mutatkozhat. Lapértesülések szerint a Kia testvérmárka hamarosan megjelenő EV2 villanyautójával azonos platformra épülve a Hyundai hamarosan bemutatja a leginkább a Bayon elektromos változatának tekinthető crossover modelljét, amely az Inster és a Kona Electric közötti rést tölti majd be. Ez az a méretkategória, amellyel az autó a Renault 4 és a Volvo EX30 riválisává válhat. „A következő néhány hónapban bemutatják” – mondta Xavier Martinet, a Hyundai Motor új európai vezérigazgatója, ami valószínűleg azt jelenti, hogy az autót a szeptemberi Müncheni Autószalonon leplezhetik le. A gyári kódnevén „BJ1” modell várhatóan Hyundai IONIQ 2 néven jelenik meg, egy megfizethetőbb, kompakt opcióval bővítve a márka IONIQ villanyautó családját. A Hyundai azt is megerősítette, hogy az autó végleges változata 2026 harmadik negyedévé...

Első képeken a Hyundai Tucson új generációja

Kép
Nemrég még csak információmorzsákat kaptunk a Hyundai új készülő Tucson hobbiterepjárójának következő generációjáról, most azonban megérkeztek az első kémfotók, amelyeken a vállalat mérnökei már az új modell tesztelését végzik.  A következő generációs Hyundai Tucson, kódnevén NX5, a Hyundai kínálatának egyik legmeghatározóbb modellje. A várhatóan 2026 harmadik negyedévében debütáló, teljesen új generációs Tucson izmosabb felépítésű lesz a jelenlegi modellhez képest, összhangban a Hyundai legújabb, „Acél művészete” néven ismert formatervezési filozófiájával, melyet most először örökítettek meg sorozatgyártású karosszériával. Természetesen az autót most is vastag takaróelemek borítják, hogy az avatatlan szemek ne tudjanak felfedezni rajta semmilyen jellegzetességet, az azonban megállapítható, hogy az autó általános formavilága erőteljesebb, zömökebb az eddig megszokottaknál. A takarók alatt a formanyelv az erős, szoborszerű megjelenést ötvözheti a retró ihletésű elemekkel, vizuális ...

Goodwoodban debütált a Hyundai legújabb N-szériás villanyautója

Kép
A Hyundai Motor a Goodwood Sebességfesztivál rendezvény keretében mutatta be az IONIQ 6 N modellt, a Hyundai N villamosítási programjának fontos mérföldkövét, amely előremutató technológiájával új mércét állít a nagyteljesítményű elektromos járművek kategóriájában.  A villamosított motorsport gyökereit megtestesítő Pure ETCR szériától kezdve a versenypálya-használatra született, ám teljeskörű közúti alkalmassággal rendelkező elektromos járművekig tartó folyamat újabb meghatározó állomásaként a Hyundai N újraértelmezi a nagyteljesítményű villamosítás korlátait és bemutatja az IONIQ 6 N sportmodellt.  Az IONIQ 6 N alapját a Hyundai azon megingathatatlan elhatározása biztosítja, hogy olyan nagy teljesítményű elektromos járműveket építsen, amelyek lélegzetelállító, magával ragadó vezetési élményt kínálnak. Ez a célkitűzés a Hyundai N három fő oszlopán nyugszik: ezek a Kanyarvadász viselkedés, a versenypálya-alkalmasság, és a mindennapi sportautós karakter. Ezzel összhangban az ION...

A Hyundai csoport jól szerepel az európai villanyautó-piacon

Kép
A Hyundai Motor és a Kia az idei év első felében bizonyították piacképességüket költséghatékony elektromos járműveikkel, amelyek az ár, a teljesítmény és a dizájn egyensúlyát kínálják és olyan elismert nagyvállalatokkal versenyeznek, mint a Volkswagen és a Tesla.  Az Európai Gépjárműgyártók Szövetségének július 2-án kiadott jelentése szerint a Hyundai Motor és a Kia összesen 77 034 darab elektromos autót adott el az európai piacon az idei év első felében, ezzel a márka piaci részesedésében a harmadik helyet foglalták el (9,1%). A különbség a Teslához (9,1%) képest, amely 77 105 darabot adott el, mindössze 71 darabra csökkent. Az első helyet a Volkswagen (13,3%), a hagyományos európai nagyvállalat foglalta el. Figyelemre méltó, hogy a Hyundai Motor és a Kia együttesen az első helyen álltak az elektromos járművek piacán Hollandiában a márkák piaci részesedéseik szerint (17,7%), 11 799 darab villanyautó eladásával. Írországban (22,5%) az első helyet, Spanyolországban pedig a második h...