A Hyundai koreai villanyautó-gyárában is készülhetnek hibridek

A Hyundai Motor gyári dolgozóit tömörítő szakszervezet javaslata hibrid járművek gyártását szorgalmazza az Ulszan épülő 6-os üzemében, amit eredetileg dedikált elektromos járművek gyártására terveztek.

Iparági források szerint a Hyundai Motor berkein belül belső megbeszélések zajlottak a villamosítás ütemének újraértékelésének szükségességéről. A múlt hónap végén a Koreai Fémmunkások Szakszervezetének Hyundai Motor részlege összegyűjtötte és összeállította a Hyundai összes létesítményéből származó munkavállalói igényeket. Közülük az Ulszan 1-es üzemének szakszervezete – amely az IONIQ 5 és a Kona EV elektromos járművek gyártásáért felelős – hibrid gyártóberendezések telepítését kérte a közelgő ulszani elektromos járműveknek épülő gyárba.

A Hyundai még 2023 novemberében kezdte meg az ulszani elektromos autógyár építését és körülbelül 1,38 milliárd dollárt fektetett Korea legnagyobb, kizárólag elektromos járművek gyártására alkalmas létesítményének megépítésébe. A projekt februárra 84 százalékban készült el, a termelést a jövő év első negyedévére tűzték ki. A Genesis GV90, az elektromos hobbiterepjáró lesz várhatóan az üzem első modellje, amely ott készül.

Az elektromos járművek piacának lassulásával azonban a globális autógyártók felülvizsgálják villamosítási stratégiájukat. Tavaly a Mercedes-Benz AG elhalasztotta azt a célkitűzését, amely szerint 2025-re az elektromos modellek adják az eladások 50 százalékát, míg a General Motors felhagyott azzal a tervével, hogy 2035-ig az összes új modelljét elektromos járművekké alakítja át.

A Hyundai hasonló stratégiai váltást hajtott végre a Hyundai Motor Group Metaplant America (HMGMA) georgiai üzemében is és átalakította azt a kizárólag elektromos járműveket gyártó üzemből elektromos járművek és hibridek vegyes gyártási rendszerrel rendelkező létesítményévé. A Hyundai agresszív villanyautó-stratégiát követett és kijelentette, hogy bár az időtervek változhatnak, az elektromos modellek bővítése továbbra is elkerülhetetlen.

A hazai villanyautó-eladások azonban továbbra is gyengék. Miután a 2021-es 26 644 darabról számuk 2022-re 49 959-re emelkedett, az eladások 2023-ban 34 793, tavaly pedig 31 602 darabra csökkentek. Az értékesítés visszaesése a termelést is érintette. Március elején a Hyundai IONIQ 5 típust összeállító Ulszan 1-es üzem csökkentett kapacitással kezdte meg működését, minden harmadik futószalag-hely üresen maradt. A vállalat február elején öt napra leállította az IONIQ 5 és a Kona elektromos modellek gyártását a gyenge kereslet miatt. 

A tavalyi év második felétől jelentősen csökkentek a túlórák az üzemben, ami a dolgozók bérének csökkenését eredményezte. A szakszervezet arra törekszik, hogy az új elektromos járművek üzemében hibrid gyártást vezessenek be, mert aggodalomra ad okot, hogy a kizárólag elektromos járműveket készítő létesítmény a meglévő üzemek termelési volumenét szippantja el, ami rontani fogja az alkalmazottakra gyakorolt hatást. 

A Hyundai márciusi termelési ütemterve rávilágít az elektromos járművek és a hibrid kereslet közötti kontrasztra: a Kona Electric és a GV60 várakozási ideje mindössze három hét, míg az IONIQ 5 modellre körülbelül egy hónapot kell várni a dél-koreai ügyfeleknek. Eközben az olyan népszerű hibrid modellek, mint a Santa Fe Hybrid hat hónapos és az Avante (Elantra) Hybrid 12 hónapos várakozási idővel érhető el, vagyis jóval többet kell rájuk várni, mint a tisztán elektromos változatokra. 

A változó prioritások miatt a Hyundai az új Genesis villanyautók piacra dobását is elhalasztotta, így az elektromos GV80 az eredeti 2026-os bevezetési dátumról 2028 közepére halasztotta.

Forrás: pulse.mk.co.kr

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje