A Hyundai Inster Japánban is sikeres
A Hyundai Motor kompakt Inster elektromos kisautójával igyekszik megerősíteni pozícióját a japán piacon, miután az eladások rekordmagasságba emelkedtek 2025 első felében.
A Japán Gépjárműimportőrök Szövetségének (JAIA) nemrég közzétett adatai szerint a dél-koreai autógyártó az év első hat hónapjában 438 járművet adott el Japánban, ami a 2022-es piacra lépése óta a valaha volt legmagasabb első féléves eladási eredménye. Ez a szám a 2024-es 618 darabos teljes éves eladásának 70 százalékát teszi ki, míg 2023-ban egész évben csak 492 darabot értékesítettek.
Az eladások növekedése nagyrészt az Inster, a Dél-koreában Casper EV néven ismert villanyautó modell bevezetésének köszönhető, amelynek értékesítése 2025 áprilisában kezdődött meg Japánban. A havi eladások folyamatosan nőttek, áprilisban 82, májusban 94, júniusban pedig már 130 darab kelt el.
A Hyundai Motor a koreai Gwangju Global Motors (GGM) üzeméből exportálja az Inster modelljét Japánba. A vállalat 3 milliárd vont (2,15 millió dollárt) fektetett be a Japánba irányuló járművekre vonatkozó speciális ellenőrzési eljárások létrehozásába és idén 680 darab modell Japánba szállítását tervezi.
Annak ellenére, hogy az elektromos járművek az újautó-eladásoknak csak körülbelül 1 százalékát teszik ki Japánban, a Hyundai Motor versenyképes árú opcióként pozícionálja az Inster villanyautót. A modell ára 2,85 millió jentől (kb. 6,6 mFt) indul, ami jelentősen alatta marad a versenytársak, például a BYD Atto 3 és a Toyota bZ4X modelljeinek árainak.
Az Inster jogosult Japán tiszta energiájú járművek (CEV) programjára is és a maximális, 560 ezer jenes (kb. 1,3 mFt) támogatást kapja. Összehasonlításképpen, a BYD Atto 3 támogatását 350 ezer jenre (kb. 805 eFt) csökkentették a 2025-ben bevezetett új kritériumok értelmében, amelyek figyelembe veszik a kritikus ásványi ellátási láncok biztosítására irányuló erőfeszítéseket.
A GGM az exportmennyiség fokozatos növelését tervezi, figyelembe véve a minőség tekintetében igényes japán piac sajátosságait. Mong-hyun Yoon, a GGM vezérigazgatója elmondta: „3 milliárd vont fektettünk be egy kizárólag japán exportra vonatkozó ellenőrzési eljárás létrehozásához”, hozzátéve: „Azt tervezzük, hogy idén 680 darabot szállítunk Japánba.”
A Kia 2026-tól dobja piacra a PV5 modellt a japán piacon és helyi értékesítési szerződést írt alá a Sojitsu General Trading, Japán öt legnagyobb kereskedelmi vállalatának egyikével. A Hyundai Motor vállalattal ellentétben a Kiának nincs helyi képviselete és mivel az elektromos könnyű haszongépjárművek (LCV) piaca Japánban még mindig kicsi, a lépés célja a kockázat csökkentése azáltal, hogy kereskedelmi vállalati értékesítési módszert választanak saját vállalat alapítása helyett.
Az amerikai Mordor Intelligence kutatóintézet adatai szerint a japán haszongépjármű-piac mérete 2024-ben 28,5 milliárd dollár volt. Ahogy Európában is, itt is sok az „utolsó mérföldes” logisztika, így ennek a számnak a 74 százalékát az LCV-piac teszi ki, amely versenyképes piac a PV5 számára. Az elektromos járművek iránt kevés kereslet mutatkozott ezen a területen, de a Toyota, a Suzuki és a Daihatsu bejelentette, hogy 2025 végéig három könnyű elektromos haszongépjárművet kíván piacra dobni.
Forrás: pulse.mk.co.kr
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!