A Hyundai RN24 elektromos tanulmánya mutatja az utat a jövő sportautóinak
A Hyundai Motor nagyteljesítményű N részlege az „N Day 2024” rendezvényén bemutatta az RN24 következő generációs „Guruló Labor”-ját, amely megmutatja a nagyteljesítményű elektromos járművekben rejlő jövőbeli lehetőségeket.
Az évente megrendezésre kerülő „N Nap” esemény kiválóan bemutatja a Hyundai N nagyteljesítményű, motorsportban bevált technológiák és a jövőkép terén való kitűnés iránti könyörtelen innovációját és elkötelezettségét. Az esemény kiemeli a Hyundai N három alappillérét: Kanyarvadász, Pályaalkalmasság és Hétköznapi versenyautó. Ezek a pillérek tükrözik a márka elkötelezettségét a szórakoztató és magával ragadó vezetési élmények megteremtése iránt, amelyeket az elektromos járművek technológiájával együtt egyedülálló módon lehetséges megvalósítani.
„A Hyundai N nem csupán egy márka, hanem az innováció és a nagy teljesítmény iránti elkötelezettségünket is tükrözi. Az RN24 a jövőre vonatkozó merész ambícióink bizonyítéka" - mondta Manfred Harrer, ügyvezető alelnök, a Genesis vezetője és a Nagyteljesítményű Fejlesztési Technológiai részleg vezetője.
A Hyundai N következő generációs Guruló Laborjaként az RN24 egy innovatív tesztjármű-sorozat legújabb fejlesztése, amely áthidalja a szakadékot a motorsport technológia és az N széria sorozatgyártású modelljei között. A guruló laborok, amely az RM (Racing Midship) sorozatból indult még 2012-ben, olyan elektromos járműveket is magában foglal, mint az RN22e és az N Vision 74, amelyek Guruló Laboratóriumokként a nagyteljesítményű technológiák tesztpadjaként szolgálnak. Az RN24 ezt az örökséget folytatja, feszegeti a motorsport-technológia határait és ezzel alakítja az N márka elektromos járműveinek jövőjét.
Az RN24 világpremierje bemutatja N közeljövőbeli jövőképét. Abból a törekvésből kiindulva, hogy a legerősebb elektromos járművek hajtásláncát a lehető legkisebb csomagba préseljék, kezdésnek a Hyundai N az IONIQ 5 N versenysportra is alkalmas 650 lóerős kétmotoros teljesítményelektronikáját (PE) vették alapul. Ezt egy kompakt, a rali-világbajnokság által ihletett villanyautóalvázba építették be, így az N rajongók számára egy kompakt, könnyű és agilis elektromos jármű jött létre.
Ez a Guruló Labor nemcsak egy tesztjármű; ez egy olyan új platform, amely a következő generációs nagy teljesítményű elektromos járművekről szóló új tárgyalások kezdeményezésének alapja lehet. A jármű a Hyundai N merész szellemiségét tükrözi, amellyel továbbra is új módszereket keres a villanyautós vezetési élmény javítására – nemcsak a teljesítmény és a sebesség növelésével, hanem a vezethetőségre és a pontosságre való aprólékos összpontosításával.
Az RN24 az IONIQ 5 N teljesítményelektronikai rendszerét kapta meg. Az újratervezett akkumulátorcsomag megtartotta a szériagyártású modell 84 kWh-s kapacitását, de lehetővé teszi a 340 mm-rel rövidebb, 2660 mm-es tengelytávot, így ezzel a jármű a B-szegmensű kisautók méretére csökken, ami összehasonlítható a Hyundai Motor i20 N Rally1 Hybrid (WRC modellel. Az RN24 alvázrendszere egy újonnan tervezett WRC-stílusú felfüggesztéssel rendelkezik, ralispecifikus lengéscsillapítókkal és nagy merevségű segédkeretekkel. Az RN24 önsúlya 1.880 kg, vagyis több mint 300 kilogrammal könnyebb, mint az IONIQ 5 N (2.200 kg).
Ez a Guruló Labor a WRC Powertrain Drive Control Logic rendszerrel van felszerelve. Ez a fejlett rendszer lehetővé teszi a vezetők számára, hogy a kormánykerék gombjaival állítsák be a teljesítményelektronikai (PE) rendszer teljesítményét, a gyorsulási érzékenységet, a regeneratív fékérzékenységet és a PE rendszer erőegyensúlyát. Ez a funkció a Hyundai WRC versenyautóiban található vezérlési lehetőségeket tükrözi. Ezenkívül az RN24 akkumulátorának és motorjának hűtési teljesítményét az IONIQ 5 N fejlett rendszerének módosításai biztosítják, az extra agilitást pedig a gyorsabb kormányzási beállítás biztosítja, amely raliautó szintű reakciót biztosít.
A járművet külső, nagyteljesítményű hangrendszerrel is felszerelték, az IONIQ 5 N N Active Sound+ rendszere kívül két plusz oldalsó hangszóróval is rendelkezik. Az RN24 hangzását a hátsó sárvédő kialakítása egészíti ki, amely hangdobozként működik, fokozva a hangélményt és olyan magával ragadó hangzást hoz létre a rajongók számára, amely kiegészíti a jármű nagyteljesítményű képességeit.
Az RN24 számos csúcstechnológiájú motorsport technológiája között a „Rally Mode” motor nyomatékszabályozása kulcsfontosságú megkülönböztető tényező. A Hyundai N i20 N Rally 1 versenyautón használt négykerék-meghajtásához hasonlóan ez a beállítás segít optimalizálni a nyomaték elosztását a négy kerék között. Az i20 N Rally 1 mechanikai technológiájának teljesítményét az RN24 „Rally Mode” elektronikus motornyomaték-szabályozása szimulálja és a komplexitás és a költségek tekintetében egyszerűsíti a rendszert, hogy az még inkább valósághű legyen a jövőbeni sorozatgyártású autókban.
Az e-Kézifék egy másik olyan technológia, amelyet a Hyundai N 10 éves WRC-története ihletett. Ez segít csökkenteni az autó tömegét azáltal, hogy kiküszöböli az olyan folyamatokban használt fizikai fékelemek szükségességét, mint például az oldalfék előmelegítése és a korábban használt hidraulikus fékberendezések. A Hyundai ezt az innovatív technológiát nemrégiben a WRC Közép-Európa-rali egyik szakaszán tesztelte.
Az RN24-et látványát a rendkívül merev, külső fémváz (exoskeleton) stílusú bukóketrec határozza meg. A WRC-koncepciók ihlették, amely nemcsak az utasok biztonságát szolgálja, hanem a jármű általános teljesítményét és stabilitását is növeli a nagysebességű manőverek során. Az N Nagyteljesítményű alkatrészek sora magában foglalja az Elantra N 19 colos matt fekete kovácsolt kerekeit, amelyek növelik a jármű esztétikai megjelenését és egyben hozzájárulnak teljesítményéhez.
Mindezen túlmenően az RN24 a Hyundai Motorsport Túraautó-versenysorozat (TCR) modelljeiből származó légterelővel is van felszerelve. Ez a légterelő javítja az aerodinamikai teljesítményt, javítja az agilitást és a stabilitást. Az RN24 3D-nyomtatott hornyokat is kapott a jobb merevség és súlycsökkentés érdekében. Az innovatív felszerelések ezen kombinációja meghatározza az RN24 és a Hyundai N a tervezéshez, a technológiához és a teljesítményhez kötődő megközelítését, feszegetve az elektromos autósport technológiai határait.
„Az RN24 kiválóan példázza a Hyundai N elkötelezettségét az elektromos autósport-technológia fejlesztése iránt azáltal, hogy a vezetési élményt helyezi előtérbe a specifikációk helyett” – mondta Joon Park, az N Brand Management Group alelnöke. „Ez a Guruló Labor azt bizonyítja, hogy a nagyteljesítményű elektromos járművekben még mindig vannak kiaknázatlan lehetőségek, és az új technológiák érkezésével sok minden vár még ránk."
Forrás: hhyundai.news