Akár 300 lóerős is lehet az új Hyundai Tucson sportverziója
Egyik legfontosabb piacán, Európában i megkezdték a Hyundai Tucson új generációjának országúti tesztelését, amely a projekthez közelállók szerint hibrid erőforrással akár 300 lóerős N változatban is megjelenhet.
A Hyundai nagyobb Santa Fe és hidrogénhajtású Nexo modelljei radikális formatervezési átalakuláson mentek keresztül az elmúlt néhány évben, most pedig nagyon úgy tűnik, hogy a Tucson hobbiterepjáró modelljén a sor, hogy ugyanilyen átalakításon essen át. A következő generációs kompakt hobbiterepes új kémfotóin azt látni, hogy az újratervezett generáció szintén elhagyta az íveket, helyette dobozos formát öltött, hogy keményebb megjelenést kölcsönözzön neki.
A 2027-es évjáratú új Tucson modellt Európában tesztelés közben kapták lencsevégre, meglehetősen teljes fekete álcaponyva alatt, a Hyundai azonban így is elegendő üveget, fémet és műanyagot hagyott szabadon ahhoz, hogy fontos támpontokat adjon arra vonatkozóan, az autó hogyan fog kinézni a debütálásakor. A koreai média szerint ez 2026 harmadik negyedévében fog megtörténni.
A legnyilvánvalóbb, hogy az új Tucson frontrésze sokkal szögletesebb, függőleges orr-résszel és laposabb motorháztetővel rendelkezik, mint a jelenlegi Tucson generáció. Ebben a tekintetben hasonlít a nagyobb Santa Féhez, ám itt egy kagylóhéj stílusú motorháztetőt láthatunk, amely az első sárvédők tetejéig nyúlik. A Santa Féhez hasonlóan ezek a sárvédők is hangsúlyos egyenes vonalakkal rendelkeznek, amelyek visszhangozzák a műanyag ívdíszítések külső formáját, míg a díszlécek belső része lekerekített.
Az ajtókereteken szintén nem látni egyetlen ívet sem, csak egyenes vonalakat, akárcsak a Santa Fe esetében, míg az övvonal is sokkal laposabban emelkedik, ahogy hátrafelé halad. Mivel azonban a C-oszlop mögötti terület teljesen rejtve van, lehetséges, hogy az utolsó 300 mm-en még felfelé halad, vizuális kapcsolódást teremtve a mai Tucsonnal. A hátsó ajtó is láthatóvá válik, crossoverekre jellemző módon lejtve ahelyett, hogy függőleges lenne, mint a nagyobb Santa Fe esetében.
Az új modell motorkínálatáról még semmilyen megerősített hír sem szivárgott ki, az azonban biztosra vehető, hogy az új Tucson az eddigieknél is jobban támaszkodik majd a villamosított hajtásláncokra. Tisztán elektromos változat ugyan továbbra sem várható, azonban igazán erős, N verzió igen, amelyhez ráadásul egy hibrid erőforrás biztosíthatja a lendületet.
Joon Park, a Hyundai N Management Group alelnöke szerint nem ragaszkodnak a jövőben sem a tisztán elektromos hajtásláncokhoz, a megújult stratégia számos könnyebb hibrid autót, köztük egy új Hyundai Tucson N modellt is magában foglal majd, olyan nagyteljesítményű elektromos modellek mellett, mint az IONIQ 5 N és a hamarosan érkező IONIQ 6 N.
„Nem korlátozzuk magunkat az elektromos járművekre” – mondta Park. „A belsőégésű motorral hajtott autókkal is tovább fogunk haladni; ez még nem az utunk vége. Nem tudom pontosan megmondani – de könnyebb, fürgébb, agilisabb és izgalmasabb lesz. Ezek a kulcsfontosságú elemek, amelyek felé haladunk.”
Az új benzinüzemű járművek kínálatának főszereplője az új Tucson körülbelül 300 lóerős változata lesz. Ez a jármű valószínűleg egy „következő generációs” 1.6 literes benzin-elektromos hibrid rendszert fog használni, esetleg elektromos hátsó tengellyel az összkerékhajtási rendszerhez.
A jövőbeli hibrid N modellekkel kapcsolatban Park elmondta: „Egy dolgot elmondhatok, hogy ha hibrid rendszereket alkalmazunk, a hibrid rendszereink jellemzői eltérőek lesznek. Két különböző stratégiánk van a hibrid rendszereinkhez: az egyik a hatékonyság, a másik a semleges hatékonyság érdekében. Ha hibrid rendszer lesz az N modellekben, a stratégia más lesz; intenzívebben nagyobb teljesítményt biztosítani.”
A Tucson csupán a kiindulópont lesz az N márka hibrid technológiára való áttérésében, Park pedig utalt arra, hogy ezek a kisebb hajtásláncok számos kisebb modellben lesznek hasznosak, felvértezve a Kona gyorsabb változatait, valamint az i20 és i30 jövőbeli, elektromos változatait is. „Ha tudunk egy kisebb modellt készíteni könnyebb akkumulátorral, akkor az jobb lehet” – mondta Park.
Forrás: carscoops.com, autoexpress.co.uk