A Hyundai csökkenti 2030-ra tervezett értékesítési céljait
A Hyundai Motor 6 százalékkal csökkentette hosszútávú járműeladási céljait, miközben a kínai riválisok agresszív marketingjére és az elektromos járművek elterjedésének elhúzódó lassulására készül, amelyet elektromos szakadékként említenek.
Koreai sajtóértesülések szerint a Hyundai Motor Group zászlóshajó vállalata 2030-ban globális szinten 5,55 millió jármű értékesítésér számít, ami alacsonyabb a korábbi 5,9 milliós célnál. A Hyundai leányvállalata, a Kia egyelőre tartja 2030-ra 4,3 millió darab eladási célját – ugyanannyit, mint tavaly bejelentették.
Iparági források szerint a két legnagyobb koreai autógyártó eladási célkiigazítása tükrözi azt a rideg valóságra vonatkozó értékelésüket, hogy az autóeladások, különösen az elektromos járművek értékesítése a globális gazdasági lassulás közepette kihívásokkal teli évekkel néz szembe. „A Hyundai reális igyekszik maradni abban a tekintetben, hogy az elektromos járművek értékesítésének lassulása 2030-ig is elhúzódhat. A vállalat konzervatívabbá vált" – mondta az egyik forrás.
A Hyundai azon globális autógyártók közé tartozik, amelyek a közelmúltban lefelé módosították eladási és profitvárakozásait. A svéd Volvo autógyártó nemrégiben elvetette azt az elképzelését, hogy 2030-ra teljesen elektromos autómárkává váljon. Úgy nyilatkoztak, hogy 2030-ra a hibrid járművei adják majd teljes éves értékesítésük 90 százalékát, míg a többit a belsőégésű motoros autók teszik majd ki.
A német BMW autógyár nemrég közölte, hogy a korábbi 8-10 százalékról 6-7 százalékra csökkentette az idei üzemi haszonkulcsra vonatkozó előrejelzését. Saját tőkearányos megtérülési (ROE) célját szintén 15-20 százalékról 11-13 százalékra módosították. Az iparági adatok azt mutatják, hogy az elektromos járművek iránti globális kereslet jövőre eléri a 18,4 millió darabot, ami 4 százalékos csökkenést jelent a korábbi 19,2 milliós előrejelzéshez képest.
A koreai páros a kínai autógyártók részéről is egyre nagyobb kihívásokkal néz szembe, amelyek tavaly a globális járműpiac 17,1 százalékát szerezték meg, szemben a 2019-es 10,5 százalékkal. A Hyundai augusztusi befektetői napján Jae-hoon Chang vezérigazgató elmondta, hogy a Hyundai azt tervezi, hogy 14 modellel megduplázza hibridjármű-kínálatát, és hosszabb, kiterjesztett hatótávolságú elektromos járműveket fejleszt, hogy leküzdje az elektromos járművek értékesítésének elhúzódó lassulását. A Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi hatról 2028-ra kilencre emeli hibrid kínálatát.
A Hyundai Motor célja, hogy 2030-ra évente 3,3 millió környezetbarát járművet, köztük elektromos járműveket, hibrideket és hidrogén-üzemanyagcellás járműveket adjon el, ami a 2030-as értékesítési cél mintegy 60 százalékát teszi ki. A Kia célja, hogy 2030-ig évente 2,38 millió környezetbarát járművet értékesítsen, ami teljes értékesítésének 55 százaléka. A Hyundai és a Kia 2030-as villanyautó-eladási céljait 2 millió darabban, illetve 1,6 millió darabban tűzték ki – ez megegyezik a tavalyi bejelentéssel.
A koreai csoport hibrid eladásai már most is erősek, különösen az Egyesült Államokban. A hibridek megnövekedett eladásaival együtt a Hyundai a platós kisteherautók és a hobbiterepjárók számára egy következő generációs hajtáslánc kifejlesztését is tervezi, amelyet hatótávnövelőként ismernek azért, hogy megbirkózzanak az elektromos járművek lassuló értékesítésével. Iparági források szerint az autóipari csoport olyan üzemanyag-alapú kiegészítő hajtómű kifejlesztésébe kezdett, amely az akkumulátoros elektromos jármű (BEV) hatótávolságát a jármű akkumulátorát feltöltő elektromos generátor működtetésével bővíti.
A Hyundai azt is közölte, hogy hidrogén-ökoszisztémáját is erősíti, hogy 2045-re nulla károsanyag-kibocsátást érjen el az autók életciklusa során, a gyártástól az üzemeltetésen át egészen a selejtezésig.
Forrás: kedglobal.com
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!