A töltőinfrastruktúra hiányosságai ellenére a Hyundai Nexo egyre népszerűbb
A Hyundai Motor új Nexo modellje, Korea egyetlen hidrogén üzemanyagcellás személyautójából az elmúlt három hónapban havonta több mint ezer darabot adtak el, ami stabil növekedést jelez a korlátozott töltőinfrastruktúra által korlátozott koreai piacon.
Idén júniustól szeptemberig a Hyundai 3 493 darabot adott el a „vadonatúj" Nexo modellből – 1 001 darabot júliusban, 1 203 darabot augusztusban és 1 289 darabot szeptemberben – közölte a vállalat. 2022 novembere óta ez volt az első alkalom, hogy a Nexo eladásai egyetlen hónap alatt meghaladták az ezer darabos szintet. A legújabb változat eladásai már így is meghaladta a 2018-ban debütált előd első évében értékesített 727 darabot.
A teljesítmény fejlesztései és a dizájn módosításai felpörgették a keresletet. Az új Nexo egyetlen töltéssel akár 720 kilométert is megtehet, ami 18 százalékkal több az előző modell 609 kilométeréhez képest. A motor teljesítménye 150 kilowattra nőtt, így a nulláról 100 kilométer/órára gyorsulás ideje 9,54 másodpercről 7,8 másodpercre csökkent. A Hyundai a Nexo modellnek új külsőt is adott, a régebbi modell crossover stílusát a vállalat első autója, a Pony által ihletett dizájnnal váltotta fel.
A kormányzati támogatások is jelentős szerepet játszottak az eladások emelkedésében. Az alap Exclusive felszereltség ára 76,43 millió vontól (kb. 18 mFt) indul, de a Szöulban elérhető teljes támogatás – 22,5 millió von (kb. 5,3 mFt) a központi kormányzattól és 7 millió von (kb. 1,6 mFt) a várostól – levonása után a tényleges vételár 47,03 millió vonra (kb. 11,1 mFt) csökken. Az olyan régiókban, ahol a maximális, 37,5 millió vonos (kb. 8,8 mFt) támogatást kínálják, mint Pohang, Észak-Kjongszang és Josu, Dél-Jeolla, az ár 38,93 millió vonra (kb. 9,2 mFt) csökken.
Ezek a támogatások a Nexo modellt ugyanabba az árkategóriába helyezik, mint a hibrid családi autók, mint például a 32,7 millió vontól (kb. 7,7 mFt) induló Tucson Hybrid és a 39,64 millió vonért (9,3 mFt) vásárolható Santa Fe Hybrid. Emellett felveszi a versenyt az olyan elektromos hobbiterepjárókkal is, mint a Kia EV5, amely Szöulban a támogatások után 42,93 millió vonba (kb. 10,1 mFt) kerül.
A Nexo a Hyundai ulszani üzemében készül, amelynek termelési kapacitása körülbelül évi 15 ezer, vagyis havi 1 250 darab. Az idei teljes termelési kvótát már eladták és a modellt most megrendelő ügyfelek a jövő év első felében kapják meg járműveiket. A vásárlók azonban késedelmekkel szembesülhetnek, ha a helyi önkormányzatok már kimerítették a hidrogénhajtású autókra vonatkozó támogatásaikat. Ilyen esetekben a szállítás februárra vagy későbbre tolódhat.
A töltőinfrastruktúra hiánya továbbra is jelentős akadályt jelent. Koreában jelenleg csupán 231 darab hidrogéntöltő állomás van, ami messze elmarad az országban található körülbelül 430 ezer darab elektromos járműtöltőtől. Szöulban mindössze kilenc hidrogéntöltő állomás található 3 376 regisztrált hidrogénüzemű járműre vetítve.
„A Nexo a csendesség és a vezetési teljesítmény tekintetében magasabb elégedettségi szintet kínál az elektromos és hibrid járművekhez képest” – mondta Ho-geun Lee, a Daeduk Egyetem autóipari mérnöki professzora. „Azonban a hidrogéntöltő állomások hiánya továbbra is fennáll és olyan városokban, mint Szöul, ahol hiányzik az infrastruktúra, 24 órás töltőállomásokra van szükség.”
Forrás: koreajoongangdaily.joins.com
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!



