A Hyundai csoport elnöke Európában mérte fel a jövő növekedési lehetőségeit

A Hyundai Motor Group elnöke, Eui-sun Chung egy koreai delegáció tagjaként Európába érkezett, amelynek során ellátogatott a Hyundai Motor cseh gyártóüzemébe is.  

A Hyundai Motor Group elnöke, Eui-sun Chung felkereste a csehországi Ostrava melletti Nosovice-ban található Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) vállalatot, hogy megvizsgálja az európai ügymenet helyzetét és jövőbeli növekedési stratégiákat kutasson fel. Együtt ebédelt a helyi alkalmazottakkal is, akik a koreai Chuseok-ünnep ellenére töltik be feladataikat a tengerentúlon és háláját fejezte ki kemény munkájukért.

Európa, amely a környezetbarát járművek harctere és Kína után a világ második legnagyobb elektromos-jármű piaca, egyre nagyobb bizonytalansággal néz szembe a nagy autógyártók villamosítási lendületének módosítása és a gazdasági recesszió miatt olyan jelentősebb országokban, mint Németország és az Egyesült Királyság. Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) adatai szerint idén júliusban az európai autóipar kereslete 7 906 916 darab volt, ami mindössze 3,9 százalékos növekedést jelent a tavaly január és július közötti 7 611 988 darabhoz képest. 

Az elektromos járművek iránti kereslet lassulása még nyilvánvalóbb. Az európai elektromos járműipar kereslete idén januártól júliusig 1 093 808 darab volt, ami mindössze 0,6 százalékos növekedési ütemet jelent az előző év azonos időszakának 1 087 118 darabjához képest. 2023-ban az elektromos járműipar teljes kereslete 28,2 százalékos volt.

Chung elnök figyelemmel kísérte a gyorsan változó európai autópiacot és áttekintette a kulcsfontosságú helyi üzleti kérdéseket a Hyundai Motor cseh üzemében, amely a Hyundai Motor Group egyetlen elektromos autókat gyártó bázisa Európában és új megoldásokat keresett a jövőbeli növekedéshez. Chung elnök személyesen is megtekintette a cseh üzem gyártósorát, amely a teljeskörű villamosítási korszakra készülve felgyorsítja az intelligens gyártási platform építését.

Chung Eui-sun elnök üdvözölte dolgozóit és elmondta: „Szeretném kifejezni hálámat a cseh gyár alkalmazottainak odaadásáért, szakértelméért és erős támogatásáért”, majd hozzátette: „A cseh üzem kulcsfontosságú bázis. a környezetbarát mobilitás jövőjébe és technológiájába való jövőbeli befektetéshez és nagyon fontos szerepet játszik a Hyundai Motor Group a globális piac bizonytalansága ellenére elért folyamatos sikerében.”

A Hyundai Motor cseh gyára a Hyundai Motor Group európai piacra lépésének szimbolikus gyártóbázisa, amely hozzájárult ahhoz, hogy a Hyundai Motor a csehek által szeretett vállalattá váljon azáltal, hogy különböző gazdasági tevékenységeken keresztül ipari és szociális ágazatokban helyi pozitív hatást fejt ki.

A közelmúltban a cég 10 millió koronát (körülbelül 158 mFt) adományozott a Közép- és Kelet-Európát sújtó Boris vihar okozta árvízkárok helyreállítására. Az adományt a „People in Need” non-profit szervezetnek juttatták el és a Hyundai Motor cseh gyárához közeli „morva-sziléziai” régió megsegítésére fordítják.

Chung elnök hangsúlyozta: „Erőfeszítéseket nem kíméljük a minőségbe és biztonságba irányuló beruházások támogatásában”, és „A minőség, a szolgáltatás és a kiváló tehetségek biztosítása fontos a cseh üzem kiváló termelékenységének, valamint nyereségének és veszteségének megőrzéséhez.” Majd így folytatta: „Bár nehézségekkel küzdünk az elektromos járművek piacán a közelmúltban bekövetkezett változások miatt, tovább kell erősítenünk az innováció és a fenntartható növekedés érdekében tett megingathatatlan erőfeszítéseinket."

A Hyundai Motor Group célja, hogy az európai autópiaci környezet változásaira rugalmasan és fürgén reagálva tovább megszilárdítsa pozícióját a villamosítás első mozdulójaként Európában, a világ legnagyobb környezetbarát autópiacán és új áttörést teremtsen a jövőbeli növekedés érdekében.

Először is ami a termelést és az értékesítést illeti, rugalmasan fognak reagálni a piaci környezetre rugalmas termeléssel és az Európára szabott termékválasztékkal a teljes termékkínálatban, ideértve a belsőégésű motorokat, a hibrideket és az elektromos járműveket, miközben egy közép- és hosszú távú stratégiát követnek a villamosítási képességek javítására.

Ennek érdekében a Hyundai Motor versenyképes SUV-hibrid modellekkel, köztük az európai vásárlók körében népszerű Tucson Hybriddel pótolja az elektromos járművek iránti kereslet lassuló keresletéből fakadó eladási lemaradást. A vállalat emellett azon dolgozik, hogy visszaállítsa vezető szerepét az elektromos járművek terén, különös tekintettel a jelenleg a cseh gyárban készülő 2. generációs Kona Electric modellre, a Hyundai Motor zászlóshajójára, a Koreából exportált IONIQ 5-re, valamint a Casper Electricre (helyi nevén Inster), amely az idei év második felében debütál Európában. Különös tekintettel az Inster, valamint a 2. generációs Kona Electric várhatóan stratégiai szerepet játszik majd a Hyundai Motor elektromos autóinak európai piacán történő megítélésében.

A Kia egy továbbfejlesztett EV6 modell bevezetésével erősíti elektromos járműkínálatát, valamint az EV9 olyan felszereléssel érkezik, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy gazdaságosabban vásárolhassák meg az autót, illetve bevezetésre kerül az EV3 is, amely az elektromos járművek még nagyobb népszerűségét fogja eredményezni az idei év második felében. A Kia rugalmasan kíván reagálni az európai piacon tapasztalható kereslet változásaira főbb modelljei, a hibrid és a plug-in hibrid modellek speciális kiadásaival.

A Hyundai Motor és a Kia is olyan növekedési stratégiát követ, amely rugalmasan tud reagálni az európai piacon tapasztalható villamosítás ütemének kiigazítására. A Hyundai az ipari igényeknek megfelelően fokozatosan bővíti a helyi elektromos járművek gyártását egy közép- és hosszú távú ütemterv szerint, felkészülve az európai elektromos járművek piacának fellendülésére. A Kia emellett felgyorsítja egy helyi elektromos autógyártó rendszer kiépítését Európában és 2025 második felétől kívánja működtetni az Autoland Slovakia üzemét.

A Kia a PBV-vel (Platform Beyond Vehicles) is be kíván lépni az európai kishaszonjárművek piacára. Ezzel összefüggésben a Kia szeptember közepén a németországi Hannoverben megrendezett „IAA Transportation 2024” rendezvényen Európában először mutatta be a PV5, vagyis a PBV koncepciómodelljét.

A csoport emellett aktívan bővíti a Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH (HMETC) infrastruktúráját, amely a vállalat egyik legfontosabb globális kutatás-fejlesztési központja. A Hyundai Motor Group ezen keresztül különféle módokon kívánja európai versenyképességét erősíteni, például prémium és nagyteljesítményű modellek fejlesztésével, valamint az Európai Technológiai Kutatóközpont szerepének erősítésével, amely a környezetbarát mobilitás fejlesztésének alapja az európai régióban.

Az Európai Technológiai Kutatóközpont megerősíti a kutatási tevékenységet a Koreán kívül gyártott járművek ár-versenyképességének javítása érdekében, és kibővíti a helyi kutatás-fejlesztés funkcióit, hogy támogassa a csoport belépését az európai PBV-piacra.

Forrás: hyundai.co.kr


Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését