Harmadszor is megújul a Hyundai i30 kombija
Nemrég még csak egy álcázott i30 kompakt jelezte a Hyundai azon szándékát, miszerint a márka kompakt modelljét továbbra is életben kívánják tartani, amit legutóbb egy álcázott i30 kombi megjelenése is alátámaszt.
A Hyundai kínálatában manapság erősen jelen vannak a hobbiterepjárók és a crossoverek, de emellett nem hagyták magukra a hagyományos autókat kedvelő váárlóikat sem. Az európai piacokon az i30 a bizonyíték erre, amely kompakt ötajtós, fastback és kombi változatban is kapható. A kompakt modell ezen generációja már 2016 óta van jelen, és nagyon úgy tűnik, a Hyundai eltökélt abban, hogy egy újabb arculatváltással még egy kicsit tovább nyújtsa a típus életét.
Érdekesség, hogy az i30 már két frissítésen is átesett, egy jelentősebb történt 2020-ban és egy kisebb frissítés 2024-ben. Most kémfotósok egy harmadik modellfrissítésen dolgozhatnak, amelyet ezúttal a kombi változatban próbáltak ki. Az álcázott prototípust közvetlenül a Hyundai európai fejlesztőközpontja előtt csípték el a németországi Rüsselsheimben.
A prototípus karosszériáját vastag álcázás fedte, de egyértelmű, hogy az eddigi Hyundai i30 kombi alapjaira épül, opcionális N Line csomaggal. A teljes LED fényszórók és hátsó lámpák az első faceliftből származnak, míg a 18 colos könnyűfém keréktárcsák ugyanazok, mint a második faceliftnél alkalmazott újak. A lökhárítók szinte teljesen megegyeznek a jelenlegi modellel, bár apró módosítások rejtőzhetnek a burkolatok alatt.
Habár az utasteret nem láthatjuk tisztán, egy nyitott ajtón keresztül az is kiderült, hogy a műszerfalat is álcázott. Ez arra utal, hogy a Hyundai esetleg egy új, teljesen digitális műszerfalat építbe, így az i30 összhangba kerül a Hyundai modernebb modellkínálatával. Ezzel együtt az autó nyilván megkapja a Hyundai legújabb fedélzeti rendszereit is biztonsági arzenálját is.
A prototípus egyetlen kipufogócsővel rendelkezik annak ellenére, hogy az N Line felszereltségi szintekhez általában kettő tartozik. Az i30 modellcsalád hajtáslánc-kínálata Európában három opcióra korlátozódik. Az alap szívó 1,5 literes benzinmotor 95 lóerős, a mild-hybrid turbós 1,0 literes 99 lóerős, míg a mild-hybrid turbós 1,5 literes 138 lóerős. Valószínűleg az új ráncfelvarrás kisebb frissítéseket hoz, beleértve a szigorúbb emissziós előírásoknak való megfelelés érdekében átdolgozott motorokat is. Végül is ez volt az oka annak, hogy az i30 N gyártását 2024-ben megszüntették Európában, véget vetve a 276 lóerős 2,0 literes turbós motor karrierjének a régióban.
Ha a Hyundai tartja magát az ütemtervéhez, a frissített i30 2026-ban debütálhat, tíz évvel azután, hogy ezt a generációt először bemutatták. Ez a hosszabbítás valószínűleg még két-három évig a bemutatótermekben tartaná a modellt, mielőtt a vállalat dönt a típus jövőjéről. Remélhetőleg lesz egy újabb generáció, amely fej-fej mellett halad majd a hamarosan megjelenő új Volkswagen Golffal.
Forrás: carscoops.com