A Kia EV4 tartósságával új mércét állít fel az akkurendszerek terén

A tartósságot és a valós életben nyújtott teljesítményt szem előtt tartva tervezett Kia EV4 új mércét állít fel a kompakt elektromos járművek számára a legmodernebb technológia és a szigorú tesztelési protokollok révén.

A Kia továbbra is feszegeti az elektromos járművek tartósságának határait a Kia EV4 modelljével, a vállalat legújabb tagjával a tisztán elektromos modellek bővülő kínálatában. Az EV4 lenyűgöző tartósságának középpontjában a Kia negyedik generációs akkumulátorrendszere áll. Ez a fejlett hajtáslánc a továbbfejlesztett hőkezelést és az optimalizált hűtőfolyadék-elosztást integrálja az összes akkumulátorcellában, biztosítva az egyenletes hőmérséklet-szabályozást még nagy stressz vagy hosszú távú vezetési körülmények között is. 

Azáltal, hogy az akkumulátort biztonságos hőmérsékleti határokon belül tartja, a rendszer maximalizálja az akkumulátor élettartamát, és idővel megőrzi az állandó teljesítményt. Ez a tartósságra összpontosító mérnöki munka azt jelenti, hogy az EV4 jóval több, mint egy városi ingázásra alkalmas jármű – ez egy megbízhatóságra tervezett hosszú távú társ. 

A Kia egy kimerítő, 110 ezer kilométert felölelő európai közúti teszttel, valamint egy megerőltető, 10 ezer kilométeres Nürburgringi hosszútávú versenytávval támasztotta alá az EV4 képességeit. A nagyteljesítményű teszt az EV4 maximális teljesítményének 90–95 százalékát szimulálta, beleértve a körök közötti ismételt hipertöltési szakaszokat is – olyan körülményeket, amelyekről ismert, hogy az elektromos járművek akkumulátorait a határaikig feszítik.

A zord körülmények ellenére az EV4 figyelemre méltóan jól teljesített, a mérnökök a teszt után 95 százalékos akkumulátor-állapotról (SoH) számoltak be. Ez igazolja a Kia azon célját, hogy olyan elektromos járművet készítsen, amely nemcsak túléli a zord környezeteket, hanem jól is teljesít azokban.

„Annak érdekében, hogy ügyfeleinknek megbízható, hétköznapi elektromos járművet kínáljunk, validálnunk kellett az EV4 tartósságát mind valós, mind extrém körülmények között” – mondta Stephan Hoferer, a Hyundai Motor Europe Műszaki Központjának tartósságfejlesztési vezetője. „A szigorú teszteléssel – a jeges utaktól a versenypályákig – biztosak vagyunk benne, hogy az EV4 a mindennapi igényeket messze meghaladó megbízható teljesítményt nyújt majd.” 

A legmodernebb akkumulátor-architektúra mellett a Kia EV4 regeneratív fékezési technológiával is rendelkezik, amely a lassítás során az energia akár 25 százalékának visszanyerésével javítja a hosszú távú hatékonyságot. Ez csökkenti az akkumulátor terhelését és hozzájárul a nagyobb hatótávolsághoz, különösen városi és araszoló forgalomban.

A hardver- és szoftverfejlesztések ezen kombinációjának köszönhetően a Kia garantálja, hogy az EV4 akkumulátor-kapacitásának legalább 70 százalékát megőrzi 160 ezer kilométer vagy nyolc év normál használat után, így megbízható befektetés azoknak a vezetőknek, akik aggódnak az elektromos jármű hosszú távú tulajdonlása miatt.

A Kia EV4 modellel a márka azt bizonyítja, hogy az elektromos járművek tartósságát és teljesítményét nem kell a prémium modellekre korlátozni. Ez a tisztán elektromos kompakt jármű biztosítja azt a tartósságot, hatékonyságot és megbízhatóságot, amelyet a modern vezetők elvárnak – legyen szó akár a napi ingázásról, akár egy országokon átívelő utazásról.

Forrás: thekoreancarblog.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV