A Kia idén 64 százalékkal több villanyautót fog Koreában gyártani

A Kia vállalat, a dél-koreai Hyundai Motor Group második legnagyobb autógyártója bejelentette, hogy idén várhatóan több mint 200 ezer darab elektromos járművet kíván készíteni legnagyobb dél-koreai üzemeiben.

A Kia koreai szakszervezetének tájékoztatása szerint a vállalat a szakszervezeti tagok számára megrendezett üzleti stratégiai értekezleten nyilvánosságra hozta 2025-ös hazai, dél-koreai villanyautó-gyártási tervét. A terv szerint a Kia idén 204 250 elektromos autót gyárt majd hazai gyáraiban, vagyis Gwangmyeongban, Hwaseongban és Gwangjuban, ami 64 százalékkal több, mint a tavaly termelt 124 057 darabos mennyiség.

Ez azt is jelenti egyben, hogy a villanyautó-termelés a vállalat teljes idei 1 358 600 darabos termelési céljának több mint 15 százalékát teszi ki. Az elektromos autók a Kia koreai üzemeiben gyártott össztermelésének valamivel több mint 9 százalékát tették ki tavaly. Ez jelzi az autógyártó azon eltökélt szándékát, hogy a globális elektromos járművek piacának folyamatos lassulása ellenére fenntartsa villamosításra átállási ütemének gyorsaságát.

A Kia villanyautó-gyártási teljesítményének gyors növekedését elsősorban a megfizethető árú elektromos modellek teljes körű sorozatgyártása segíti elő. A Kia a 2024-es Kia EV Napon mutatta be megfizethető villanyautó-kínálatát – az EV3, EV4 és EV5 modelleket. Az EV5 Kínában 2023-ban, míg Koreában tavaly debütált. A Kia idén mindkét modell sorozatgyártását növelni kívánja Koreában. Az autógyártó elektromos modelljei közül várhatóan az EV3 fogja elérni a legnagyobb termelésnövekedést. A 2025-ös gyártási terv szerint a Kia 28 100 EV4 és 20 500 EV5 gyártását tűzte ki célul, míg a dokumentum szerint 81 100 darab EV3 gyártását tervezik, ami 65 százalékos növekedés a tavalyi 48 973 darabhoz képest.

Ez a szám már közel áll a nagy volumenben gyártott K5 modellhez, amelyből tavaly 103 742 darabot gyártottak. Az EV3 gyorsan népszerűvé vált a tavalyi év második felében történt európai debütálása után. Globális eladásai 2024 májusa és 2025 januárja között meghaladták az 50 ezer darabot. Még a kínai BYD rendkívül alacsony árazású Dolphin modleljének eladásait is túlszárnyalták Spanyolországban, így az EV3 lett a legkelendőbb elektromos jármű a spanyol piacon.

Az EV3 sikerén felbuzdulva a Kia az EV4 és az EV2 modelljével kívánja felgyorsítani európai terjeszkedését. Ho-sung Song, a Kia vezérigazgatója a 2025. februári spanyolországi Kia EV Nap alkalmával az EV4 számára 80 ezer darabos éves európai értékesítési célt tűzött ki. Az Európában várhatóan 30 ezer eurós (kb. 12 mFt) áron bemutatkozó EV2 éves eladási célja meghaladja a 100 ezer darabot. A Kia ezeket a modelleket Koreában és Szlovákiában is tervezi gyártani. Első rcélalapú járművéhez (PBV), a PV5-höz a Kia azonban viszonylag óvatos, 22 300 darabos gyártási célt tűzött ki idénre.

Emellett 20 750 darabra csökkentette a koreai gyártási célt zászlóshajó-villanyautója, az EV9 számára, ami 12 százalékos csökkenést jelent a tavalyi 23 448 darabhoz képest. Ez a csökkenés valószínűleg az eladások esetleges visszaesését vetíti előre, miután hamarosan bemutatják a világpiacon a Hyundai Motor IONIQ 9 modelljét.

Eközben a Kia első platós kisteherautójából, a Tasman modellből várhatóan 38 650 darabot fognak gyártani idén Dél-Koreában, ami több, mint a Kia középkategóriás méretű K8 limuzinjából tavaly készült 34 ezer darabos eredmény.

Forrás: pulse.mk.co.kr

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje