A Hyundai Kínára és Indiára fókuszál Amerika helyett
A Hyundai Motor fokozza értékesítési hálózatainak diverzifikálására irányuló erőfeszítéseit Kína és India piacspecifikus stratégiáival, mivel a globális piacon tapasztalható bizonytalanságok – beleértve az esetleges amerikai autóvámokat is – továbbra is fenyegetnek.
A koreai autógyártó kínai közös vállalatánál, a Beijing Hyundai Motornál (BHMC) megkezdődött új kompakt elektromos Elexio modelljének előrendeléseinek felvétele. A Kia EV5 hobbiterepjáróhoz hasonló méretű Elexio 4 615 centiméter hosszú és 1 875 centiméter széles. A kínai BYD autógyártó által gyártott lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorokkal van felszerelve és a kínai tanúsítási szabványok alapján egyetlen töltéssel legfeljebb 722 kilométer hatótávolsággal rendelkezik.
Az Elexio a Hyundai egy teljes egészében Kínában fejlesztett és gyártott modellje. Ennek megfelelően elsősorban a kínai vásárlókra szabott dizájnelemeket tartalmaz – beleértve a nappali menetfényekben látható nyolcas számot, amely Kínában a jó szerencsét jelképezi –, valamint egy 27 coll széles infotainment kijelzőt a belső térben, amely a helyi autótechnológiai preferenciákat tükrözi. A Beijing Hyundai a modellt 130 és 150 ezer jüan (kb. 6,1 és 7 mFt) között árusítja, ami nagyjából megegyezik az EV5 149 800 jüanos (kb. 7 mFt) helyi árával.
Kína továbbra is a világ legnagyobb autópiaca, tavaly eladott 31,44 millió járművel – ez majdnem kétszerese az Egyesült Államokban értékesített 15,9 millió darabnak. A Hyundai Motor Group kínai eladásai a 2017-es THAAD rakétavédelmi vita után kezdtek zuhanni, a Hyundai és a Kia együttes eladásai tavaly mindössze 204 573 darabra estek vissza, ami 0,65 százalékos piaci részesedést jelent. Ehhez képest 2016-ban, a konfliktus előtt még 1,14 millió darabot adtak el, amikor a csoport a piac közel 4 százalékát birtokolta. A vállalat 2027-ig hat, kizárólag Kínában forgalmazott elektromos járművet tervez bevezetni, kezdve a jövő évben egy új kompakt elektromos limuzinnal. A lokalizációs stratégia elsődleges célja az elvesztett piaci részesedés visszaszerzése.
„A Hyundai valószínűleg úgy véli, hogy amennyiben a THAAD konfliktus előtti piaci részesedésének csak felének visszaszerzése is több mint 600 ezer eladott darabot jelentene évente” – mondta Cho Chuel, a Koreai Ipari Gazdasági és Kereskedelmi Intézet vezető kutatója. „Azonban a helyi startupok elárasztották a piacot prémiumkategóriás elektromos járművekkel, így a verseny kiélezett lesz.”
A Hyundai Indiában is megduplázza erőfeszítéseit és befektetéseit. Nemrégiben a vállalat befektetői napot tartott Mumbaiban, ahol bejelentette, hogy 2030-ig 5,1 milliárd dollárt kíván befektetni Indiában. A befektetést a helyi gyártóüzemek modernizálására és a piacspecifikus modellek kutatás-fejlesztésére fordítják. A Hyundai 2030-ig nyolc hibrid hobbiterepjáró és öt elektromos jármű piacra dobását tervezi.
2027-ben a vállalat egy kizárólag Indiában elérhető Genesis modellt is bevezet, hogy betörjön az ország növekvő prémium autószegmensébe. A Hyundai a termelési kapacitás bővítését tervezi üzemeinek kihasználásával, Punéban található évi 250 ezer darabos, Chennaiban található üzemeinek 760 ezer darabos, valamint a Kia Anantapurban található üzemeinek 350 ezer darabos termelésével, így néhány éven belül összesen évi 1,4 millió darabos kapacitást érhet el.
India tavaly a harmadik legnagyobb autópiac volt a világon, 5,23 millió eladott járművel. A Hyundai körülbelül 610 ezer darabot adott el itt, ami a piac 11,6 százalékát teszi ki. A vállalat célja, hogy 2030-ra 15 százalékra növelje részesedését. „Nem kell vakon hajszolni a piaci részesedést. A fenntartható, jövedelmező növekedés fontosabb” – mondta Jose Muñoz, a Hyundai Motor elnöke az indiai befektetői napon. „A terv az, hogy a Genesis márkával reagáljunk India bővülő prémium autópiacára” – mondta Yong-joo Kwon, a Kookmin Egyetem autóipari közlekedéstervezés professzora.
Eközben a Hyundai október elején egy élmény-bemutatótermet is nyitott Tokióban. A tervek szerint a japán kompakt elektromos járműszegmenst célozzák meg Casper nevű kis elektromos járművükkel, amelyet helyben Inster néven forgalmaznak. A Hyundai jelenléte Japánban azonban továbbra is minimális – idén január és szeptember között mindössze 759 darabot tudtak eladni belőle.
„Az amerikai piacon tapasztalható növekvő bizonytalanság miatt a Hyundai igyekszik csökkenteni az amerikai értékesítéstől való függőségét azáltal, hogy máshol erősíti meg hálózatait” – mondta Hang-koo Lee, a Koreai Autótechnológiai Intézet tanácsadója. „Azonban a megnövekedett helyi termelés olyan piacokon, mint az Egyesült Államok, Kína és India, hatással lehet a hazai termelésre.”
Forrás: koreajoongangdaily.joins.com




