Már tesztelik a Kia EV3 GT változatát
A várhatóan 2025 végén vagy 2026 első negyedévében debütáló vadonatúj Kia EV3 GT nemrégiben megkezdte a forró időjárási és nagy magasságú tesztjeit Spanyolországban és bár álcázták, a nagyteljesítményű modell néhány egyedi vizuális jel alapján könnyen felismerhető.
A Hyundai csoporthoz tartozó Kia EV3 kompakt crossovere hamarosan újabb modellváltozattal bővül. Már a bemutatásakor bejelentették, hogy az autóból erős, nagyteljesítményű GT változat is készül, amely várhatóan összkerékhajtási opcióval is kiegészíti az eddig fronthajtásos változatokat. Erről a modellről érkeztek most az első olyan kémfotók, amint azt Spanyolországban tesztelik.
A teljes álcázás ellenére a lime színű féknyergek azonnal elárulják, hogy a tesztelt kivitel egy különleges változat. A féktárcsák nagyobbnak is tűnnek, az első lökhárító pedig a jelenlegi csúcsmodell sportosabb változata. Az említett felszereltség a GT-Line, egy olyan felszereltségi szint, amely a teljesítmény helyett a stílusra helyezi a hangsúlyt. A valószínűleg kettős hajtáslánccal szerelt, kisméretű crossover GT 20 colos könnyűfém keréktárcsákon gördül, amelyek csak nyáron használható gumiabroncsokkal vannak felszerelve.
A Kia a hátsó lökhárítón is végrehajtott néhány változtatást, bár nem olyan jelentőset, mint az elsőn. A korábbi EV3 GT fotók megerősítették az EV9 GT-ben alkalmazott ülések beépítését lime zöld varrással. A lime zöld szín a kormánykerék GT gombjára is kiterjed, amely várhatóan kb. 4,5 másodperc alatt gyorsítja majd a járművet 0-ról 100-ra.
Az első nagyteljesítményű, 400 voltos elektromos architektúrával rendelkező Kia elektromos jármű nem fogja felvenni a versenyt a 800 voltos EV9 GT 501 lóerejével. A 400 voltos rendszer korlátain túl egyszerűen nem lehet ütősebb, mint három üléssoros unokatestvére, mert ez kétségtelenül elriasztaná a potenciális vásárlókat.
Tekintettel arra, hogy 2026-ban az Egyesült Államokban is megjelennek a kisebb EV3-asok, várhatóan az ottani kínálat már magában foglalja a GT verziót is. A kompakt méretű EV6 alatt elhelyezkedő kisautó jelenleg egyetlen hajtáslánccal és kétféle akkumulátor-opcióval kapható az Európai Unióban és Dél-Koreában.
A gwangmyeongi Sohari üzemben készülő EV3 hamarosan duplamotoros változatban is elérhető lesz, amelynek együttes teljesítménye 230 kilowatt vagy 308 lóerő. Az említett kétmotoros hajtáslánc csak a nagyobb akkumulátorral lesz elérhető. A Long Range opció 81,4 kWh kapacitású a kisebb csomag 58,3 kWh-jával szemben, így akár 605 kilométert is megtehet egyetlen feltöltéssel a WLTP szabvány szerint. Magától értetődik, hogy a Long Range az egyetlen jelölt a közelgő 2026-os Kia EV3 GT verzióhoz, amelynek kétmotoros hajtáslánca nagyobb ütemben falja majd fel az elektronokat.
A becslések szerint 400 lóerő körüli teljesítményre képes, zéróemissziós crossover nem lesz olcsó. Németországban, amely az új járművek legnagyobb piaca az öreg kontinensen, a dél-koreai autógyártó 48 690 eurót kér a GT-Line Long Range változatért, szemben az Air Standard Range 35 990 eurójával. Még ha a kiegészítő hajtás és a nagyméretű akkumulátor 1900 kilogramm alá is szorítja a 2026-os Kia EV3 GT tömegét, a legtöbb ember számára bőven elég gyorsnak kell lennie. Az elsőkerék-hajtású Long Range modellnek 7,7 másodpercre van szüksége a 100 kilométer/órás sebesség eléréséhez.
Forrás: autoevolution.com