A Kia bemutatta a PV5 különleges képességeit
A Kia a „PV5 Tech Day" rendezvényén bemutatta új haszongépjármű-családjának azon különleges képességeit, amelyek a legjobban használhatóvá teszik az elektromos mobilitás világában.
A Hyundai Motor Group Kia vállalata új, célirányosan épített járműmodelljével, a PV5-tel a konfiguráció rugalmasságát és a tágas belső tereket, mint az elektromos PBV piacra való terjeszkedés kulcsfontosságú stratégiáját hangsúlyozza. Ez egy új koncepciós megközelítés. A célorientált mobilitási modell, a „Kia PV5” a kezdetektől fogva szakított az autógyártók megközelítésével. A PV5 „rugalmas karosszériarendszere” akár 16 típusra is bővítheti a karosszériát a felhasználó céljai szerint.
A PV5 az első modell, amelyet a csoport E-GMP.S platformjára építettek, amely kifejezetten elektromos PBV modellek számára készült és várhatóan 2026-ra legalább kilenc változatot támogat majd, amelyek mindegyike közös vezetőfülkével és kialakítással rendelkezik. A moduláris alkatrészek lehetővé teszik a modell különféle formákba konfigurálását, beleértve a hűtőfelépítményes teherautót és a nyitott platós teherautót, míg jelenleg csak személyszállító és dobozos típusú haszongépjármű áll rendelkezésre.
A szerkezet nagyfokú testreszabhatóságot tesz lehetővé, lehetővé téve a vásárlók számára, hogy megrendeléskor olyan kialakítások közül válasszanak, mint az ajtó- és ablakkonfigurációk, a hátsó túlnyúlás hossza és az ülések elrendezése, hogy azzal még inkább megfeleljenek az adott üzemeltetési igényeknek. A PBV üzletágában korlátlan rugalmasságra törekedve a vállalat átalakítást támogató opciókkal ellátott alapmodulokat is tervez kínálni. Ez lehetővé teszi a külső partnerek számára, hogy szerkezeti módosítások vagy további összeszerelés nélkül integrálják az átalakítási komponenseket – közölte a Kia.
A Kia a koreai gwangmyeongi stúdióban mutatta be a jármű moduláris technológiáját, kiemelve a sokféle mobilitási igény kielégítésére való képességét. A rendezvény során a Kia kiemelte a PV5 tágas belső terét is, amely akár 5 165 literes raktérkapacitást is kínál. A hely maximalizálása érdekében a járműben elöl helyezték el az elektromos modulokat és egy „cella-csomag” akkumulátorrendszert alkalmaztak, amelyben közvetlenül, külön modulok nélkül telepítették a cellákat.
A vállalat tisztviselői elmondták, hogy a kibővített tér teljes kihasználása érdekében a korai fejlesztési szakaszoktól kezdve a validációig bevonták a potenciális ügyfeleket. Ezt széleskörű kutatás támasztotta alá, beleértve a logisztikai műveletekben és a kerekesszékkel is megközelíthető taxiszolgáltatásokban való közvetlen részvételt, valamint körülbelül ezer felhasználói forgatókönyv elemzését.
Ennek eredményeként minden PV5 konfiguráció alacsony második sori fellépővel rendelkezik az utasok könnyű be- és kiszállása érdekében, valamint akár 181 centiméteres belső magassággal is rendelkezhet a raktérben végzett feladatok megkönnyítése érdekében. A hosszú,tágas belső teret biztosító 2 995 milliméteres tengelytáv ellenére a PV5 szűk, 5,5 méteres sugarú fordulókört is kínál a könnyű manőverezéshez és parkoláshoz szűk helyeken.
Ezen közös jellemzők mellett a haszonjármű változat a globális szabványos logisztikai raklapokat is befogadja, míg a személyszállító változat 775 mm-es ajtónyílással rendelkezik, amely mindenféle kerekesszék mozgatását lehetővé teszi és elegendő helyet biztosít a gondozóknak az utastérben.
A tisztviselők hozzátették, hogy a szoftver egy Android-alapú infotainment rendszerrel és a Hyundai saját fejlesztésű Pleos alkalmazáspiacával támogatja a sokoldalú felhasználást, amely testreszabott üzleti programokat kínál, mint például az átfogó flottajármű-felügyeleti és mobilitási megoldások a járművek üzemeltetéséhez, a hatótávolsághoz és a töltéskezeléshez.
Míg a Kia a személyszállító és a dobozos haszonjármű konfigurációk kiszállítását Koreában idén augusztusban tervezi megkezdeni, a globális bevezetés 2025 negyedik negyedévében kezdődik, Európával kezdve. „A jövő mobilitásának kezdetét jelző modellként a PV5 olyan innovációkat kínál, mint a maximális belső tér, a többcélú használat rugalmassága és a külső csatlakoztathatóság, amelyeket a potenciális ügyfelekkel való aktív együttműködés révén fejlesztettünk ki” – mondta Seok-ha Ju, a Hyundai Motor Group többcélú járműprojektjeinek 3. csoportjának alelnöke. „Ügyfeleink visszajelzései alapján továbbra is fejleszteni fogjuk a PV5 termékminőségét és teljességét.”
Forrás: koreaherald.com