A Hyundai csoport megduplázza erőfeszítéseit az európai villanyautó-piacon

A Hyundai Motor és a Kia a jövedelmező európai elektromos jármű piacra koncentrál, hogy ellensúlyozza a környezetbarát járművek eladásainak potenciális csökkenését az Egyesült Államokban, az elektromos járművek támogatásának tervezett megszüntetése előtt.

A Donald Trump-kormányzat azt tervezi, hogy októbertől leállítja az elektromos járművek szövetségi támogatását, ami beárnyékolja a Hyundai Motor Group elektromos járművek helyi értékesítésének növekedési kilátásait, mivel az autógyártó az Egyesült Államok által kivetett általános 15 százalékos vám utóhatásaival küzd. A jelenlegi helyzet rávilágít arra, hogy a vállalatnak jobban kell összpontosítania az elektromos járművek értékesítésének fellendítésére Európában, ahol a környezetbarát járművek iránti kereslet gyorsan növekszik.

A Hyundai Motor Group egyike azon kevés globális autógyártónak, amelyek a kompakt hobbiterepjáróktól a szedánokig teljes körű, versenyképes árfekvésű elektromos járműveket kínálnak. Az SNE Research piackövető adatai szerint az újonnan regisztrált elektromos járművek száma világszerte mintegy 9,47 millióra ugrott az idei év első felében, ami 31,8 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest.

Európa a világ második legnagyobb elektromosjármű-piaca, a globális eladások 20,6 százalékát teszi ki az itt értékesített villanyautók száma Kína után, amely 63,2 százalékkal vezet. Tekintettel arra, hogy a kínai villanyautó-piacot a hazai szereplők uralják, a Hyundai Motor Group erőteljesebb növekedésre számít az európai piacon.

Az autógyártó tervei szerint a közelgő IAA Mobility 2025 kiállításon, amely szeptember 9-én Münchenben nyitja meg négynapos rendezvényét, bemutatja új, belépő kategóriás elektromos modelljének prototípusát – amelyet előzetesen IONIQ 2 néven emlegetnek. A lépés tükrözi a vállalat elkötelezettségét az európai piaci jelenlétének bővítése iránt. Mivel Európában nagy a kereslet a kompakt és praktikus, környezetbarát autók iránt, az autógyártó a közelgő mobilitási vásárt ideális helyszínnek tekinti az új modell bemutatására.

„Trump elnöksége alatt az Egyesült Államok vámkivetése és az elektromos járművekre vonatkozó csökkentett ösztönzők miatt Európa a globális elektromos járművek gyártóinak fő csataterévé válik” – mondta egy autóipari tisztviselő. „A Hyundai Motor Group széles járműkínálata és versenyképes árai miatt versenyelőnnyel rendelkezik az elektromos járművek piacán más globális autógyártókkal szemben, ami reményt ad arra, hogy mélyebbre terjeszkedhetnek a piacon, miután befejezik a teljes elektromos járműkínálat kiépítését.”

Februárban a Kia Barcelonában, Spanyolországban ismét megrendezte 2025. évi Elektromos Jármű Napját, ahol bemutatta az EV2 koncepció modelljét. Ez az autógyártó európai elektromos jármű jelenlétének fokozása iránti erős elkötelezettségének tekinthető, különösen egy ilyen versenyképes árú és kompakt kínálattal.

A tervek szerint mind a Hyundai Motor, mind a Kia az év végére megkezdi közép- és nagyméretű elektromos modelljeinek értékesítését Európában. Ezek közé tartozik a Hyundai Motor IONIQ 9 három üléssoros családi hobbiterepjárója és a Kia zászlóshajó elektromos modelljei, mint például az EV4 és az EV5.

Forrás: koreatimes.co.kr

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV