A Hyundai N ötödször győzött a 24 órás Nürburgring versenyen

A Hyundai Motor nagyteljesítményű N sportmárkája sorozatban ötödik győzelmét szerezte meg a TCR kategóriában és ezzel sorozatban 10. alkalommal vett részt a 24 órás Nürburgring versenyen. 

A Hyundai N két Elantra N TCR versenyautót állított rajthoz a TCR kategóriában és egy Elantra N1 Cup versenyautót mutattott be az SP3T kategóriában. A június 21-22-én a németországi Nürburgban megrendezett versenyen két Elantra N TCR versenyautó teljesítette a világ egyik leginkább megterhelő hosszútávú tesztjét. A Hyundai N Elantra N TCR versenyautói (Koreában Avante N TCR néven ismert) egy domináns, kettős eredménnyel uralta a TCR kategóriát, ezzel megszerezve a Hyundai N ötödik egymást követő kategóriagyőzelmét és kiemelve ezzel az N termékek kiemelkedő tartósságát és teljesítményét. 

„Nagy örömmel tölt el minket az ötödik egymást követő győzelmünk a Nürburgring TCR kategóriában és a részvételünk a 10. egymást követő évben” – mondta Joon Park, az N márkamenedzsment csoport alelnöke és vezetője. „Az, hogy részesei lehetünk a kitartás, innováció és globális együttműködés ünnepének, tükrözi a motorsport és nagyteljesítményű örökségünk iránti rendíthetetlen elkötelezettségünket. Lehetővé teszi számunkra, hogy továbbra is fejlesszük a nagyteljesítményű N márka technológiáját és olyan autókat készítsünk, amelyek valódi vezetési élményt nyújtanak.”


Az ADAC RAVENOL 24 órás Nürburgring a világ legkeményebb hosszútávú versenyei közé tartozik, kihívást jelentve a pilótáknak és a csapatoknak, hogy meghódítsák a legendás 25,378 kilométeres Nürburgring Nordschleifét egy kimerítő 24 órás sebesség-, ügyesség- és állóképességi próbán. A 2016-os debütálása óta a Hyundai ezt a platformot kihasználva fejlesztette sorozatgyártású N márkájú járművei képességeit. A verseny kulcsfontosságú adatgyűjtési lehetőséget is kínál a teljesítmény és a tartósság javításához, aláhúzva a vállalat az innováció és a kiválóság iránti elkötelezettségét.

A Hyundai N TCR csapata sorozatban ötödik győzelmét szerezte meg a kategóriájában, élén egy német pilótapárossal, Marc Bassenggel, Manuel Lauckkal és Christer Joensszel az Elantra N #1-es autóban. Eközben az észak-amerikai csapat – melynek Bryson Morris, Michael Louis, Mason Filippi és Robert Wickens voltak tagjai – erős teljesítményt nyújtott az Elantra N #2-es autóban és megérdemelten végzett a második helyen. 

Wickens egy 2024-es szünet után a versenyzésbe visszatérése különösen figyelemre méltó volt. Egyedi kézivezérlő rendszerrel vezetve a lebénult kanadai sportoló ismét elit szintű képességeket és elszántságot mutatott. Rugalmasságának története a Hyundai Motor azon hitét is megtestesíti, hogy a motorsport mindenkinek szól, aki szenvedélyesen álmodik.

A Hyundai az SP3T osztályban egy Elantra N1 Cup autóval is debütált. Az Elantra N1 Cup versenyautó azonban 17 óra után kénytelen volt kiállni a versenyből, miután hátulról ütközött egy másik versenytárssal.

A Hyundai egy a Toyotával közös standot is létrehozott az idei Nürburgring 24 órás versenyen, bemutatva, hogyan segítheti a motorsport a versenyen túli együttműködést. A két márka közösen osztotta meg a teljesítmény és az innováció iránti szenvedélyét a világ minden tájáról érkező rajongókkal. Ez a partnerség a 2024 októberében a koreai Yongin Speedway-en megrendezett „Hyundai N x TOYOTA GAZOO Verseny Fesztiválon” kialakult bajtársiassági szellemre épít, illetve legutóbb mindkét vállalat vezetői részt vettek a 2024-es Rali Világbajnokság (WRC) utolsó fordulóján Japánban. 

Forrás: hyundai.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV