A Hyundai a Creta után még három villanyautót mutat be Indiában

A Hyundai Motor indiai képviselete azt tervezi, hogy a Creta kisterepjáró elektromos változatának pici bevezetését követően még három, kifejezetten az indiai piac igényeire szabott villanyautót fog bemutatni. 

A Hyundai Motor India Limited nemrég a Bharat Nemzetközi Mobilitási Kiállítás keretei között piacra dobta első nagy szériás elektromos autóját, az új Creta Electric modellt. Ez azonban csak a kezdete egy villanyautós modelloffenzívának mivel a koreai autógyártó további három elektromos autót fog hamarosan bemutatni Indiában. 

Bár Tarun Garg, a vállalat vezérigazgatója nem hozta nyilvánosságra a modellek ütemtervét, ezek várhatóan rövid vagy középtávon fognak megérkezni. „A Creta Electric után további három modell érkezik, és ez szintén növelni fogja a megtermelt mennyiséget." Garg arról sem árult el további részleteket, hogy pontosan mik lehetnek ezek a modellek, de utalt arra, hogy ezek a piac megfizethetőbb spektrumára fognak koncentrálni. „Nem szeretném megmondani, hogy pontosan melyik szegmens, de nagy kíváncsisággal figyeljük az összes nagy volumenű szegmenst” – tette hozzá.

Figyelemre méltó, hogy a következő elektromos járműveket szintén helyben kívánják összeszerelni. A Hyundai az akkumulátort a Creta Electric gyártására készülve már lokalizálta, így a jövőben érkező elektromos modellek ezt az előnyt is ki tudják majd használni. A márka a jövőben még azt is tervezi, hogy lokalizálja az akkumulátorok cellagyártását, a hajtáslánc és a teljesítményelektronika helyi gyártását is.

Míg Garg tartózkodott a modellspecifikus részletek megosztásától, utalt arra, hogy a márka többféle karosszériatípust vizsgál, nem csak a hobbiterepjárókat. „Különböző karosszériaformákat vizsgálunk. Némelyik dedikált elektromos jármű lesz, mások pedig belsőégésű motoros modellekből származtatott elektromos járművek. Szóval szerintem ez a kettő jó kombinációja lesz.”

A várakozások szerint ezen modellek egyike az Európában Inster EV néven bevezetés alatt álló elektromos kisautóra épülhet. A gyári kódnéven HE1i névre keresztelt kompakt elektromos autó az indiai piacon a Tata Punch EV vetélytársa lehet. Az autó az elektromos E-GMP (K) platformra fog épülni és 2026 második felében érkezhet meg Indiába. Európában az Inster kétféle akkumulátorcsomagot – 42 kWh és 49 kWh – kap 355 km-es WLTP hatótávolsággal.

A másik két elektromos modell valószínűleg a Venue és a Grand i10 Nios elektromos változata lesz. Mindkét modell esetében 2027-ig generációváltás esedékes és a belsőégésű hajtáslánc mellett valószínűleg elektromos hajtásláncot is tartalmaznak majd. Mivel Garg a nagy mennyiségben értékesíthető szegmensekre helyezte a hangsúlyt, az elektromos Venue és a Grand i10 Nios is megfelel ennek az elvárásnak. Ezektől eltekintve a Hyundai várhatóan az IONIQ 5 modell frissített változatát is bevezeti valamikor ebben az évben.

A Hyundai Motor India a Creta Electric bemutatása mellett elkötelezte magát, hogy robusztus elektromos járművek ökoszisztémát épít Indiában, ami nemcsak az elektromos járművek ellátási láncának lokalizálását foglalja magában. A töltési infrastruktúra bővítése magában foglalja több mint 600 egyenáramú töltőállomás felállítását 2030-ig (beleértve a vállalati tulajdonú és a vállalat által üzemeltetetteket is), valamint több mint 10 200 töltőponttal való együttműködést olyan szolgáltatókkal, mint a Shell, a Charge Zone és a Statiq.

„Egy robusztus elektromos jármű ökoszisztémát építünk azért, hogy ösztönözzük az elektromos járművek szélesebb körű elterjedését és a következő hét évben India-szerte 600 nyilvános gyorstöltő állomás felállítását tervezzük, amelyek közül több mint 50 állomást már felállítottak a kulcsfontosságú városokban és országos autópályákon. Ezenkívül a myHyundai alkalmazás több mint 10 ezer elektromos autó töltőponthoz való hozzáférést tesz lehetővé országszerte” – mondta Unsoo Kim, a Hyundai Motor India ügyvezető igazgatója, aki azt is hozzátette, a nyilvános töltési infrastruktúra mellett a vállalat az otthoni töltők biztosítására és a végpontok közötti telepítési támogatásra összpontosít. „A Creta Electric modellel együtt egy 11 kW-os töltőboxot is biztosítunk. Ha a megrendelő rendelkezik a szükséges engedélyekkel, akkor telepítési támogatást is biztosítunk” – mondta.

Forrás: autocarindia.com, business-standard.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje