A Sarkkörön tesztelik a Kia EV3 GT változatát

A Kia a Hyundai csoport Arjeplogban, az Északi-sarkkör mentén húzódó szupertitkos tesztközpontjában megkezdte az EV3 kompakt villanyautója sportos GT változatának tesztelését, amelyről a legújabb kémfotók is tanúskodnak.

A Kia már az EV3 hivatalos bemutatkozásakor bejelentette, hogy egy nagyteljesítményű modellváltozat is készól EV3 GT elnevezéssel, amelyet kétmotoros változatban készítenek el és most a kémfotósoknak köszönhetően közelebbről is megvizsgálhatjuk a nagyteljesítményű EV3 részleteit, miközben a fejlesztőmérnökök egy kis szünetet tartottak a sarkkörön történő kemény próbák között.  

A GT változat láthatóan néhány tervezési módosításon megy keresztül. A tesztautóról készült kémfelvételeken jól látható az agresszívebb lökhárító-kialakítás és a GT kivitelekre jellemző zöld féknyergekkel ellátott 19 colos abroncsok, miközben a hatótáv maximalizálását célzó hagyományos kivitelek leginkább 17 colos abroncsokkal rendelkeznek. A felnik még nem véglegesek, azok az IONIQ 6 modellről származnak. Belül természetesen vastag takaró fedi a műszerfalat, azonban az ülések sokkal sportosabb kialakításúak, mint a normál verziók.

A Kia hazai, koreai termékmenedzsere, Ha-Jun Seo az EV3 GT megjelenési terveivel kapcsolatos megkeresésekre válaszolva kijelentette: „Nagyteljesítményű modellt készítünk az EV3 modellből”, és utalt arra, hogy a piacra kerülés valamikor 2025 második felében történhet meg. Bár konkrét részleteket még nem hoztak nyilvánosságra, az EV3 GT-be elöl és hátul is villanymotorokat építenek be, vagyis a modell összkerékhajtást kap. A nagyvonalú, 81,4 kWh-s akkumulátorkapacitással az EV3 GT várhatóan a korábban bemutatott EV6 GT-hez hasonló teljesítményt nyújt.

A Kia EV6 GT lenyűgöző műszaki jellemzőkkel büszkélkedhet: a 270 kW-os (körülbelül 367 LE) hátsó motort egy 160 kW-os (körülbelül 218 LE) első motorral egészítették ki, ami 450 kW (körülbelül 585 LE) összteljesítményt eredményez. Ez az erő lehetővé teszi, hogy az EV6 GT mindössze 3,5 másodperc alatt gyorsuljon 0-ról 100 km/órára. Más gyártókkal ellentétben, amelyek sebességváltót is tartalmaznak, a Kia egy olyan nagyteljesítményű motort használ, amely akár 21 ezer ford./perc fordulatszámával akár 260 km/óra végsebességet érhet el.

Más források a konszernen belüli forrásokra hivatkozva azt sugallják, hogy az EV3 GT korántsem lesz olyan vad és brutális, mint az EV6 GT verziója. Ezek alapján a Kia kompakt villanyautójának legerősebb verziója 270-280 lóerős teljesítménnyel rendelkezik majd, ami ugyan valóban jóval kevesebb, mint nagyobb testvérmodelljében, azonban a duálmotoros elrendezésnek köszönhetően így is jelentős mértékben elkülönülhet a hagyományos, elsőkerekes EV+-tól, amelynek teljesítménye 201 lóerő. 

A Kia az EV3 GT előtt az EV9 GT változatát is piacra dobja. Az EV9 GT hasonlóképpen nagyteljesítményű dupla villanymotorral rendelkezik, amely a 0-100 km/h sebességet 4 másodperces tartományban éri el. Az EV9 és EV3 GT megjelenésével a Kia mindhárom dedikált elektromos járművéből nagyteljesítményű változatokat fog kínálni.

Az EV3 GT még idén debütál, de nem ez lesz az egyetlen újdonság az EV3 tervezett kínálatában. A Kia egy kevésbé gyors, nem GT jelölésű kétmotoros változaton is dolgozik, körülbelül 230 lóerővel azok számára, akik összkerékhajtásra vágynak, de nem kívánnak nagyteljesítményű tulajdonságokat.

Forrás: thekoreancarblog.comcarscoops.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje