A Kia a Picanto és a Stinger elektromos utódain dolgozik
A Kia a jelenlegi Picanto-hoz hasonló méretű tisztán elektromos városi autó bevezetésének lehetőségét vizsgálja, miközben a Stinger elektromos utódján is dolgozik, amely a nagyteljesítményű kínálatának élére törhet.
A Hyundai és a Genesis mellett a Kia az egyike azon tradicionálisnak mondható márkáknak, amely vezető szerepet tölt be a villamosításra való átállás folyamatában. A modellkínálat folyamatosan növekszik, a legújabb modellek az EV3 és az EV5 hobbiterepjárók. A Kia elnöke, Ho-sung Song szerint a Picanto kisautót helyettesítő elektromos modell a vállalat „következő utáni nagy célkitűzése” lesz.
Egy ilyen modell még biztosan csak jó néhány év múlva jelenhet meg a piacon. A Kia 5 ezer eurós (kb. 2 mFt) lépésekben szeretné csökkenteni elektromos autóinak költségeit, így 2026-ban piacra dobnak egy EV2 kisautót, amelynek induló ára 30 000 euró (kb. 12 mFt) alatt lehet. Song szerint egy 15 ezer euró (kb. 6 mFt) és 20 ezer euró kb. 8 mFt) közötti elektromos városi miniautó kifejlesztése „nagyon nehéz, nagyon nagy kihívást jelent”, de ez a márka előtt álló feladat.
"Következő célunk egy elektromos modell, amely 30 ezer eurótól indul” – mondta Song a brit Autocar magazinnak. „Ezt készülünk kínálni az ügyfeleknek. Ennek ellenére úgy gondoljuk, hogy 25 ezer euró alatti összegre van szükségünk elektromos autóinknak de talán 20 ezer euró körüli árat is el tudunk érni. De ez nem a következő két évben fog megtörténni.”
A Kia EV2 méretében hasonló lesz a Rio benzines kisautóhoz és valószínűleg a Hyundai Motor Group E-GMP architektúrájának egy rövidebb, 400 voltos rendszerrel rendelkező változatát használja majd fel. Valószínű, hogy egy kisebb modell, amely az EV2 alá kerülhet a kínálatban, ugyanazt a platformot és elektromos motorokat is kihasználná, ezzel is segítve a költségek csökkentését.
Aztán a kínálat másik végén ott volt a Stinger. A sportlimuzin gyártása öt és fél év után tavaly fejeződött be és kezdetben az EV6 GT-nek adta át a Kia nagyteljesítményű stafétabotját. Song azonban elárulta, hogy a márka aktívan vizsgálja egy dedikált elektromos modell kifejlesztését a Stinger helyére, amely új zászlóshajóként szolgálna. "egy ilyen modellt kifejlesztése jelenleg vizsgálat alatt áll" – mondta. „Milyen modell segíthet a márkaimázs tovább építésében? Ezt tanulmányozzuk most.”
Tekintettel arra, hogy ez a projekt a jelek szerint még a kezdeti szakaszban jár, sokféleképpen haladhat és fejlődhet tovább. Ha ez egy új zászlóshajó lenne, akkor a jelenleg 576 lóerős EV6 GT modellen kell túltennie és remélhetőleg egy hagyományos limuzin sziluettjébe csomagolják egy crossover vagy SUV helyett.
Forrás: carscoops.com