Xiaomi limuzint tesztelhetnek a Hyundainál

Nemrég egy Xiaomi SU7 limuzint fedeztek fel a Hyundai szöuli központja közelében egy tréleren, amelynek ideiglenes rendszáma különböző találgatásokra adott okot azzal kapcsolatban, hogy esetleg a koreai autógyártónak milyen tervei vannak az autóval.

Még júliusban történt, hogy egy kínai gyártmányú Xiaomi SU7 típusú gépkocsit láttak egy tréleren szállítani a koreai Szöul Gyeongbu gyorsforgalmi útján, a Hyundai szöuli központja közelében. Az egyik koreai blog vette észre az ideiglenes rendszámtáblával ellátott járművet, iparágiforrások szerint pedig a Hyundai hivatalosan is kérelmezte és megkapta az engedélyt az SU7 kutatási és fejlesztési célú ideiglenes üzemeltetésére.

A szöuli Hyundai központ mellett állítólag több Xiaomi SU7 példány is található a Hyundai Namyang Kutatóközpontjában, ami tovább erősíti a vállalat érdeklődését az SU7 tervezésének és teljesítményének tanulmányozása iránt – ami a vállalat idegen járművek kutatási kezdeményezéseinek bővülését jelzi.

A Hyundai SU7 iránti érdeklődése a kínai villanyautó-márkák, például a BYD és a Xiaomi gyors fejlődésének nyomon követésére és kezelésére irányuló szélesebb körű stratégiai erőfeszítés részeként tekinthető. A vállalat januári újévi tájékoztatóján, amelyet a Hyundai Motor Group ügyvezető elnöke, Eui-sun Chung vezetett, elismerte, hogy versenyképesnek kell maradni nemcsak a Teslával, hanem a feltörekvő kínai szereplőkkel szemben is. Chung kihangsúlyozta, hogy az előttük álló kihívások elkerülhetetlenek, de a Hyundainak nem szabad nem szabad a bizonytalanságok miatt eltántorodnia.

2024-ben a Hyundai Motor Group éves szinten 19 százalékkal, kb. 17,5 milliárd dollárra növelte teljes beruházásainak értékét, amelynek közel felét –kb. 8,3 milliárd dollárt – kutatás-fejlesztésre fordították. Ezek a fejlesztési tevékenységek várhatóan magukban foglalják majd a globális jármű-benchmarkingot, az önvezető technológiát és az infotainment rendszerek fejlesztését is.

A Hyundai 2024 első negyedéves jelentése is ezt az irányt mutatja. A vállalat teljes tárgyi eszközállománya jelentősen, a 2023-as 38,92 billió vonról 2024 első negyedévében 44,77 billió vonra nőtt. A tárgyi eszközök beszerzése az első negyedévben elérték a 2,08 billió vont, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Bár az egyes eszközkategóriák lebontását nem hozták nyilvánosságra, az iparági elemzők úgy vélik, hogy a befektetés egy része olyan járművek beszerzéséhez köthető, mint a Xiaomi SU7, amelyeket hivatalosan nem forgalmaznak Koreában.

A Hyundai azt tervezi, hogy a tesztjárművekkel, például az SU7 modellel kapcsolatos kutatásokat felhasználja a jövőbeli modellek fejlesztéséhez, többek között az új UX Stúdiójában. A Xiaomi SU7 kifinomult infotainment rendszeréről és kijelző-elrendezéséről vált ismertté, amely hasonlóságot mutat a Hyundai saját új Pleos Connect rendszerével. Az elemzők arra számítanak, hogy a Hyundai alaposan tanulmányozni fogja ezt a rendszert, miközben finomítja saját következő generációs autós technológiáit.

Forrás: thekoreancarblog.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV