A Kia bevezette a PV5 haszonjárművét Dél-Koreában

Dél-Korea második legnagyobb autógyártója, a Kia vállalat bejelentette, hogy megkezdte a PV5, az első célalapra épített (Purpose-Built Vehicle – PBV) elektromos haszonjárművének értékesítését Dél-Koreában. 

A szerződéskötések megkezdése előtt a Kia közzétette a PV5 specifikációit és árazását. A Kia PV5 egy középkategóriás PBV modell, amely az „E-GMP.S” dedikált elektromos platformra épül és amelyet személyes tevékenységekhez, például mobilitáshoz és szabadidőhöz, valamint kereskedelmi célokra, például logisztikához fejlesztettek ki.

A Kia a PV5 modellt a fejlesztés során „egy járművön túli platformként” határozta meg, amely sík padlóval, valamint bőséges belső és raktérrel rendelkezik. A Kia úgy tervezte a PV5 alapfelépítését, hogy lehetővé tegye a vevői igényekhez igazított különféle modulok elhelyezését, lehetővé téve a különféle származékos modellek folyamatos bevezetését.

A PV5 elsőként személyszállító modellként jelenik meg, amely az ügyfél igényei szerint variálható üléselrendezéssel, valamint haszonjárműves célokra választható teherbírású teherszállító modellként is elérhető lesz. A PV5 személyszállító modell egy olyan PBV, amely a mobilitás mellett szabadidős tevékenységekre, például kempingezésre és piknikezésre is alkalmas.

A Kia PV5 2 995 mm-es tengelytávjával bőséges belső teret kínál. Az első változat 5 üléses konfigurációval rendelkezik majd. A 2-3-0 üléselrendezésű felszereltségi szinthez, amelyben az első sorban kettő, amásodik sorban pedig három ülés helyezkedik el, a csomagtartó kapacitása maximum 2310 literesre bővíthető.

A kialakítás alacsony padlós elrendezést kínál idősek és mozgáskorlátozottak számára, a második sor lábtartóját 399 mm-re süllyesztve. A tolóajtó nyílásának szélességét 775 mm-re növelték a kerekesszékek elhelyezése érdekében. A PV5 személyszállító változata egy 120 kW (163 LE) maximális teljesítménnyel és 250 Nm csúcsnyomatékkal rendelkező villanymotorral van felszerelve, a 71,2 kWh akkumulátorkapacitással a hatótáv 358 km egyetlen feltöltéssel. Emellett létezik egy 51,5 kWh kapacitású akkuval szerelt alapmodell is.  

A haszonjármű célokra tervezett PV5 Cargo modell széles raktérrel és alacsony rakodómagassággal rendelkezik. A teherbírástól függően kompakt, hosszított és emelt tetős kivitelben kapható. A PV5 Cargo hosszított változata 4 695 mm hosszú, így maximum 4 420 liternyi rakomány szállítására alkalmas. A csomagtartó nyílásának szélessége eléri az 1 343 mm-t.

Ezenkívül a csomagtartó nyílásának legalacsonyabb pontját (rakodómagasságot) 419 mm-re csökkentették a be- és kirakodás megkönnyítése érdekében és dupla hátsó ajtókkal rendelkezik, amelyek 95 és 180 fokos szögben nyithatók. Ezenkívül a raktérben „L-sínes rögzítést” alkalmaztak különféle kiegészítők, például világítás, hálók és rögzítőeszközök számára.

Modelltől függetlenül a PV5 számos, a PBV-hez specifikus speciális funkcióval van felszerelve. A Kia most először tette lehetővé az Android Automotive operációs rendszeren alapuló, PBV-specifikus infotainment rendszer és egy harmadik féltől származó alkalmazásokhoz készült alkalmazáspiac használatát a Hyundai Motor Group egy modelljében. Ezenkívül az olyan villanyautós funkciók, mint az „i-Pedal 3.0” és az „intelligens regeneratív fékezés 3.0” is alapfelszereltségként kerülnek alkalmazásra.

A Kia arra számít, hogy az elektromos járművek adókedvezményeit is figyelembe véve mind a személy-, mind a tehermodell a 30 millió von (kb. 7,65 mFt), illetve a 20 millió von (kb.5,1 mFt) körüli árszinttől lesz megvásárolható.

Forrás: chosun.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV