A Hyundai 90 milliárd dollárt fektet villamosításba a következő évtizedben
José Muñoz, a Hyundai Motor vezérigazgatója bejelentette, hogy a vállalat a következő évtizedben 90 milliárd dollár befektetést tervez 21 új elektromos járműmodell kifejlesztésébe és hibrid kínálatának bővítésére.
A Hyundai Motor a következő 10 év során mintegy 90 milliárd dollár értékű beruházást hajt végre, amelynek révén 21 új elektromos modell készül. Ezt a lépést akkor jelentették be, amikor más globális autógyártók a piac elhúzódó stagnálása közepette visszafogják az elektromos járművek beruházásait, jelezve a Hyundai elkötelezettségét, hogy megszilárdítsa vezető szerepét az elektromos járművek szektorában.
Muñoz kihangsúlyozta a vállalat azon stratégiáját, hogy folyamatosan bővítse az IONIQ termékcsaládját a nagyobb méretgazdaságosság elérése érdekében. Kiemelte az akkumulátorköltségek csökkentésére, a hatékonyság növelésére és a hatótávolság növelésére irányuló erőfeszítéseket is. Az olyan kihívások kezelésére, mint az elektromos járművek piacbővülésének lassulása és a romló globális kereskedelmi feltételek, Muñoz ígéretet tett arra, hogy szembeszállnak ezekkel a problémákkal.
A Hyundai működési nyeresége és globális értékesítési eredménye tavaly négy év után először csökkent. A vállalat idén szintén jelentős bizonytalanságokkal néz szembe legnagyobb tengerentúli piacán, az Egyesült Államokban a lehetséges vámtarifák miatt. Ami még inkább aggasztó, hogy Dél-Koreában továbbra is enyhül a belső kereslet és az Egyesült Államok kivételével a legtöbb globális piacon is csökkennek az eladások.
A kínai elektromos járművek piacának gyors növekedése, ahol a Hyundai piaci részesedése 1 százalék körül mozog, szintén kihívásokat jelent. Az SNE Research adatai szerint Kína részesedése a globális elektromos járművek eladásából tavaly elérte a 65,9 százalékot, ami körülbelül hat százalékponttal magasabb az előző évhez képest, miközben Európa (17,6%) és az Egyesült Államok (10,4%) részesedése egyaránt csökkent.
Ezen kihívások leküzdésére Muñoz felvázolt egy stratégiát a működés régiónként optimalizálására a piaci részesedés növelése és a jövedelmezőség javítása érdekében. Ez magában foglalja a változó szabályozásokra és piaci feltételekre való hatékony reagálást, a termelés lokalizálását és az alkatrészbeszerzés diverzifikálását az ellátási lánc optimalizálása érdekében.
Az Egyesült Államokban a Hyundai a vámkockázatok mérséklését a helyi termelés növelését tervezi. Muñoz a Hyundai Motor Group Metaplant America (HMGMA) georgiai létrehozását említette meg, amely a hibrid modellekkel kiegészítve vegyes gyártási rendszert valósít meg. Meggyőződésének adott hangot, hogy a Hyundai amerikai lokalizációs stratégiája lehetővé teszi a vállalat számára, hogy rugalmasan alkalmazkodjon bármilyen politikai változáshoz.
Ami a feltörekvő kínai elektromos járműpiacot illeti, Muñoz elárulta, hogy a közeljövőben egy kifejezetten Kínának tervezett elektromos járművet kíván piacra dobni, ami a Hyundai első, kizárólag a kínai piacra szánt elektromos járművének bevezetését jelenti.
Idén a Hyundai 10 új modell bevezetését tervezi, köztük a Palisade Hybrid modellt, amely a vállalat első kettős motorral felszerelt járműve. Muñoz kijelentette, hogy miközben az elektromos járművekre való átállást irányítja, a Hyundai továbbra is befektet a hibrid járművekbe, a kiterjesztett hatótávolságú elektromos járművekbe és az üzemanyagcellás járművekbe is azért, hogy megfeleljen a különféle vásárlói igényeknek.
A vállalat célja, hogy folyamatosan kiváló termékeket kínáljon a kívánt technológiával és kiváló beszerzési élményekkel. Ehhez kapcsolódóan a Hyundai tavaly év végén első autógyártóként kezdett autókat árusítani az Amazonon az Egyesült Államokban és azt tervezi, hogy több kereskedőt is bevon ebbe a programba.
A globális piaci bizonytalanságok elkerülése érdekében a Hyundai kibővíti együttműködését a globális vállalatokkal. A vállalat megállapodott arról, hogy a Waymo autonóm robotaxi szolgáltatásához az IONIQ 5 elektromos járművét szállítja és a járműtechnológia fejlesztése és gyártása terén a General Motors-szal társul. Muñoz hangsúlyozta, hogy a globális együttműködések és a leányvállalatokkal történő szoros együttműködés révén a Hyundai a költségek csökkentését tervezi a logisztika és a pénzügy területein is.
Forrás: chosun.com