Újabb kémfotókon a Hyundai Nexo új generációja

Miközben a BMW megerősítette azon terveit, hogy 2028-ig egy hidrogénüzemű járművet fejlesszenek ki a Toyota segítségével, a Hyundai már három évvel korábban, 2025-ben bemutatja az üzemanyagcellás Nexo hobbiterepjáró új generációját.

A jelenlegi Nexo néhány ívét divatosabb, céltudatosabb egyenes vonalakra cserélve az új Hyundai hidrogénes zászlóshajó a jelek szerint a kissé átrajzolt hátsó résznek köszönhetően sokat javított a hobbiterepjárók praktikusságán. A B oszloptól előre látható dobozos forma családi köteléket mutat az új Santa Fe hobbiterepessel, bár a rövidebb tengelytáv és a Nexo jellegzetes hátsó kialakítása megkönnyíti majd a két modell megkülönböztetését.

Amikor a 2026-os modellévre jövőre lehull a vastag  álca az új modellről, egy teljes szélességében világító fénysávot fogunk találni az autó frontrészén. A prototípus hátsó részén lévő lámpák helyzetéből ítélve viszont az autó hátsó részének kialakítása egészen más, mint a korábbi (ellenőrizetlen) vázlatokon, amelyek a hátsó lámpákat az ablak két oldalán helyezték el.

A Hyundai egyelőre természetesen titkolja az új Nexo hajtásláncának bármilyen paraméterét, de logikusan feltételezhető, hogy erősebb és hosszabb hatótávú lesz, mint a jelenlegi modell. Ez jelenleg 163 LE / 230 kW-ot tesz ki, 395 Nm forgatónyomatékkal együtt, amivel az amerikai EPA szabvány szerint a hatótávja 611 km. Egyes források szerint az új Nexo hatótávolsága 497 mérföldre, azaz 800 km-re növekedhet.

Az eredeti Nexo még 2018-ban került forgalomba az Egyesült Államokban, mielőtt a következő évben megérkezett volna az Egyesült Királyságba és 2021-ben Ausztráliába. Ezek az autók azonban továbbra is ritka látványnak számítanak, mivel az amerikai értékesítés csak Kaliforniára korlátozódnak, ahol nagyobb a töltőállomások elérhetősége – bár kevésbé jó, miután a Shell több állomást bezárt az év elején.

A januári Las Vegas-i CES kiállításon a Hyundai két megközelítést jelentett be a hidrogéntermelés terén, a hulladékból hidrogén és a műanyagból hidrogén folyamatát. A hulladékprogram magában foglalja az élelmiszerek és az állati trágya biogázzá történő átalakítását, amelyet azután hidrogén megkötéséhez kezelnek, míg testvérprogramja a nem újrahasznosítható műanyagok olvasztásával állítja elő a gázt.

Forrás: carscoops.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését