Avante, Lantra, Elantra: Miért volt ennyi neve a Hyundai kompakt limuzinjának?
1990-es globális megjelenése óta a Hyundai Elantra a márka egyik legsikeresebb modellje, amely a Hyundai értékorientált autógyártóból komoly globális versenyzővé válását szimbolizálja, a típus azonban régiónként és korszakonként eltérő néven jelent meg az egyes piacokon .
A megfizethetőség, a hatékonyság és a formatervezési
innováció egyensúlyáról ismert Elantra az idők során a Hyundai kínálatának
sarokkövévé vált. Sokan azonban nem tudják, hogy az „Elantra” típusnév nem
mindenhol jelent meg ugyanúgy, vagy ugyanakkor. Valójában a modell korai
történetének nagy részében a Hyundai kompakt limuzinját régiónként különböző
néven forgalmazták –Dél-Koreában leginkább „Avante” néven, Európában pedig
„Lantra” néven volt kapható.
Amikor a Hyundai a modell hazai piacra való bevezetésére
készült, a német Audi részéről problémákkal nézett szembe. A német autógyártó
kifogásolta az „Elantra” belföldi használatát, mivel a koreai „Avante” név
(amelyet a Hyundai kezdetben globálisan szeretett volna használni) túl
hasonlóan hangzott az Audi „Avant” elnevezéséhez, amelyet a kombi modelljeihez
használ.
Mivel az Audi az „Avant” név jogait birtokolta Európában, a
Hyundai úgy döntött, hogy az „Avante” nevet csak a koreai belföldi piacon vezeti
be. Ez biztosította, hogy ne legyen jogi átfedés vagy fogyasztói zavar az Audi
„Avant” és a Hyundai kompakt limuzinja között. Ennek eredményeként az autó,
amelyet a koreaiak Hyundai Avante néven ismertek, mindenhol máshol – vagy
legalábbis szinte mindenhol máshol – Hyundai Elantra lett.
Az 1990-es évek elején a Hyundai azt tervezte, hogy bevezeti
az Elantra modelljét az európai és ausztrál piacokon, de újabb elnevezési
konfliktus merült fel. Ezúttal több autógyártó is kifogást emelt. A Mitsubishi
Motors Australia azzal érvelt, hogy az „Elantra” túl közel áll az „Elante”
elnevezéséhez, egy korábban az 1991-es Magna limuzinon használt felszereltségi
szinthez. A brit Lotus Cars és a Kia Motors egyaránt azt állította, hogy az
„Elantra” nagyon hasonlít a Lotus Elan elnevezésre és Kia megfelelőjére, a Kia
Elanra.
A jogi viták és a piaci zavarok elkerülése érdekében a
Hyundai az autót Hyundai Lantra névre (az „E” betű elhagyásával) keresztelte Európa
nagy részén, az Egyesült Királyságban és Ausztráliában. A „Lantra” név közel
egy évtizedig fennmaradt, egészen 2001-ig, amikor mind a Lotus Elan, mind a Mitsubishi
Elante gyártása megszűnt. Az elnevezési konfliktusok rendeződésével a Hyundai
egyetlen, felismerhető név – Elantra – alatt egyesítette globális modelljét.
2001-re a világ jobban felfedezte a Hyundai növekvő
jelenlétét és a vállalat igyekezett megszilárdítani identitását a nemzetközi
piacokon. Mivel a korábbi névkonfliktusok már nem voltak relevánsak és az Audi
Avant még mindig gyártásban volt (ez blokkolta az „Avante” elnevezést
Európában), a Hyundai úgy döntött, hogy az Elantra nevet használja Koreán kívül
mindenhol. Eközben Dél-Koreában az „Avante” maradt a standard név – ez a
hagyomány mai napig folytatódik.
A Hyundai Elantra elnevezési törtnénete jól mutatja a
globális márkaépítés összetettségét az autóiparban. Minden egyes változat – Elantra,
Lantra és Avante – a Hyundai alkalmazkodóképességét képviseli a
védjegytörvények, a piaci érzékenységek és a nyelvi árnyalatok eligazodásában. Ma
az Elantra (Koreában Avante) a Hyundai egyik legrégebben futó és legismertebb
modellje, amely a globális vonzerőt a helyi identitással ötvözi, miközben a 8.
generációs modellje 2026 szeptemberében érkezik.
Forrás: thekoreancarblog.com
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!




%20copy.jpg)

