A Kia PV5 rugalmas tervezésével és innovatív megoldásaival újradefiniálja a mobilitást

A Kia a spanyolországi Tarragonában megrendezett 2025-ös Kia EV Napon mutatta be új PV5 modelljét, amely közepes méretű személyautóból kialakított furgonként (CDV) az első sorozatgyártású modell, amely a Kia dedikált PBV globális üzletstratégiája keretében debütál.

Innovatív modularizációjával a Kia PV5 újradefiniálja a teret és a mobilitást, páratlan rugalmasságot kínálva. A PV5 három karosszériaváltozatban lesz elérhető: személyszállító, teherszállító és alvázas verzióban. Mint minden jövőbeli Kia PBV modell, a PV5 is kihasználja a márka világelső elektromos technológiáját annak érdekében, hogy megfeleljen a széles ügyfélkör változatos igényeinek, példátlan rugalmasságot és testreszabhatóságot biztosítva az innovatív modularizáció révén. Az összes Kia PBV, beleértve a PV5 modellt is, a márka élvonalbeli „E-GMP.S” platformjára épül, amely egy dedikált akkumulátoros-elektromos gördeszka architektúra, amely lehetővé teszi a különböző karosszériaelemek rugalmas kombinációit. 

„Az elektromos hajtáslánc tiszta hatékonyságának integrálásával új PBV architektúránk példátlan rugalmasságával, valamint termékeink, szoftvereink és gyártási innovációink fejlesztésével a PV5 megtestesíti alapvető értékeinket, mint fenntartható mobilitási megoldások szállítója” – mondta Ho Sung Song, a Kia elnök-vezérigazgatója. „A modern járművek hihetetlenül összetettekké váltak, de a PV5-tel a Kia számos élvonalbeli technológiát egyesített a felhasználók mobilitási élményének egyszerűsítése érdekében. Ez megszünteti a személyes közlekedési igényeik bonyolultságát és felszabadítja őket abban, hogy ambícióik megvalósítására és szenvedélyeik teljesítésére összpontosítsanak.”

A Kia PBV modellekbe vetett bizalma az innováció három fő területén gyökerezik: termék, gyártás és szoftver. A vállalat Electric-Global Modular Platform for Service (E-GMP.S) egy PBV-dedikált platform, amit a Hyundai Motor Group először használ fel. Ez a platform az E-GMP, a Hyundai elektromos járművek platformjának meglévő erősségeire épít, miközben kifejezetten a PBV üzleti ügyfelek valós igényeinek kielégítésére összpontosít. Ennek az innovációnak a középpontjában az Integrated Modular Architecture (IMA) áll, amely szabványosítja az alapvető alkatrészeket, például az akkumulátorokat és a motorokat. Ez a megközelítés ésszerűsíti a járműfejlesztést, csökkenti a költségeket és végső soron javítja a versenyképességet a piacon.

Az E-GMP.S platform gördeszka-koncepciót alkalmaz, lehetővé téve a különböző karosszéria-kialakítások lapos alapzatba történő integrálását. Ez a sokoldalúság lehetővé teszi a Kia számára, hogy a PBV-k széles skáláját fejlessze ki, a kisebb modellektől a nagy modellekig különböző szegmensekben.

Ezenkívül a Kia kifejlesztette a Flexibilis Karosszéria Rendszert, egy innovatív technológiát, amely lehetővé teszi a karosszériaelemek moduláris összeszerelését, hasonlóan a puzzle összeállításához. Ez a képesség lehetővé teszi, hogy a Kia hatékonyan kielégítse ügyfelei sokrétű igényeit azáltal, hogy szabványos modelleket kínál, beleértve a személy-, teherszállító-, vezetőfülkés-, WAV- (kerekesszékkel megközelíthető jármű) és családi modelleket. Ezenkívül tartalmazni fog olyan átalakított modelleket is, mint a platós, dobozos, hűtőkamrás és Prime (fejlett, személyszállító alapú modell) és a könnyű kempingverzió.

A PV5 kortárs dizájnját a Kia díjnyertes „Ellentétek Vonzásában” formatervezési filozófiája ihlette. A hagyományos logisztikai járművek stílusát felülmúlva friss esztétikát kínál, amely a modularizáció révén hangsúlyozza a rugalmasságot és a testreszabhatóságot. A PV5 az elegáns karosszériát egy robusztus, csúcstechnológiás alsó résszel ötvözi. A jellegzetes világítás zökkenőmentesen illeszkedik a jármű A-oszlopához, megkoronázva a tiszta profilt, amely arról árulkodik, hogy a Kia PBV technológiája hogyan határozza meg újra a teret és a mobilitást. A fekete geometrikus kerékívburkolatok és a lengőpanelek rendkívül jól használható, bárhová elhelyezhető karaktert közvetítenek, míg a robusztus alsó lökhárító sarkok cserélhetők és esztétikai és védelmi funkciókat is ellátnak.

A PV5 belső tere nyitott doboz koncepciót alkalmaz, amely sokoldalú helyet biztosít és innovatív intelligens tárolási megoldásokat kínál. Ez a kialakítás maximalizálja a hatékonyságot azáltal, hogy minimális konfigurációkkal kihasználja a helyet. Mindhárom változat rendelkezik a kezelő igényeinek megfelelően optimalizált vezetői zónával. Az utastér geometrikus kialakítása hatékony helykihasználást tesz lehetővé, míg az ultraalacsony övvonal optimális kilátást biztosít, kiegészítve a műszerfal tetején és alján található tárolóhelyekkel. Az egyszerűsített függőleges és vízszintes grafika minimalista hangulatot teremt, míg a vezérlőelrendezés lehetővé teszi a vezető számára, hogy teljes mértékben az útra összpontosítson.

A PV5 nagyméretű kijelzővel rendelkezik, amely nem jellemző más kishaszonjárművekre, beleértve a 7 colos műszercsoportot és a 12,9 colos navigációs képernyőt, valamint a Digitális Kulcs 2.0 technológiát (NFC+BLE+UWB) a jobb hozzáférés érdekében. Az Android Automotive OS alapú IVI (In-Vehicle Infotainment) rendszer és alkalmazáspiac lehetővé teszi az szakmaspecifikus alkalmazások használatát. Az OTA (Over-the-Air) frissítések a teljesítményelektronikához, az akkumulátor-felügyeleti rendszerekhez és más vezérlőkhöz a legfrissebb specifikációkkal rendelkező jármű használatának élményét nyújtják a jármű teljes életciklusa során, a vásárlástól a selejtezésig. A Vehicle-to-Load (V2L) képesség tovább bővíti az elektromos járművek vásárlóinak lehetőségeit, fokozva a járműhasználat sokoldalúságát.

A gyártás optimalizálása érdekében a Kia külön PBV-gyárat hozott létre, amely az „EVO-gyár” néven ismert. Ez az üzem rugalmas és hatékony gyártási folyamatot alkalmaz, futószalag- és cellaalapú rendszereket egyaránt felhasználva. Ezen túlmenően a Kia egy olyan átalakító központ létrehozását tervezi, ahol személyre szabott járműgyártást biztosítanak, hogy az ügyfelek időt és pénzt takarítsanak meg, miközben minimalizálják a hulladék mennyiségét. Ez a központ kiváló minőségű átalakított járműveket épít, amelyekre a Kia garanciája teljes mértékben vonatkozik.

Ezen túlmenően, a globális piacon különböző vállalati ügyfelektől kapott visszajelzések alapján a Kia továbbra is új értéket teremt a PBV üzleti platformon keresztül, együttműködve olyan jelentős globális konverziós partnerekkel, mint a BraunAbility, valamint olyan szoftverpartnerekkel, mint a 42dot és a Samsung Electronics. A Kia egy Android Automotive Operating System (AAOS) alapú járműbe épített infotainment (IVI) rendszert integrált PBV járműveibe, hogy az alkalmazásszolgáltatások szélesebb skáláját kínálja és javítsa a használhatóságot a vállalati partnerek számára.

A zökkenőmentes vásárlói élmény biztosítása érdekében a Kia a járművek integrált szállítására és az üzleti hatékonyságot fokozó megoldásokra összpontosít – ez az az előny, amelyet a hagyományos kishaszongépjárművek nehezen tudtak elérni. A Kia különböző ügyfelekkel és cégekkel is partneri kapcsolatokat létesít, hogy megszilárdítsa PBV üzleti platformját. A Samsung Electronics vállalattal folytatott figyelemre méltó együttműködés integrálja a Samsung IoT-platformját, a SmartThings Pro-t a Kia PBV modellekben is és ezáltal a vállalati ügyfeleknek fokozott kapcsolódási élményt kínál.

A PV5 Személyszállító változata a legújabb kényelmi funkciókkal van felszerelve, így zökkenőmentesen válthat a személyes és az üzleti felhasználás között. Ezek közé tartozik a személyautós kényelem, a tágas belső és raktér, a felfelé nyíló csomagtérajtó, valamint az összecsukható és elsüllyeszthető ülések. A jármű nyílt forráskódú platformját úgy alakították ki, hogy megkönnyítse a különféle tartozékok telepítését és használatát, jelentősen növelve az utasok kényelmét.

A PV5 Személyszállító változatának belső tere háromsoros üléskonfiguráción alapul, amely számos felhasználási lehetőséget kínál. 2-3-0 elrendezésében például az első és a második sor ülőhelyként, a harmadik sor pedig tágas csomagtérként szolgál, amit az optimális helykihasználás érdekében egy alsó csomagtartó és oldalsó tárolótálcák egészítenek ki. Ebben a felállásban a második sor üléseinek dönthető és összecsukható képességei egy sík padlóval párosulva ideális konfigurációt biztosítanak egy hétvégi kempingezéshez. Az 1-2-3 üléses elrendezésben a vezetőtől jobbra lévő tér még több tárolóhelyként és csomagtérként is szolgálhat.

PBV üzletágának fejlesztése során a Kia együttműködött globális partnereivel annak biztosítása érdekében, hogy a PV5 a lehető legmegfelelőbb legyen az ő használati eseteikben. Például a PV5 fejlesztésének korai szakaszában az Uberrel folytatott együttműködés során különös figyelmet fordítottak az Uber-felhasználók panaszaira. Ennek eredményeként a PV5 többféle használati igényt is kiszolgálhat majd az utasok számára és több Uber termékkategóriára is jogosult lesz. Ezenkívül a Kia együttműködési megbeszéléseket kíván folytatni és segítse a járművezetőket és a flottapartnereket, hogy többet tudjanak meg a járművekről.

A PV5 teherautó (Cargo) széles körű választékot kínál az ügyfelek számára három specifikációval: Standard, Hosszított és Emelt tetős, az utóbbi pedig átjárható változatban is elérhető, így az optimális választás azok számára, akiknek járműre van szükségük a vállalati hatékonyság növelése érdekében. A Cargo változat maximum 5,1 m³ rakteret kínál, versenyképes rakománykapacitást biztosítva a hagyományos személyautóból átalakított furgonokhoz képest, mivel két euroraklap befogadására is alkalmas. Az alacsony, mindössze 419 mm-es raktér lépcsőmagasságával a PV5 Cargo emellett minimálisra csökkenti az áruk be- és kirakodásának terhét.

A Standard és Hosszított specifikációk tipikus kétüléses utaselrendezéssel készülnek, a háromüléses elrendezés opcionális. Az Emelt tetős specifikáció alapfelszereltségként tartalmaz egy további tetőkonzolt. A kétüléses elrendezésben egyedi átjárható specifikációt kínálnak opcionálisan, amely egy ledönthető utasülést és egy tolóajtós válaszfalat tartalmaz, így a vezető könnyebben hozzáférhet a raktérhez.

A Kia tervezői a PV5 Cargo tágas rakterét is friss, az iparágat átalakító megközelítést alkalmaztak. Az opcionális L-sínes rögzítési rendszer soha nem látott rugalmasságot biztosít, akárcsak a PV5 Személyszállító változatának sokoldalú tárolóplatformja. Ez a rendszer az egész raktérre integrálható, két sorban a raktér mindkét oldalán, két sorban a tetőburkolat mentén és egy sorban a válaszfalon (kizárólag az átjárható változatban érhető el). A síneken csúsztatható rögzítőgyűrűk találhatók, amelyek különböző helyeken elhelyezhetők a rakomány hatékony rögzítése érdekében.

A raktéren belüli V2L funkcionalitás kényelmes hozzáférést biztosít az áramellátáshoz, javítva a munka hatékonyságát, míg a Kia robusztus adatgyűjtési és elemzési képességei átfogóan növelik a PV5 ügyfelek flottájának termelékenységét. Ez az adatvezérelt megközelítés lehetővé teszi a prediktív karbantartást, csökkenti a balesetek elhárítását és a javítási költségeket, valamint gyorsabb problémamegoldást és járműszervizt biztosít, minimalizálva az állásidőt. A Kia flottakezelési szolgáltatókkal együttműködve javítja a PV5-ügyfelek üzemeltetési élményét azáltal, hogy kiváló minőségű adatokat szolgáltat, amelyeket API formátumban tesz elérhetővé a jobb járművezérlés és vállalati eredmények érdekében.

A PV5 alvázas változatát úgy fejlesztették ki, hogy támogassa az átalakítási konfigurációk széles skáláját. Úgy tervezték, hogy zökkenőmentes, következetes vizuális áramlást vetítsen teljes hosszában olyan részleteken keresztül. Az alvázas változatot félkész járműként szállítják, amely a PV5 Cargo fülkerészét hasznosítja. Hátul az akkumulátor oldalütközés elleni védelmével ellátott lapos szerkezet, valamint a rakomány felépítményeihez (plató, doboz stb.) kiegészítő rögzítőkonzolok teszik lehetővé a maximális testreszabhatóságot. A külső eszközök továbbfejlesztett méretezhetősége is biztosított.

A PV5 alvázas változat tervezett használati esetei a platóstól a hűtődobozos modellekig terjednek, a jármű 4 525 mm-es hossza lehetővé teszi az egyedi módosítások széles skáláját. A PV5 és a Kia E-GMP.S platformja által kínált rugalmasságot demonstrálva a jármű tovább alakítható speciális használati esetekre is.

A PV5 Crew a Kia által kifejlesztett konverziós zászlóshajó modell. Különféle rakományrögzítési lehetőségeket kínál, például rögzítési pontokat és L-hevedereket, amelyek korábban csak külső módosításokkal elérhető átalakítási specifikációkkal voltak elérhetőek és amelyeket most közvetlenül a Kia biztosít és garantál. Emellett a platós, a dobozos és a hűtőkocsis változatok is megjelennek és a tervek szerint az átalakított modellek kínálatát folyamatosan kemping- és prémium opciókkal bővítik a magánügyfelek számára.

A Kia a PV5 WAV változatot a kerekesszéket használók, családtagjaik és gondozóik, valamint a sofőrök számára is fejlesztette. A hozzáférhetőség javítása érdekében az univerzális tervezési elveket szem előtt tartva létrehoztak egy „oldalsó bejárat” funkciót, amely lehetővé teszi, hogy az utasok és a kerekesszékesek is ugyanazon az oldalsó belépési ponton keresztül szálljanak be a járműbe. Ez egyenlő hozzáférést biztosít minden személy számára, növelve az inkluzivitást és a kényelmet. 

Ez a megközelítés nemcsak megkönnyíti a járdaszegélyről való könnyű hozzáférést, hanem növeli a biztonságot és a tartósságot is, a gyorsan kialakítható rámpával, amely akár 300 kg-os terhelést is elbír. A PV5 WAV felhasználóbarát, univerzális kerekesszék-övrögzítési rendszert is tartalmaz és lehetővé teszi a kilátást a második üléssoron keresztül. Az utasok kényelmét a harmadik sor billenthető üléskialakítása növeli, amely megkönnyíti a tolószéket használó és kísérőjének könnyű beszállását. A PV5 WAV modellt úgy tervezték, hogy ne csak vállalati célú járművet biztosítson, hanem fokozott mozgási szabadságot is kínáljon a mozgássérültek számára.

A Kia PV5 minden változata választható 51,5 kWh vagy 71,2 kWh kapacitású NCM akkumulátorral, a PV5 Cargo esetében pedig további 43,3 kWh kapacitású LFP akkumulátorral is elérhető. Ez egy 120 kW teljesítményű (163 LE) motorral párosulva az első kerekeket hajtja meg, amely 250 Nm nyomaték leadására képes. A PV5 tartalmaz egy „cella-csomag” (cell-to-pack) akkumulátorrendszert, amely kiküszöböli a modulok szükségességét azáltal, hogy közvetlenül integrálja a cellákat az akkumulátorcsomagba, ami jobb energiahatékonyságot eredményez. A 71,2 kWh akkumulátorral a PV5 Személyszállító akár 400 km-es hatótávolságot is elérhet. A Kia PV5 villámtöltőn 10-ről 80 százalékra 30 perc alatt feltölthető.

A Kia kifejezetten a PV5 modellhez vezeti be a „Kia AddGear” megoldást, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy személyre szabják a jármű belső terét a személyre szabott bútorokhoz hasonló moduláris kiegészítőkkel. Ez az innovatív rendszer lehetővé teszi a kiegészítők egyszerű hozzáadását vagy módosítását még a járművásárlás után is, javítva ezzel a tulajdonosi élményt. Az utastérben található sokoldalú és rugalmas AddGear tárolózónák révén a Kia új dimenziót nyit a testreszabható tárolás terén, az egyes tálcákon belüli több tárolóhellyel. A Személyszállító modellben a tálcák stratégiailag a vezetőülés bal oldalán, a padlókonzol hátulján, a harmadik üléssor segédfogantyúján és a csomagtér burkolatán helyezkednek el.

A második sorban lábtartó és kényelmes USB-portok találhatók az utasok számára, amelyek a vezetőülés háttámlájának oldalán helyezkednek el. A második sor üléshuzatainak két oldalán fűthető ülés van beépítve, míg a vezetőüléshez egy hátsó zseb került a jobb rendszerezés érdekében. Az ügyfelek a második sor ajtókárpitjába választhatnak fix vagy eltolható üvegablakot a nyitottság fokozása érdekében. További felhasználóbarát funkciók közé tartoznak a pohártartók a padlókonzolon, a kabátakasztó a fogantyún és a csomaghálók a könnyű tárolás érdekében.

A PV5-ös modellek értékesítése Koreában és Európában az idei év második felében kezdődik, majd a modellek 2026-ban más piacokon is megjelennek. Az átalakított modellek gyártása 2025 és 2026 között fokozatosan kezdődik meg. Az előrendelések várhatóan az idei év első felében indulnak el a koreai és európai piacokon.

Forrás: kianewscenter.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje