Merész formákkal és fejlett technikával megérkezett az új Hyundai Nexo
A Hyundai Motor bemutatta a vadonatúj Nexo üzemanyagcellás modelljét Szöuli Mobilitási Kiállításon megrendezett globális rendezvényén, ami jelentős mérföldkövet jelent a hidrogénmobilitás terén.
A vadonatúj Nexo rugalmasságot, hatékonyságot és biztonságot kínál, így izgalmas választás az üzemanyagcellás járművek korai felhasználói számára. Fejlett üzemanyagcellás technológiájával a Nexo zéró kipufogócső-emisszióval rendelkezik.
A Nexo második generációja a Hyundai Motor hidrogénmobilitás terén betöltött vezető szerepét és 27 éves üzemanyagcellás technológiai tapasztalatát tükrözi. Ez az új modell egyben kihangsúlyozza a vállalat elkötelezettségét a diverzifikált járművillamosítási stratégia iránt, amely nemcsak az akkumulátoros elektromos járműveket (BEV) és hibrideket (HEV), hanem az üzemanyagcellás (FCEV) modelleket is magában foglalja, szélesebb fogyasztói választási lehetőséget kínálva.
A 2024 októberében bemutatott INITIUM tanulmányautóra épülő vadonatúj Nexo a Hyundai Motor új „Acél Művészete” formanyelvét testesíti meg, tükrözve az anyag eredendő erejét és természetes formálhatóságát. A Nexo kialakításának köszönhetően az acél rugalmassága és sokoldalúsága feszültséget és szilárdságot biztosít, az így létrejövő formák pedig a művészi formákat hoznak létre.
A Nexo robusztus és kifinomult formatervvel rendelkezik, merész vonalakkal és szilárd szerkezettel, amelyek masszív képet alkotnak, miközben a jármű ív alakú keresztmetszete megerősíti a jármű erejét. A Nexo ajtajainak vízszintes hornyos mintázatai a jármű tartósságát hangsúlyozzák, az általános formák pedig megfelelnek mind a városi, mind a terepezést kedvelők életstílusának is.
Az autó külső megjelenését a „HTWO” lámpák határozzák meg, amelyek jellegzetes, FCEV-specifikus dizájnjegyet alkotnak, amelyek a merészséget a kifinomultsággal ötvözik, szépen magába foglalva a Hyundai Motor Group HTWO hidrogénmárkáját és a „Hidrogén az emberiségért” üzenetét. A négykockás lámpatestek azt is biztosítják, hogy a vadonatúj Nexo éjszaka egyértelműen Hyundaiként is felismerhető legyen.
Belül a Nexo tágas környezetet kínál az utasok kényelmének fokozása érdekében. A belső tér gazdag, puha párnázást használ, olyan mintákkal, amelyek az otthon melegét és kényelmét idézik. Emellett az ívelt, vezetőközpontú kijelző, az intuitív kezelőszervek és a lenyűgöző tárhellyel rendelkező sziget típusú középkonzol az autó legfontosabb jellemzői. A digitális külső tükörmonitorok észrevétlenül integrálódnak a műszerfalba, maximalizálva a nyitottságot és a praktikumot.
A vadonatúj Nexo hosszabb, szélesebb és magasabb, mint elődje, ami javítja az utasok kényelmét és megnöveli a hátsó rakodóteret, maximum 993 literre elegendő. Az újonnan bevezetett platform a csomagtérben úgy került kialakításra, hogy a felhasználók szabadon válasszák ki és használhassák az igényeiknek megfelelő tartozékokat.
A belső tér első Prémium Relaxációs Ülések találhatók lábtámaszokkal. Az első sor üléseinek keskeny háttámlái jobb térdhelyet és lábteret tesznek lehetővé a második sor utasai számára, akiknek kényelmét a szellőztetett ülések tovább fokozzák, az üléstámlák pedig a korábbi Nexohoz képest kiterjesztett dőlésszöget is kínálnak. Az új autó nagyobb fej- és vállteret is biztosít a második sorban ülők számára. A hátsó ajtók szélesebbre nyílnak, mint az előző generációs autóé, így könnyebb a be- és kiszállás, így a Nexo ideális választás családok számára is.
Intelligens tárolási megoldások is megtalálhatók a teljes utastérben, különösen a középkonzolban, a műszerfal területén és az ajtókárpitokban, ami tovább emeli a Nexo praktikumát és nagyobb kényelmet biztosít az utasok számára. A közúti sebességkorlátozásra figyelmeztető jelzésekkel összekapcsolt környezeti hangulatvilágítás tovább növeli a Nexo prémium élményét, míg az üvegtető fokozza a belső tér érzetét. Az egész járműben fenntartható anyagokat használnak, beleértve a biotechnológiás bőrt, a bio PU-bőrt, az újrahasznosított PET-szövetet, a lenszövetet, a bioműanyagot, a bio TPO-bőrt, a biofestéket, a bio PU-lemezhabot és az újrahasznosított autóipari műanyaghulladékot.
A vadonatúj Nexo jelentős hajtásláncfejlesztésekkel büszkélkedhet. Ezek a fejlesztések az üzemanyagcellás (FC) és a teljesítményelektronikai (PE) rendszerek köré összpontosulnak, amelyeket továbbfejlesztettek az erő és a teljesítmény javítása érdekében. Egy új motorrendszer egészíti ki ezeket a fejlesztéseket, növelve a teljesítményelektronikai rendszer teljesítményét és akkumulátorkapacitását. Ennek eredményeként az összteljesítmény 135 kW-ról 190 kW-ra (183-ról 260 LE) nőtt, míg az akkumulátor teljesítménye 40 kW-ról 80 kW-ra duplázódott. Ezek a fejlesztések hozzájárulnak az előző Nexo 9,2 másodpercéhez képest gyorsabb, 7,8 másodperces 0-100 km/órás gyorsuláshoz, ami kiváló dinamikát és sima előzési képességet biztosít.
A hidrogén-üzemanyagcella mostantól 110 kW maximális bruttó teljesítményt ad le, ami 16 százalékos növekedést jelent, míg az új villanymotor akár 150 kW-ot (204 LE) is. Az üzemanyagcella emellett továbbfejlesztett alacsony hőmérsékletű működőképességet és tartósságot is képvisel, beleértve a membránt, valamint az egységes cellateljesítmény-struktúrát. A „Wake Up” csomag fagyásgátló funkció és a rendszer egyéb optimalizálásai javítják az alacsony hőmérsékletű vezethetőséget és az indítás egyszerűségét egész évben.
Ezenkívül a vadonatúj Nexo megnövelt üzemanyagtároló kapacitást kínál az utastér méretének csökkenése nélkül. A rendszer teljesen elektromos hatótávolságú versenyképességét a megnövelt üzemanyag-hatékonyság, valamint a megnövelt kapacitású hidrogéntartály– amely jelenleg 6,69 kg, szemben az előző generációs NEXO 6,33 kg-mal – és a megnövelt hidrogéntárolási sűrűség biztosítja.
Az aerodinamikai fejlesztések, beleértve az alváz optimalizálását és a légáramlás-szabályozás fejlesztéseit, csökkentik a légellenállást és javítják a hatékonyságot. A jármű fejlett zaj-, rezgés- és durvasági (NVH) teljesítményét olyan technológiák erősítik meg, mint az Aktív Zajszűrő (ANC-R) és hangelnyelő gumiabroncsok, amelyek javítják a jármű kifinomultságát – különösen gyorsításkor és rosszabb minőségű utakon. A használhatóság további javítása érdekében a vadonatúj Nexo európai specifikáció szerinti modelljei akár 1000 kg-os vontatási képességet is kínálnak.
A Nexo úttörő e-Handling rendszere a jobb kezelhetőség érdekében tovább javítja a vezetési teljesítményt a motor nyomatékszabályozásával. A motor teljesítményének beállításával a rendszer optimalizálja a tapadást, fokozva a kormányzás reakcióját és a stabilitást. A Nexo intelligens regeneratív rendszert (SRS) használ a vezetési kényelem fokozására azáltal, hogy automatikusan beállítja a regeneratív fékezés intenzitását a navigációs adatok és az elöl haladó jármű távolsága alapján. Ez a globálisan elérhető rendszer kiterjesztett térképinformációkat használ az útviszonyokhoz való alkalmazkodáshoz, például sebességmérő kamerákhoz, kanyarokhoz és fekvőrendőrökhöz igazodva. Csökkenti a vezető beavatkozásának szükségességét azáltal, hogy automatikusan kezeli a lassulást szabadonfutás közben, állítható távolsági beállításokkal.
Az új Nexo fogyasztóközpontú funkciók széles skáláját kínálja, amelyek célja, hogy a hidrogén-elektromos vezetési élmény intuitív és kényelmes legyen. Az új Nexo kormányoszlopra szerelt menetválasztó karral rendelkezik, amely növeli a vezető kényelmét és az utasfülke használhatóságát. A hagyományos váltókar eltávolítása nagyobb belső teret és tervezési rugalmasságot tesz lehetővé, nagyobb tárhelyet biztosítva a középkonzolban.
A jármű FCEV Útvonaltervezője segíti a vezetőket úti céljuk elérésében azáltal, hogy a szükséges töltőállomásokat az útvonalakhoz igazítja, amikor alacsony az üzemanyagszint. Állomásokat ajánl, mutatja az üzemanyag állapotát az útpontokban és valós idejű információkat kínál a hidrogéntöltő állomásokról. A rendszer a légkondicionálás használatától függően beállítja a hatótávolságot és megjeleníti az energiafolyamat diagramot, a hidrogéntartály állapotát és az aktuális vezetési üzemmódot.
A Nexo ccNC (Connected Car Navigation Cockpit) rendszere karcsú, ívelt kijelzővel rendelkezik, amely egy 12,3 colos vezetői információs műszeregységet és egy 12,3 colos információs és szórakoztató monitort egyesít. A rendszer támogatja az éteren keresztüli (OTA) szoftverfrissítéseket és generatív AI hangfelismeréssel rendelkezik. A Nexo információs és szórakoztató rendszere vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto konnektivitást is kínál, valamint prémium Bang & Olufsen hangrendszert, akár 14 hangszóróval.
A Voice Recognition Generative AI funkció fejlett AI-képességeket integrál a hangasszisztenshez. Ennek az innovációnak a célja a termékek versenyképességének növelése azáltal, hogy dinamikus, mesterséges intelligencia által generált válaszokat biztosít és automatikusan beszélgetési üzemmódba lép a zökkenőmentes interakció érdekében. A rendszert úgy tervezték, hogy egyedi és vonzó felhasználói élményt nyújtson. A head-up kijelző (HUD) a jármű lényeges adatait a szélvédőre vetíti, csökkentve a vezető figyelmének elterelődését és növelve a biztonságot. 12 colos kijelzővel rendelkezik, amely az autonóm vezetési adatokat, a hátsó biztonsági figyelmeztetéseket, a sebességmérőt és egyéb releváns információkat jelenít meg.
A középkonzolon található kettős vezeték nélküli mobiltöltő-rendszer lehetővé teszi az okostelefonok nagysebességű töltését. Ez a technológia támogatja az NFC kommunikációt a Digitális Kulcs 2 kulcs nélküli bejutáshoz és a jármű indításához. A rendszer a vezeték nélküli töltő részeként beépített szilikon betéttel rendelkezik, amely megakadályozza az okostelefon mozgását útközben és hűtőventilátorral is rendelkezik.
A Hyundai Motor villanyautóihoz hasonlóan a Nexo is rendelkezik egy jármű-töltési (V2L) funkcióval, amely sokoldalú energiamegoldásokat kínál a járművön belül és kívül egyaránt. A belső térben a középkonzolon található aljzat lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy otthoni elektronikai eszközöket és készülékeket csatlakoztassanak, amelyeket a jármű nagyfeszültségű akkumulátora táplál. Hasonlóképpen, a külső V2L funkció lehetővé teszi az elektronikus eszközök használatát külön V2L csatlakozó vagy adapter nélkül, amely közvetlen csatlakoztatási lehetőséget kínál.
A Nexo digitális belső tükröt (DCM) is kínál, amely kamera-monitor rendszerrel javítja a hátralátást, szélesebb látómezőt, valamint kevesebb takarást és éjszakai láthatóságot kínál a hagyományos optikai tükrökkel összehasonlítva. Ez a rendszer jobb hátsó kilátást biztosít. Ennek fenntartására a DCM tartalmaz egy tisztítórendszert is, amely közvetlenül a kamerára permetezi a mosófolyadékot.
Egyes piacokon a hagyományos tükrök helyett digitális külső tükör (DSM) rendszer áll rendelkezésre, amely szélesebb és tisztább hátratekintést biztosít. A hagyományos tükrökkel összehasonlítva javítja a vízszintes holttér-érzékelést, az első oldalsó tér átláthatóságát, valamint a láthatóságot esőben és éjszakai körülmények között. A legfontosabb funkciók közé tartozik a tolatáskor kibővített képernyő, a kiegészítő sávváltási vonalak, valamint a holttér monitorral (BVM) való integráció a jobb sávváltási láthatóság érdekében.
A beépített Cam 2 Plus kiváló minőségű videórögzítést kínál mind az első, mind a hátsó kamerán keresztül, beleértve a hangrögzítési lehetőségeket is. Az új technológiával és a vásárlói visszajelzésekkel továbbfejlesztett parkolói mozgásérzékelő funkcióval rendelkezik, amely akár négy napig is üzemelhet. A rendszer kiváló képminőséget kínál nagy pixelszámú kamerával, amely lehetővé teszi a felhasználók számára a videók áttekintését.
A járműbe épített ujjlenyomat-hitelesítési rendszer fokozott kényelmet és biztonságot kínál, mivel az ujjlenyomat-hitelesítést a Nexo csúcskategóriás audio-, vizuális-, navigációs és telematikai (AVNT) rendszerébe integrálja. Ez lehetővé teszi a gyors azonosítást az elektronikus fizetésekhez és a személyazonosításhoz és egyben lehetővé teszi a kulcs nélküli motorindítást kizárólag a felhasználó ujjlenyomatával. A PIN-kód biometrikus hitelesítésre cserélése leegyszerűsíti ezt a folyamatot.
A vadonatúj Nexo-t aprólékosan úgy tervezték meg, hogy a legfontosabb biztonsági értékelési programokban a legmagasabb biztonsági besorolásokat érje el, tükrözve a Hyundai azon elkötelezettségét, hogy kivételes biztonsági teljesítményt és védelmet nyújtson a vezetők és az utasok számára. A jármű multivázas szerkezettel és akár kilenc légzsákkal rendelkezik az utasok és a Nexo hidrogéntartályának védelmére. Az autó a legújabb Fejlett Vezetétámogató Rendszer (ADAS) technológiával is fel van szerelve az ütközések megelőzésére.
A Nexo melegsajtolás és nagy szilárdságú anyagok felhasználásával készült, hogy fokozza a karosszéria merevségét és az utastér hatékony védelmén keresztül biztosítsa az erős passzív biztonságot. Csúcsminőségű ütközési biztonságot nyújt a karosszéria minden régiójában és úgy tervezték, hogy elnyelje és eloszlassa az ütközési energiát, minimálisra csökkentve az utastér deformációját.
A Hyundai Motor az év végén a globális piacokra érkező új Nexo modellje a vállalat vezető szerepét bizonyítja a globális hidrogénpiacon. A Hyundai Motor a csoport HTWO márkája alatt a továbbiakban is bővíti az FCEV infrastruktúrát és erősíti piaci pozícióját a hidrogénmobilitás úttörőjeként, valamint azon elkötelezettségét, hogy intelligens megoldások szállítójává váljon a teljes mobilitási spektrumban.
Forrás: hyundai.news
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!