Tízmilliótól indul itthon a Hyundai legkisebb villanyautója
A Hyundai magyarországi képviselete nyilvánosságra hozta legkisebb villanyautója, az Inster és Inster Cross modellek hivatalos hazai árlistáját, amely szerint a városi kisautó legolcsóbb változata kicsivel 10 millió alatt elhozható a márkakereskedésekből.
A Hyundai még 2021-ben mutatta be bohókás kinézetű Casper kisautóját Dél-Koreában, amely fürge mozgékonyságával és parányi termetéhez képest tágasságával hamar népszerűvé vált Dél-Korea szűk és zsúfolt városi utcáin. A kisautóból 3 év eltelte után idén készült el a ráncfelvarrás, amelynek során bemutatták a modell hosszabb tengelytávú és tisztán elektromos változatát, amely Inster néven Európában is bevezetésre kerül.
A 3 825 mm hosszú, 1 610 mm széles és 1 575 mm magas kisautó külső méreteivel ugyan az A szegmensbe tartozik, 2 580 mm-es tengelytávja, 280 literről 351 literre bővíthető csomagtartómérete, valamint ügyesen variálható belső tere az Instert egyértelműen legalább eggyel nagyobb kategóriába pozícionálja. A négyüléses Inster modell hivatalos árlistája néhány napja megjelent a hazai forgalmazó, a Hyundai Hungary honlapján, amely alapján a típus kisebb, 42 kWh nettó kapacitású akkuval szerelt 97 lóerős verziója ezer forint híján 10 millió forintért már hazavihető, míg nagyobb akkuért 700 ezer forint felárat kérnek, de a legjobban felszerelt 49 kWh kapacitású akkuval ellátott Cross változatért sem kell 12 milliónál többet hagyni a kasszánál.
Az Inster már a 15 colos acélfelniken guruló Comfort alapváltozatában is bőséges alapfelszereltséget kínál, így többek között széria a multifunkciós kormány mögötti kezelőfülekkel ellátott, kormányoszlopról vezérelhető irányváltó, a szokásos 6 légzsákon felül a középső légzsák elöl, a többütközéses fékrendszer, a sávtartó és -követő rendszer, az autópálya-asszisztenshez pedig adaptív tempomat is jár. Nem kell felárat fizetni a LED első menetfényekért, az automata távolsági fénnyel ellátott fényérzékelős fényszórókért, a fűtött és elektromosan behajtható külső tükrökért, a tolatóradarért sem. A belső térben 4 irányban állítható a kormány, csúsztathatóak és dönthetőek a hátsó ülések, automata a légkondicionálás, van kulcsfelismerő rendszer, négy elektromos ablak, 10,25 colos Supervision műszeregység, vonóhorog előkészítés.
Villanyautóként pluszpont, hogy alapáron jár a 11 kW-os AC fedélzeti töltőberendezés, amivel az alapváltozatot 4 óra, míg a nagyobb akkus verziót 4 óra 35 perc alatt lehet 16 Amperrel teletölteni. Alapáron azonban csak belső kondenzátoros fűtés jár az Insterhez, a hőszivattyúért és az akkufűtésért a mi piacunkon további 500 ezer forintos extraként lehet hozzájutni. Csomagok terén kárpótlás, hogy az Inster már alapáron rendelkezik Navigációs csomaggal, benne a 10,25 colos érintőkijelzős multimédia rendszerrel, a tolatókamerával, a Bluelink járműszolgáltatással, de nem kell fizetni a tálcaként lehajtható utasülést, tárolórekeszeket és esernyőtartót is magában foglaló Customizing csomagért. A Comfort változatnál 100 ezres extraként rendelhető, első ülésfűtést, fűtött bőr kormánykereket tartalmazó Plus csomagot viszont egy Launch Edition csomagban az egyébként 160 ezer forintért mért metálfényezéssel együtt most a 10 milliós listaárban odaadják.
Aki ennél többre vágyik, az 700 ezer forintos felárért válaszhatja az Inster Prime modellt, ami a fentieken túl már 15 colos könnyűfém keréktárcsákat, Kumho helyett Nexen abroncsokat, LED hátsó lámpákat, tükörházba épített irányjelzőket, sötétített hátsó üvegezést, esőérzékelőt, első parkolóradarokat, első kartámaszt, fényre sötétedő belső tükröt, biztonsági automata ablakemelőket, vezetékmentes mobiltöltőt, hátsó USB-C csatlakozót is tartalmaz, valamint a korábbiakban említett Plus csomag is a szériaellátmány részét képezi. Az Inster Prime vevője extraként 300 ezer forintért akár kéttónusú fényezést, 100 ezer forintért tetősíneket,300 ezer forintért pedig akár 3,6 kW-os teljesítményű V2L – járműből fogyasztóra – rendszert is rendelhet.
Külön felszereltségi csomagként érkezik a Hyundai kereskedőkhöz az emelt hasmagasságú és egyedi külső stílusjegyekkel ellátott Inster Cross csúcsváltozat, amely a többi változathoz nem elérhető 17 colos kerekeken gurul, Dual LED fényszóróval és tetősínnel is felszerelték. Extrapénzért pedig akár elektromosan nyitható napfénytető (300 eFt), tetőkosár (350 eFt), valamint a digitális kulcsot, tolatásütközés-megelőző rendszert, aktív holttérfigyelő rendszert, keresztforgalomfigyelő rendszert, holttérfigyelő monitort, 360 fokos tolatókamerát, hangulatvilágítást és LED belső lámpákat is tartalmazó Vezetőasszisztens csomag (650 eFt) is elérhető, utóbbi sajnos egyedül csak a Cross modellhez.
Az Inster árlista ezzel nyilvánossá vált, a megrendeléseket fogadják a Hyundai márkakereskedések. A Magyarországra szánt első készletautók a napokban készülnek el Dél-Koreában, ahonnan a szállítást követően várhatóan 2025 első negyedévében meg is érkezhetnek első tulajdonosaikhoz.