Avante, Lantra, Elantra: Miért volt ennyi neve a Hyundai kompakt limuzinjának?

1990-es globális megjelenése óta a Hyundai Elantra a márka egyik legsikeresebb modellje, amely a Hyundai értékorientált autógyártóból komoly globális versenyzővé válását szimbolizálja, a típus azonban régiónként és korszakonként eltérő néven jelent meg az egyes piacokon .

A megfizethetőség, a hatékonyság és a formatervezési innováció egyensúlyáról ismert Elantra az idők során a Hyundai kínálatának sarokkövévé vált. Sokan azonban nem tudják, hogy az „Elantra” típusnév nem mindenhol jelent meg ugyanúgy, vagy ugyanakkor. Valójában a modell korai történetének nagy részében a Hyundai kompakt limuzinját régiónként különböző néven forgalmazták –Dél-Koreában leginkább „Avante” néven, Európában pedig „Lantra” néven volt kapható.

Amikor a Hyundai a modell hazai piacra való bevezetésére készült, a német Audi részéről problémákkal nézett szembe. A német autógyártó kifogásolta az „Elantra” belföldi használatát, mivel a koreai „Avante” név (amelyet a Hyundai kezdetben globálisan szeretett volna használni) túl hasonlóan hangzott az Audi „Avant” elnevezéséhez, amelyet a kombi modelljeihez használ.

Mivel az Audi az „Avant” név jogait birtokolta Európában, a Hyundai úgy döntött, hogy az „Avante” nevet csak a koreai belföldi piacon vezeti be. Ez biztosította, hogy ne legyen jogi átfedés vagy fogyasztói zavar az Audi „Avant” és a Hyundai kompakt limuzinja között. Ennek eredményeként az autó, amelyet a koreaiak Hyundai Avante néven ismertek, mindenhol máshol – vagy legalábbis szinte mindenhol máshol – Hyundai Elantra lett.

Az 1990-es évek elején a Hyundai azt tervezte, hogy bevezeti az Elantra modelljét az európai és ausztrál piacokon, de újabb elnevezési konfliktus merült fel. Ezúttal több autógyártó is kifogást emelt. A Mitsubishi Motors Australia azzal érvelt, hogy az „Elantra” túl közel áll az „Elante” elnevezéséhez, egy korábban az 1991-es Magna limuzinon használt felszereltségi szinthez. A brit Lotus Cars és a Kia Motors egyaránt azt állította, hogy az „Elantra” nagyon hasonlít a Lotus Elan elnevezésre és Kia megfelelőjére, a Kia Elanra.

A jogi viták és a piaci zavarok elkerülése érdekében a Hyundai az autót Hyundai Lantra névre (az „E” betű elhagyásával) keresztelte Európa nagy részén, az Egyesült Királyságban és Ausztráliában. A „Lantra” név közel egy évtizedig fennmaradt, egészen 2001-ig, amikor mind a Lotus Elan, mind a Mitsubishi Elante gyártása megszűnt. Az elnevezési konfliktusok rendeződésével a Hyundai egyetlen, felismerhető név – Elantra – alatt egyesítette globális modelljét.

2001-re a világ jobban felfedezte a Hyundai növekvő jelenlétét és a vállalat igyekezett megszilárdítani identitását a nemzetközi piacokon. Mivel a korábbi névkonfliktusok már nem voltak relevánsak és az Audi Avant még mindig gyártásban volt (ez blokkolta az „Avante” elnevezést Európában), a Hyundai úgy döntött, hogy az Elantra nevet használja Koreán kívül mindenhol. Eközben Dél-Koreában az „Avante” maradt a standard név – ez a hagyomány mai napig folytatódik.

A Hyundai Elantra elnevezési törtnénete jól mutatja a globális márkaépítés összetettségét az autóiparban. Minden egyes változat – Elantra, Lantra és Avante – a Hyundai alkalmazkodóképességét képviseli a védjegytörvények, a piaci érzékenységek és a nyelvi árnyalatok eligazodásában. Ma az Elantra (Koreában Avante) a Hyundai egyik legrégebben futó és legismertebb modellje, amely a globális vonzerőt a helyi identitással ötvözi, miközben a 8. generációs modellje 2026 szeptemberében érkezik.

Forrás: thekoreancarblog.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV

Már készül a Hyundai Tucson új generációja