Los Angelesben mutatkozott be a Hyundai CRATER tanulmánya

A Hyundai Motor America a Los Angelesben, Kaliforniában megrendezett AutoMobility LA 2025 kiállításon tartott sajtótájékoztatóján bemutatta a CRATER kompakt kalandjármű tanulmányát, amely vizuálisan kifejezi képességeit és strapabíróságát. 

A Hyundai CRATER egy olyan formatervezési tanulmány, amely megragadja a kaland szellemiségét. Az extrém környezetek ihlette CRATER tanulmányt a kaliforniai Irvine-ben található Hyundai America Technical Centerben (HATCI) alkották meg. A járművet az XRT modellek szellemiségében tervezték meg, beleértve a védelmet és a konnektivitást hangsúlyozó dizájnelemeket, ahogyan az a Hyundai szériagyártású IONIQ 5 XRT, Santa Cruz XRT és Palisade XRT PRO modelljeiben is látható.

A CRATER tanulmányautó az AutoMobility LA 2025 médianapjain, valamint a Los Angeles-i Autószalon közönségnapjain lesz látható november 30-ig, vasárnapig. A CRATER koncepció a Hyundai díjnyertes járműveinek teljes kínálata mellett lesz látható, beleértve a vadonatúj 2026-os Palisade hobbiterepjárót, az IONIQ 5 elektromos hobbiterepjárót és az újonnan bemutatott IONIQ 6 N nagyteljesítményű sportszedánt.

A robusztus új CRATER tanulmányautó a Hyundai azon elkötelezettségének guruló megtestesülése, hogy még sokoldalúbb és érzelmesebb legyen a jövőbeli XRT modellek tervezése. De ez a koncepcióautó ennél sokkal több. „A CRATER egy kérdéssel kezdődött: ’Hogy néz ki a szabadság?’A válaszunk ez a jármű. Ez egy olyan vízió, amelyet a felfedezés iránti szüntelen vágyunk formál – hogy inspiráljuk ügyfeleinket a mélyebb felfedezésekre és a kalandok hatásának megragadására” – mondta Sang-yup Lee, a Hyundai és a Genesis Global Design ügyvezető alelnöke és vezetője.

Az Acél Művészete külső megjelenésének formatervezési nyelve az acél erejét és rugalmasságát a szoborszerű szépség nyelvévé alakítja. A Hyundai Motor fejlett acéltechnológiái ihlették az anyag természetes alakíthatóságát, amely olyan áramló felületeket és precíz vonalakat tár fel, amelyek az acél jellegzetes esztétikai minőségét idézik – erőteljes, lágy és időtlen.

A CRATER tanulmány külsejének formatervezését egyértelmű cél vezérelte: egy masszív és alkalmas forma megalkotása, amely tükrözi az ihletőjeként szolgáló tájakat. Ez minden részletre hatással volt – a vésett karosszériaoldalaktól a merész alsó védőlemezekig –, ami egy olyan koncepciót eredményezett, amely vizuálisan az erőt, a rugalmasságot és a céltudatosságot közvetíti.

A CRATER tanulmány arányai kalandvágyó szellemet tükröznek. A kompakt monocoque architektúrára épülő CRATER koncepciót úgy tervezték, hogy bárhová eljusson. A jármű merész sziluettjével tűnik ki, amelyet meredek megközelítési és elhagyási szögek egészítenek ki, amelyek komoly terepjárós felfedezéseket tesznek lehetővé.

A CRATER modell 18 colos kerekeit egy hatszögletű aszteroida elképzelése ihlette, amely egy tiszta fémtájba csapódik és egy fraktálkrátert hagy maga után. A dizájn terepjárós szellemiséget idéz, ötvözve a masszívságot a precizitással. A kerekeket nagyméretű, 33 colos terepgumik borítják, amelyek kiváló tapadást és hasmagasságot biztosítanak a minden környezetben nyújtott kiváló teljesítmény érdekében.

A CRATER alvázán egy széles, funkcionális haspáncél húzódik, nemcsak a fokozott védelem, hanem a jármű vizuális rögzítése érdekében is. Merev felülete és robusztus formája a védelmet és a képességeket fejezi ki. A tetőplatform ideális rögzítési pontként szolgál a kiegészítő világítás, további tárolórekeszek és egyéb terepjáró tartozékok számára. Az első motorháztetőtől a tetőig húzódó két kábel további védelmet ígér az alacsonyan lógó ágak ellen a keskeny és benőtt ösvényeken

A sárvédő-kialakítás a széles és kiemelkedő vállrészeken, a felületeken keresztül hangsúlyozza a CRATER robotikus és szoborszerű jellegét, a végletekig fokozva ez a formatervezési jellemző megerősíti a jármű magabiztos, stabil kiállását, bemutatva a Hyundai „Acél művészete” külső formatervezési nyelvezetét. A küszöbpanelek konstrukciója egyszerre védelmet és hasznosságot sugall, megerősítve a jármű terepviszonyokra való felkészültségét.

A CRATER Concept egyedi világítási jellegzetessége háromdimenziós, réteges hatást kelt, amely mélységet és precizitást kölcsönöz. A közvetett világítás lágyan világítja meg a környező felületeket. A tetőre szerelt kiegészítő lámpák a Hyundai gradiens parametrikus pixel témáját viselik magukon, miközben a CRATER egyik beépített mentőhorga kettős funkciót tölt be és akár üvegnyitóként is használható. A jármű külső tükörkamerái zseblámpaként is használhatóak, így vészhelyzetben eltávolíthatók a járműből, hogy lélegzetelállító kilátást örökítsenek meg, vagy akár izgalmas kalandokat rögzítsenek.

A CRATER belső terét a tech-hozzáértő kalandvágyók számára tervezték, akik nagyra értékelik a masszív, funkcionális kialakítást és a rugalmasságot. A CRATER utasterében a technikai formákat puha, mégis tartós anyagok borítják, ami stílusos, természetes integrációt eredményez és amely kényelmet, tartást és praktikumot biztosít bármilyen környezetben. Az egyszerre strapabíró, mégis meleg CRATER tanulmány egyedi belső kialakítása a magas ívű műszerpanellal kezdődik, amely hidat képez a jármű külső és a belső tere között.

A BYOD (Hozd Saját Eszközöd – Bring Your Own Device) megközelítés kihasználásával a Hyundai egy rugalmas és testreszabható digitális élményt kínál, amely alkalmazkodik a különböző helyzetekhez és az egyéni felhasználói preferenciákhoz. A tanulmány teljes szélességű head-up kijelzője egy élvonalbeli, multifunkciós kijelző, amely egy újszerű visszapillantó tükör kijelzését is tartalmazza. A heveder ihlette dizájnelemek hangsúlyos színű hangulatvilágítással párosulnak. Ezek a részletek energiát és vizuális mélységet adnak a CRATER masszív és praktikus jellegéhez.

A funkcionális bukókeret körbeveszi az utasteret, feszültséget és szilárdságot adva, míg az integrált kapaszkodók megkönnyítik a be- és kiszállást. Ez a szabadon álló szerkezeti elem megnyugtató biztonságérzetet nyújt, megerősítve, hogy a CRATER tanulmány a magabiztos felfedezésre és a rugalmasságra épül.

A tanulmány ülései körbeölelő formákkal rendelkeznek, amelyek eltérnek a hagyományos kagylóülésektől. Ezeket az üléseket háromdimenziós párnázattal kombinálják, amely stabilitást és kényelmet biztosít a nehéz utakon. A hengeres párnák és a támasztó fejtámla ergonomikus kényelmet biztosít, míg a bőséges oldalpárnák stabilizálják a testet terepjárás közben. A négypontos biztonsági övrendszer fokozott testtartást és biztonságot sugall terepjárás közben. Egy középre szerelt pixel kijelző a szögletes kormánykeréken jeleníti meg a vezető interakcióját, míg a terep üzemmód gombjai gyors váltást tesznek lehetővé Hó, Homok, Sár, Automata és XRT üzemmódok között.

A Hyundai CRATER tanulmány kulcsfontosságú funkciókat tartalmaz a nehéz terepviszonyok leküzdéséhez és az új kalandok kereséséhez. A tapintható, sebességváltó formájú multifunkciós terepvezérlőt a teljes és intuitív vezérlés érdekében tervezték, az első és hátsó differenciálzárak, valamint a tapadás- és fékvezérlés mind a koncepció kifejező terepjáró narratívájának részét képezik. A terepjárás módválasztó előre beállított HÓ, HOMOK és SÁR beállításokkal rendelkezik, amelyek optimalizált teljesítményt kínálnak a különböző terepeken.

A CRATER tanulmány zöld-arany matt külső fényezése gazdag ihletet merít Kalifornia partmenti tájaiból, ahol a napszítta zsályacserjék és az aranyló fűfélék találkoznak a zord sziklákkal és a széljárta kanyonokkal. Modern, fiatalos vonalvezetése a szörfkultúra, a sivatagi autózás és a dél-kaliforniai élményt meghatározó szabadtéri életmód kalandvágyó szellemiségére utal. Az eloxált narancssárga foltok a kulcsfontosságú érintkezési pontokon kontrasztot adnak, miközben játékos személyiséget kölcsönöznek.

A CRATER belső anyagválasztékát úgy tervezték, hogy ellenálljon a terepjárás követelményeinek Kalifornia változatos tájain. Minden textúra és felület arra szolgál, hogy használjuk, ne csak csodáljuk. Ez egy olyan utaskabin, amely készen áll a bakancsok, homok, kavics és a felszerelés fogadására. Mint egy jól viselt kabát, idővel céltudatosan alkalmazkodik és patinásodik, formálódik az utazáshoz, miközben erőteljesen ellenáll az elemeknek. Az élénk narancssárga kitüremkedések energiát és szórakozást visznek az utastérbe, miközben összekapcsolják a belső teret a külvilággal azáltal, hogy emlékezetes, a hálózaton kívüli élményeket, például a sivatagi naplementéket és a tábortüzeket idézik fel.

A fekete bőr alap semleges tónust kölcsönöz az utastérnek, mélyebb kapcsolatot teremtve a természettel. A fekete Alcantara tapintható, földhözragadt érzetet kölcsönöz, amely a mozgásban való kontrollról és kényelemről szól, finoman idézve Kalifornia szemcsés homokköveit. A szálcsiszolt fém díszítések ipari strapabíróságot kölcsönöznek, kiegészítve a belső tér masszív, mégis kifinomult esztétikáját. A kiválasztott felületekbe vésett topográfiai minták a terepjárós utazás lelkéről szólnak, a felfedezés és a felfedezés vizuális narratívájaként szolgálva.

Forrás: hyundai.news

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV

Már készül a Hyundai Tucson új generációja