Új kémfotókon a Hyundai IONIQ 3 lámpái és belső tere

A Hyundai Motor mérnökei lázasan dolgoznak az IONIQ villanyautó-család eddigi legkisebb, IONIQ 3 névre keresztelt kompakt modelljükön, amelynek legújabb kémfotóin nemcsak az autó fényforrásait, de a belső terét is megvillantották.

Az új IONIQ 3 messze nem csupán egy újabb belépő szintű villanyautó, hanem kulcsfontosságú szerepet játszik majd a Hyundai gyorsan bővülő elektromos járműkínálatának tömegmodelljeként. Az IONIQ 5 és az IONIQ 6 alá pozícionált kompaktot úgy tervezték, hogy a Hyundai elektromos technológiáját elérhetőbbé tegye a globális közönség számára, különösen Európában, ahol a urbanizáció és a fenntarthatósági célok a kisebb, hatékonyabb járművek iránti keresletet növelik.  

A legújabb kémfotókon már közelebbről is láthatjuk a hamarosan megjelenő Hyundai IONIQ 3 karosszériáját és a fotókon megjelennek az új modell jellegzetes fényszóró- és hátsó lámpa-dizájnja is. Az IONIQ család jellegzetes parametrikus pixelvilágítása várhatóan kiemelkedő szerepet kap az autó első és hátsó megvilágításában, hátul a Nexo modellen is látott középső pixellámpák használatával.

Az IONIQ 3 a Hyundai „Acél művészete” esztétikájára épül, az acél szilárdságát formavilággá alakítva. Ez a megközelítés a szerkezetet és a formát dicsőíti, miközben biztosítja az aerodinamikai hatékonyságot. Emiatt az új modell megtartja a Concept THREE tanulmány aerodinamikus ferdehátú lejtős sziluettjét, függőleges csomagtérajtaját és formázott karosszériáját egy letisztult, mégis dinamikus formába öntik. Az arányok a hatékonyságot és a városi manőverezhetőséget hangsúlyozzák, kifejezetten az európai városokat célozva meg, ahol a tér és a praktikum kiemelkedő fontosságú.

Ennél azonban sokkal érdekesebb a belső tér, amelyet most először sikerült lencsevégre kapni. A kompakt elektromos jármű utastere merész újdonságokat mutat meg a Hyundai digitális stratégiájából – egy olyan stratégiát, amely ötvözi a minimalista dizájnt, a legmodernebb technológiát és a hétköznapi funkcionalitást. A tér középpontjában egy hatalmas, Tesla-szerű központi érintőképernyő áll, amely a Hyundai új Pleos Connect rendszerének része és célja a jármű, a felhő és az okoseszközök integrációja. 

A Tesla egyképernyős rendszerével ellentétben a Hyundai egy dedikált digitális vezetői műszerfalat is helyezett a kormánykerék fölé, amely a korábbiaknál jóval kisebb, mégis elengedhetetlen a fontos vezetési adatok gyors eléréséhez. Ez az átgondolt kombináció biztosítja a futurisztikus esztétikát és az intuitív használhatóságot. A kormánykeréken és a középkonzolon egy csipetnyi analóg vezérlés elemei a fizikai gombok, amellyel az eredmény egy olyan vezetői környezet, amely egyszerre ultramodern és megnyugtatóan praktikus.

Habár a technikai részletek továbbra is titokban maradnak, a bennfentesek arra számítanak, hogy az IONIQ 3 egy módosított E-GMP Lite platformra fog épülni, elsőkerék-meghajtással és 400–480 km becsült hatótávolsággal. A gyorstöltési képességek, a vezeték nélküli szoftverfrissítések és a fejlett vezetéstámogató funkciók várhatóan mind alapfelszereltségként lesznek elérhetők.

Az IAA Mobility 2025 kiállításon a Hyundai megerősítette, hogy az IONIQ 3-hoz hasonló kompakt elektromos járművek központi szerepet játszanak a vállalat európai villamosítási tervében. A márka célja, hogy közvetlenül a Tesla Model 2, a Volkswagen ID.2, a Kia EV3 és a BYD Dolphin modellekkel versenyezzen.

Forrás: thekoreancarblog.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV

Már készül a Hyundai Tucson új generációja