A Hyundai a Szilícium-völgyben állít fel szoftverfejlesztő központot
A világ harmadik legnagyobb autógyártója, a Hyundai Motor Group szoftverfejlesztő központot kíván létrehozni a Szilícium-völgyben azért, mert az autóipar hosszú távú versenyképessége szempontjából mára a szoftverek egyre fontosabbakká válnak a gépkocsikban.
A két autógyártó vállalattal, a Hyundai Motorral és a Kiával rendelkező vezető dél-koreai autógyártó célja, hogy ezen globális csúcstechnológiai és innovációs központon keresztül felgyorsítsa a szoftver által definiált járművek (SDV) fejlesztését azáltal, hogy az amerikai nagy Tech cégek vezető mérnökeit az észak-kaliforniai régióba vonzza. A kutatóközpont a hírek szerint arra a technológiára kíván összpontosítani, amelyet öt-tíz éven belül alkalmazni fognak – közölték a források.
A kutatóközpont projektjét Chang-hyeon Song, a csoport szoftverközpontjának és fejlett járműplatform (AVP) üzletágának vezetője vezeti. Song a helyi technológiai óriás, a Naver vállalat korábbi technológiai igazgatója a 42dot vállalat vezérigazgatója is. A csoport autonóm vezetéstechnikai leányvállalata, amely az év elején egy irodát hozott létre a kaliforniai Mountain View-ban, már szoftvermérnököket toboroz.
„A szoftver várhatóan kulcsfontosságú lesz a jövő autóiparának hadszínterén, mivel az autók valószínűleg mozgó okostelefonokká fejlődnek tovább" – mondta a Hyundai Motor Group egyik illetékese. „Nem lehetőség, hanem kötelező lépés a Hyundai számára, hogy kutatóközpontot hozzon létre a Szilícium-völgyben.”
A verseny a világ SDV-szektorában egyre intenzívebben fokozódik, ahogy az elektromos járművek globális vezető szereplői, mint például a BYD és a Tesla., valamint a technológiai nagyhatalmak, köztük a Huawei Technologies sietve fejlesztik az autók szoftvereit. A Hyundai csoport úgy véli, hogy jövője az SDV járművek sikerén múlik, amelyek olyan megkülönböztetett szoftverekkel vannak felszerelve, mint az intelligens operációs rendszer (OS), érdekes infotainment rendszer és biztonságos autonóm vezetési algoritmusok. A globális SDV-piac az előrejelzések szerint 2028-ra 54,9 százalékkal 419,7 milliárd dollárra nő a tavalyi 270,9 milliárd dollárról.
A Hyundai Motor Group a Toyota Motor és a Volkswagen AG mellett egyike azon kevés globális autógyártónak, amelyek saját operációs rendszerrel rendelkeznek. A dél-koreai autógyártó azonban úgy véli, hogy nemcsak a Tesla, hanem saját rendszerük a kínai vállalatok, például a BYD és a Xiaomi mögött is elmarad az infotainment rendszerek és az önvezető algoritmusok terén. Szöuli iparági források szerint a csoport vezetőit, köztük a Hyundai Motor vezérigazgatóját, Jae-hoon Chang-ot állítólag megdöbbentette a kínai elektromos járműgyártók szoftvertechnológiája, amelyet az áprilisi Sanghaji Autószalonon mutattak be.Iparági források szerint a tervezett Szilícium-völgyi kutatóközpont várhatóan megváltoztatja a Hyundai csoport kutatás-fejlesztési munkáját. Az autóipari konszern kutatás-fejlesztési szervezete jelenleg szoftver-, hardver- és formatervezői egységekből áll. A hardver részleg a járművek, a hidrogén üzemanyagcellák és a villamosítási technológia fejlesztésével foglalkozik, a szoftver részleget pedig az AVP egység vezeti.
Iparági források szerint a Hyundai Motor Group a tényleges felhasználáshoz valószínűleg a csoport dél-koreai Namyang fejlesztési központjában, vagyis a globális kutatási hálózat szívében fogja beépíti az AVP egység szilícium-völgyi központja által kifejlesztett technológiát, valamint a 42dot eredményeit.
Forrás: kedglobal.com