Hyundai és KIA, a két versenytárs


A Hyundai és a KIA különös kapcsolatban van egymással. Már 13 éve (1998) annak, hogy a Hyundai vállalatcsoport felvásárolta a csődbe jutott KIÁ-t és megalakult a Hyundai KIA Automotive Group. Ám miközben a két autógyártó megosztja egymás között a kutatási és fejlesztési erőforrásokat, az értékesítés, marketing és kereskedelmi hálózat teljesen elkülönül. Vajon hogyan látja egymást a két vállalat?

A The New York Times nemrég megjelent cikkében Jim Trainor, a Hyundai Motor America szóvívője a KIÁ-t így jellemzi:  “Olyan versenytárs, akár a többi autógyártót a piacon”. Mivel az értékesítési és kereskedelmi hálózat elkülönül, így valóban a “versenytárs” a legtalálóbb kifejezés.

Jim Park, a Hyundai korábbi termékfejlesztési vezetője és autóipari tanácsadó szerint ezzel együtt is nehéz a Hyundai igazi versenytársának tekinteni a KIÁ-t, mivel a két autógyártó közösen használja a koreai Namyangban található, 8000 főt foglalkoztató kutatási és fejlesztési létesítményt, amelyben nem tesznek különbséget a Hyundai és KIA alkalmazottak között.

Mr Park arról is beszámolt, hogy a két gyártónak különálló termékfejlesztési részlegei vannak, amelyek a piaci helyzetet elemzik és ezek alapján születnek az új típusok első vázlatai, tervei is, ám a tervekről mindkét vállalat esetében egy havonta megtartott megbeszélés határoz, amelyet viszont egy, a két cég felső vezetőiből álló Hyundai-KIA termékfejlesztési részleg vezet.
  
A gyártás sem teljesen különül el a két cégnél, ugyanis az Egyesült Államokban a Hyundai Santa Fé, illetve a vele azonos platformra épített KIA Sorrento ugyanazon futószalagon készül. De említhetnénk a Hyundai csehországi üzemét, ahol a Hyundai i30-on kívül a Hyundai ix20 és a KIA Venga összeszerelése is folyik.  

Bár nem teljesen egyértelmű, hogy igazi vetélytársai lennének egymásnak, az viszont igen figyelemre méltó, hogy azonos alapokon kiindulva milyen határozottan elkülönülnek egymástól a KIA, illetve Hyundai modellek. Továbbá a Hyundai eddig megtartotta magának a hátsókerék meghajtást is, illetve a nemrég bemutatott Veloster sportkocsival a fiatalabb vásárlókat is megcélozta annak ellenére, hogy a 40 év alatti vásárlóközönség eddig tradícionálisan a KIA felségterülete volt.


Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei