Különleges tanulmánnyal ünnepli 80. születésnapját a Kia

A Kia vállalat december elején ünnepli a márka 80. évfordulóját, amelynek alkalmából egy különleges ünnepséget tartottak Dél-Koreában, ahol a Yonginban található Kia Vision Square-en egy új kiállítást is megnyílt a márka tiszteletére.

Az eseményen bemutatták a Kia 80 éves történetét, amelynek során a Kia a korábbi és jelenlegi alkalmazottainak hozzájárulásával a fenntartható mobilitás globális vezetőjévé vált, valamint betekintést nyújtott a Kia filozófiájába és jövőképébe. A Hyundai Motor Group ügyvezető elnöke, Eui-sun Chung, a Kia elnök-vezérigazgatója, Ho Sung Song, valamint a Kia felsővezetői csapatának további tagjai vettek részt az eseményen, akikhez körülbelül 400 vendég is csatlakozott.

Eui-sun Chung, a Hyundai Motor Group ügyvezető elnöke így nyilatkozott: „A Kia 80 éves története egy figyelemre méltó utazás, egy epikus történet. A Hyundai Motor Group nevében hálámat fejezem ki mindenkinek, aki részese volt a Kia 80 éves örökségének.”

Ho Sung Song, a Kia elnök-vezérigazgatója hozzátette: „A Kia 80 éves történetének összegyűjtéséből levont tanulságokra támaszkodva megerősítjük azt az elszántságot, amely alapításunk óta hajtott minket. Ugyanakkor elkötelezettek vagyunk örökségünk, beleértve a szellemi javakat is, mint a jövő hajtóerejét megőrzés és megosztása iránt.”

A Hyundai Motor Group és a Kia vezetői, alkalmazottai és korábbi vezetői csatlakoztak a vendégekhez, hogy bemutassák a Kia 80 éves örökségét és jövőképét, amelyet a márka öröksége ihletett – a kihívások és az elszántság valódi történelmét. A vendégek a Kia azon alkalmazottairól hallhattak, akik a jövő vezetőiként kulcsszerepet játszanak a Kia jövőképének megvalósításában. Emellett egy különleges ünnepi filmet is megtekinthettek, amelyen azok szerepeltek, akik jelentős szerepet játszottak a Kia sikereiben, valamint ezt követően meghallgathatták a Kia nagykövete és többszörös díjnyertes hegedűművész, Clara-Jumi Kang szólóelőadását is.

A Kia ezen alkalmat megragadva bemutatta a Vision Meta Turismo tanulmányautót is, amely a Kia mobilitás új korszakára vonatkozó vízióját testesíti meg. A koncepció a dinamikus vezetési teljesítményt egy lounge ihlette belső térrel ötvözi, tisztelegve az 1960-as évekbeli hosszútávú túrázás sebessége és eleganciája előtt.

Az autó külső megjelenése a Kia „Ellentétek Vonzása” formatervezési filozófiáját tükrözi, futurisztikus sziluettjével, amely a puha felületeket geometriai elemekkel ötvözi. Belül a formatervezés a digitális technológia révén fokozza az ember és a mobilitás közötti interakciót és egyedi dizájnelemekkel és tágas elrendezéssel rendkívül magával ragadó élményt teremt mind a vezető, mind az utasok számára.

A Vision Meta Turismo formatervének egyik kiemelkedő eleme a kormánykerék, amely újragondolja a következő generációs intuitív vezetési felületet. Magával ragadóbb vezetési élményt kínál három digitális móddal – Speedster, Dreamer és Gamer –, amelyek az AR Head-Up Display (HUD) technológiát használják a személyre szabott felhasználói élmény biztosításához a különböző vezetési környezetekben. Az AR HUD egy intelligens üveget integrál a járműbe, lehetővé téve a vezetők számára, hogy virtuális grafikákat jelenítsenek meg, mintha három dimenzióban lebegnének az út felett. A Kia a közeljövőben nyilvánosságra fogja hozni a koncepció teljes részeleteit.

Karim Habib, a Kia globális formatervezésének alelnöke és vezetője így nyilatkozott: „A Vision Meta Turismo megtestesíti a Kia jövőképét, amely integrálja a dinamikus mobilitást és az emberközpontú tereket. Ez a Kia elkötelezettségének kifejeződése a technológiailag fejlett mobilitás és a lebilincselő, stimuláló és inspiráló élmények folyamatos biztosítása iránt.”

A Kia 80. évfordulóra rendezett kiállítása, amelyet a „Mozgás öröksége” témakörben rendeztek meg, egy magával ragadó örökségélmény, amely a történelmi modellektől a legújabb termékekig terjedő palettát mutatja be. A kiállítás a koreai Yonginban található Kia Vision Square – a Kia dolgozóképző és stratégiai intézetének – első emeletén található és egészen 2029-ig lesz látogatható.

A kiállítás nyolc Örökség bemutatózónát foglal magában, amelyek mindegyike a Kia gyártásának első 80 évéből származó témákat dolgoz fel és járműveket mutat be:

  • Kerék – A Kia kezdeteit és alapítója, Cheol-ho Kim jövőképét mutatja be, bemutatva a 3000-Liho kerékpárt, a K-360 háromkerekű haszongépjárművet és a Kia Brisa személygépkocsit.
  • Evolúció –A Kia ügyfélközpontú DNS-ét emeli ki, bemutatva a Kia Bongo kishaszongépjármű-teherautót) és a vadonatúj PV5, a Kia első PBV modelljét.
  • Emberek –A Kia globális minőségirányítását, vezetői történeteit és régóta futó zászlóshajó modelljeit mutatja be, többek között a Kia Sportage és a Kia Carnival modelleket.
  • Új út – A Kia globális terjeszkedésének történetét meséli el lokalizált gyártási és értékesítési stratégiákkal, bemutatva a Kia Ceed, Cerato R, Sonet és Telluride modelleket.
  • Identitás – Dokumentálja a márka globális felemelkedésének történetét, bemutatva az ikonikus Kia Pride, Soul és Stinger modelleket. 
  • Haladás – Felvázolja a Kia fejlődését a modern korban, kiemelve fejlett technológiáját, fejlődését és globális fenntarthatósági megoldásait, kiemelve a Kia EV6 GT modellt.
  • Inspiráció – Kulturális ikonként pozícionálja a Kiát, bemutatva a Kia Soul crossovert.
  • Mozgalmi archívum – Krónikás módon mutatja be a Kia fejlődését 100 modellen keresztül, összhangban a márka „Mozgalom, ami inspirál” filozófiájával.

A Kia márkát 1944-ben Kyungsung Precision Industry néven Cheol-ho Kim alapította. A vállalat 1952-ben vette fel a Kia nevet és bemutatta első mobilitási termékét, a 3000-Liho kerékpárt. 1973-ban a Kia létrehozta a Sohari üzemet (ma AutoLand Gwangmyeong), Korea első integrált autógyártó üzemét. 1974-ben a Kia bemutatta első négykerekű járművét, a Kia Brisa kompaktot, amely globális sikert aratott és olyan modellek követték, mint az 1987-ben piacra dobott Kia Pride kisautó és az 1993-as Kia Sportage, a világ első városi hobbiterepjárója.

1997-ben a Kiát felvásárolta a Hyundai Motor Group, Ju-jung Chung alapító elnök és Mong-Koo Chung tiszteletbeli elnök vizionárius vezetésével. A 2005-ben a Kia elnökévé kinevezett Eui-sun Chung átfogó formatervezési menedzsment stratégiát vezetett be és globális formatervezési vezetőket – köztük Peter Schreyer formatervezési igazgatót – alkalmazott, hogy a Kiát formatervezés-vezérelt márkaként definiálja.

A Kia 2021-ben a „Teljes átalakulás” megközelítés keretében revitalizálta márkastratégiáját, elektromos járművek formájában fenntartható mobilitási megoldásokat kínálva, majd a Platform Beyond Vehicle (PBV) modellek és szoftveralapú szolgáltatások következtek.

Forrás: kianewscenter.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV

Már készül a Hyundai Tucson új generációja