A Kia bemutatta az EV4 limuzin és ötajtós változatát
A Kia a spanyolországi Tarragonában bemutatta az új EV4 szériagyártású változatát, amely az EV3-hoz hasonló műszaki paraméterekkel és kompakt változatának európai gyártásával definiálj újra a kategóriát.
A sokoldalú és praktikus EV4 a Kia első elektromos limuzinja, de az újdonság ötajtós ferdehátú karosszériával is elérhető lesz. Igazi mindenes, éppúgy otthon érzi magát a városok forgalmában, mint akár a kontinenseket átszelő túrákon. A Kia célja, hogy újradefiniálja a kompakt autó fogalmát és vele magát a kategóriát is, friss megközelítést és új látásmódot hozva a szegmensbe. Ahogy az EV4 kampányának jelmondata mondja: „Mozgásban az Élek”, az EV4 újraértelmezi a limuzin és a ferdehátú fogalmát már azzal is, hogy a jellemzően crossoverekre és hobbiterepjáró modellekre épülő piaci kínálatban a hagyományosabb karosszériaformákra koncentrál.
Az EV4 a Kia kínálatának egyik alapja lesz, fontos feladata, hogy még kívánatosabbá tegye a márka palettáját mind a már az elektromos autózást kedvelő vásárlók, mind pedig az éppen felnövekvő új generációk számára, innovatív megoldásaival, formáival és technológiáival, rugalmas villanyautó-élményt kínálva mindenki számára.
„A Kia EV Nap fenntartható jövőképünk víziója. Olyan jövőé, amelyben az elektromos mobilitás valóban mindenki számára elérhető.” – mondta Ho Sung Song, a Kia elnöke. „Az EV4 is ennek a jövőképnek a megtestesülése, ugyanakkor innovatív formáink iránti elköteleződésünk záloga is, teljes konnektivitást és izgalmas vezetési élményt kínálva. Az EV4 komoly előrelépés márkánk villamosításának útján, fejlett technológiákkal, különleges karosszériában, kifejezetten olyan vásárlóknak, akik nyitottak az elektromos mobilitásra való egyszerű, gyors és kényelmes átállásra."
Az EV4 egy új típusú limuzin és ferdehátú modell, amely alacsony orr- és hosszú hátsó sziluettjét kifejező, modern formában ötvözi. A Kia „Ellentétek Vonzásában” dizájnfilozófiájából merítve, amely a természet és az emberiség ellentéteiből inspirálódik, az EV4 limuzin és ferdehátú modelljeinek progresszív vonalai erőteljes, magabiztos innovációs karaktert sugároznak.
Az EV4 szilárd, sportos megjelenést kölcsönöz, amely hangsúlyozza a modernséget és a kifinomultságot. A függőlegesen elhelyezett fényszórók és a Kia jellegzetes Csillagtérkép világítása jelzi a modell helyét a Kia EV családjában. Az erőteljes frontrész, amely a Kia új EV Tigrisarc dizájnját alkalmazza, kiemeli az EV4 egyedi műszaki karakterét. A hátsó részen a két darabból álló légterelő és a tiszta lökhárító dizájn az EV4 limuzin innovatív szellemét tükrözik, míg a hátsó lámpák kiemelik a modell szélességét. A ferdehátú változat lejtős hátsó ablakai és hosszú arányai tovább hangsúlyozzák a modell progresszív, sportos identitását.
Az EV4 high-tech belső terében váratlan kontrasztok jelennek meg formában, színben ésanyaghasználatban egyaránt. A minimalista, mégis vonzó dizájn precíz és funkcionális teret teremt, a modern karakter pedig a lágy, emberközpontú dizájnt ötvözi az ipari témákkal. A Kia „Opposites United” dizájnfilozófiája az EV4 tágas belső terében is megnyilvánul, különösen a szabadon lebegő felhasználói felületen és az aszimmetrikus, kétküllős kormánykeréken, amelyek inspiráló dizájnt ötvöznek a fokozott funkcionalitással.
Az EV4 nagy hangsúlyt helyez az utasok kényelmére, térérzetére és praktikumára olyan funkciókkal, mint a forgatható karfa, a csúsztatható asztali konzol, az első és hátsó ülések maximális helykínálata, valamint a kategóriájában legnagyobb, 490 literes csomagtér (a ferdehátú változatnál 435 liter). Az intuitív használatú fizikai gombok, a dinamikus üdvözlő világítás és a hangulatvilágítás tovább fokozzák a felhasználói élményt.
Az EV4 GT-line exkluzív dizájnelemeket kínál az innovatív alapmodell mellett, így még dinamikusabb karaktert nyújtva. Ennek a változatnak a szárny alakú első és hátsó lökhárítói erősebb, elegánsabb benyomást keltenek, míg a háromszög mintás 19 colos kerekek a jármű futurisztikus, sportos megjelenését erősítik.
A Kia dedikált 400V-os Elektromos Globális Moduláris Platformjára (E-GMP) épülő mindkét Kia EV4 változat választható standard (58,3 kWh) vagy hosszú hatótávú (81,4 kWh) akkumulátorral. Ezek egy elöl elhelyezett 150 kW-os motort táplálnak, amely 0-100 km/h gyorsulást biztosít 7,4 és 7,7 másodperc alatt, míg a végsebesség mindkét változat esetében 170 km/h. Ahogy minden Kia EV esetében, ez a teljesítmény is gondosan egyensúlyban van a hatékonysággal, a maximális hatótáv biztosítása érdekében. Számos aerodinamikai fejlesztés, köztük egy teljes alsó burkolat segíti a légáramlást a jármű alatt, melynek eredménye az ultra-alacsony, mindössze 0,23 Cd légellenállási együttható.
Ennek köszönhetően az EV4 limuzin kategóriaelső, 430 km-es hatótávot ér el a standard modell esetében, míg a hosszú hatótávú verzió akár 630 km-t. Az EV4 ferdehátú változata teljes feltöltéssel akár 590 km-es hatótávot kínál a WLTP szabvány szerint. Az akkumulátor 10-80 százalékos töltöttségre akár 31 perc alatt feltölthető, míg az EV4 egy 11 kW-os fedélzeti töltővel is rendelkezik, amely egy- és háromfázisú bemenetet is elfogad.
Az EV4 kivételes elektromos képességei a járművön kívül is kihasználhatók, köszönhetően a 3,6 kVA teljesítményű Vehicle-to-Load (V2L) funkciónak beltéri és kültéri használatra, valamint a 10 kVA teljesítményű Vehicle-to-Grid (V2G) funkciónak. Legyen szó elektronikai eszközök áramellátásáról egy kempingezés során, vagy áramkimaradás esetén otthoni készülékek működtetéséről, az EV4 gyakorlatiassága és rugalmassága segíti a felhasználókat az autón belül és kívül egyaránt. A töltőnyílás az első sárvédőn helyezkedik el, amely javítja az elérhetőséget és a töltési rugalmasságot, míg az újonnan tervezett, jól látható töltöttségi állapotjelző növeli a kényelmet.
Az EV4 széleskörű felhasználásához igazodva a futómű és a kezelhetőség úgy lett hangolva, hogy biztosítsa a kényelmet, a stabilitást, valamint az irányíthatóságot és az agilitást egyaránt. Az első felfüggesztés egy elektromos járművekhez optimalizált MacPherson rugózási kialakítást kapott, míg a hátsó tengelyen többlengőkaros rendszer és csavarrugók találhatók.
Az EV4 felfüggesztésének lengéscsillapítóiban elsőként alkalmazott harmadik generációs ‘SFD3’ frekvencia-érzékeny szelepek és a hidro-G felfüggesztés szilentek révén a jármű alacsonyabb zaj- és vibrációszintet, valamint jobb menetkomfortot biztosít. A továbbfejlesztett elsőkerék-hajtási geometria és a kulcsfontosságú pontokon alkalmazott karosszéria-megerősítés tovább javítja a kanyarstabilitást és a dinamikus reakciókat, miközben az úthibákból eredő kormányzási eltérést akár 50 százalékkal csökkenti, így még közvetlenebb és élvezetesebb vezetési élményt nyújt.
A Kia EV4 a fizikai formák és a technológiai elemek kombinációját használja, hogy kategóriaelső kényelmet és konnektivitást biztosítson teljesen elektromos limuzin és ferdehátú változataiban. Amikor a vezető megközelíti az autót, a Kia okostelefon-alapú Digitális klucs 2.0 rendszere egyszerű hozzáférést, motorindítást és távirányítási funkciókat kínál. A hozzáférés akár 15 eszközzel is megosztható az alkalmazáson keresztül, beleértve az Apple Watch™-ot is.
Menet közben a Kia testre szabható i-Pedal 3.0 rendszere minden regeneratív fékezési szinten működik, hogy tovább javítsa az utasok kényelmét és a vezetési élményt, az EV4 adaptív Smart Regenerative Braking funkciója mellett. Az i-Pedal 3.0 rendszer tolatás közben is működik, hogy könnyű manőverezést biztosítson, míg az i-Pedal Memory funkció lehetővé teszi, hogy az autó újraindításkor az utoljára használt i-Pedal beállításra térjen vissza.
Az EV4 30 colos széles kijelzője – amely három képernyőből áll (12,3 colos, 5,3 colos és 12,3 colos) – a Connected Car Navigation Cockpit (ccNC) rendszerével kategóriaelső szintre emeli a fedélzeti szórakoztatást. A Kia által bevezetett új, távoli OTA-frissítés lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy mobiltelefonjukon keresztül végezzék el a frissítéseket, és zökkenőmentesen csatlakozzanak járművükhöz. Emellett az innovatív konnektivitási funkció lehetőséget biztosít az ügyfelek számára, hogy új megjelenítési témákat – például NBA- és Disney-tartalmakat – használjanak az autó testre szabására.
A legmodernebb Vehicle Smart TV megoldás új szintre emeli az infotainment rendszert, széles szórakozási lehetőségeket, mint például YouTube, Netflix, Disney+, játékok és karaoke lehetőségeket kínálva. A rendszer támogatja a különböző tartalomformátumokat (például 21:9 képarányt a YouTube és a Netflix esetében), így a kijelző teljes mértékben kihasználható a belső térben egy még magával ragadóbb élmény érdekében. A rendszer folyamatosan bővül majd további kategorizált tartalmakkal, mint például streaming szolgáltatások, játékok és hírek egy dedikált alkalmazásbolton keresztül.
Az EV4 az egyik legátfogóbb autós szórakoztatási élményt kínálja, amelyet valaha sorozatgyártású jármű számára fejlesztettek ki. A Pihenő mód (Rest Mode) a relaxációs első üléseket és a hangulatvilágítást alkalmazza ahhoz, hogy nyugodt atmoszférát teremtsen. A Színház mód (Theatre Mode) optimalizálja a 30 coll széles kijelző beállításait, a belső hangulatvilágítást és a nyolc hangszórós hangrendszert (opcionálisan elérhető egy nyolc hangszórós Harman/Kardon rendszer is), hogy kivételes tartalomfogyasztási élményt biztosítson.A Kia AI Asszisztense gépi tanulás segítségével folyamatosan javítja a hangfelismerési válaszok pontosságát és erősíti az EV4 és a külső információs rendszerek közötti kapcsolatot, ezáltal még kényelmesebb felhasználói élményt kínálva.
A Kia modellpalettájához igazodva az EV4 kiemelkedő biztonsági színvonalat kínál, a Kia Highway Driving Assist (HDA 2) technológiájának alkalmazásával pedig teljesen új szintre emeli a vezetési élményt. Ez magában foglalja a továbbfejlesztett ADAS funkciókat, például a vezető éberségi figyelmeztetést (Driver Attention Warning), az ütközéselkerülő asszisztenst 2 (Forward Collision Avoidance Assist 2), a sávtartó asszisztenst 2 (Lane Following Assist 2), az intelligens sebességkorlátozó asszisztenst (Intelligent Speed Limit Assist) és a távoli parkolási asszisztens belépőfunkcióját (Remote Parking Assist Entry), amelyek javítják a biztonságot és a kényelmet. A 12 colos szélvédőre vetített Head-up Display (HUD) lehetővé teszi, hogy a vezető folyamatosan az úton tartsa a tekintetét, miközben olyan információkat követhet nyomon, mint a jármű sebessége és a navigációs útmutatás.
Az ADAS szolgáltatásokat zökkenőmentesen integrálva, a Kia Közvetlen Fogásérzékelő Rendszere (HOD – Hands On Detection) érzékeli a kormány és a vezető kezének érintkezését (ujjak, egy kéz vagy mindkét kéz), hogy meghatározza, a vezető irányítása alatt áll-e a jármű. Ez lehetővé teszi az ADAS figyelmeztetések egyszerű kikapcsolását egy egyszerű érintéssel a kormányon. Ezen túlmenően a Driving Package F+ („Drive Wise”) fejlett vezetéstámogató rendszere kamerák és radarok kombinációjával észleli a veszélyes helyzeteket, és segíti a vezetőt a biztonságos közlekedésben és manőverezésben.
Ütközés esetén az EV4 szerkezete fejlett utas- és akkumulátorbiztonsági megoldásokkal optimalizált. Az akkumulátor elülső részén alkalmazott többlépcsős energiaelnyelő zóna, valamint a hátsó ütközések elleni védelmet biztosító megoldások hozzájárulnak az utasok és az akkumulátor maximális biztonságához. Az EV4 tetőszerkezete képes ellenállni a jármű teljes tömegének több mint ötszörösének, míg az oldalsó küszöbpaneleknél alkalmazott többrugós szerkezet – amely az autó két oldalán, az első és hátsó kerekek között fut az ajtók alatt – fokozott oldalsó védelmet biztosít az utasok számára. A Kia EV4 célja az ötcsillagos Euro NCAP biztonsági minősítés elérése, opcionális biztonsági funkciókkal, mint az ADAS F+, továbbá az ötcsillagos US NCAP besorolás és az Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) Top Safety Pick elismerés megszerzése.
Az EV4 limuzinváltozata a Kia Autoland Gwangmyeong EVO gyárában fog készülni Koreában, míg a ferdehátú változatot kizárólag Szlovákiában gyártják, elsősorban az európai eladást célozva. A gyártás a koreai limuzin modell esetében március közepén kezdődik, míg az európai piacra szánt EV4 ferdehátú gyártása az év második felében indul. Az észak-amerikai és egyéb régiók számára a gyártás a későbbiekben várható.
Forrás: Kia Magyarország