A Hyundai a kínai Huayou vállalattal fejleszti akku-újrahasznosítását

A Hyundai Glovis, a dél-koreai Hyundai Motor Group logisztikai vállalata a finomított kobalt előállításában vezető globális vállalatával, a kínai Zhejiang Huayou Cobalttal működik együtt a jövőben a gyorsan növekvő számú villanyautók akkumulátor-újrahasznosítási üzletágában.

A Hyundai Glovis nemrég megállapodott a Huayou Cobalt 100 százalékos tulajdonában álló leányvállalattal, a Huayou Recycling Technology-vel arról, hogy együttműködnek a használhatatlanná vált villanyautó-akkumulátorok tovább- és újrahasznosítási rendszereinek, az energiatároló rendszerek (ESS) üzletágának és a nyersanyagellátás menedzsmentjének kialakításában.

„Az elektromos járművek akkumulátorai akkor használhatók az ESS energiatároló rendszerekhez, ha a fennmaradó kapacitásuk 80-90 százalékra csökken, míg az olyan nyersanyagokat, mint a kobalt, a nikkel és a lítium, lebontással és olvasztással lehet kinyerni" – mondta egy szöuli akkumulátoripari forrás. Az előrejelzések szerint a globális akkumulátor-újrahasznosító ipar 2040-re 208,9 milliárd dollárra fog növekedni a 2030-ra becsült 42,4 milliárd dollárról – idézte a Hyundai Glovis a dél-koreai elektromos járműveket és akkumulátor-ipart kutató SNE Research intézetet. 

A Huayou Recycling, amely azon technológiájáról ismert, hogy 15 másodperc alatt ellenőrzi az akkumulátorok maradék kapacitását, évente 65 ezer tonna leselejtezett akkumulátort gyűjt össze, amely több mint 130 ezer elektromos járműhöz elegendő évente Kínában, a világ legnagyobb villanyautó-járműpiacán. 

„Nincs más választásunk, mint kínai vállalatokat keresni, mivel Koreában kevés a hulladék akkumulátor-beszállító” – mondta egy szöuli szállítmányozási forrás. „Különböző technológiákra van szükség a nagy kapacitású akkumulátorok hosszú ideig történő biztonságos tengeri szállításához.”

A Hyundai Glovis, amelynek fő részvényesei közé tartozik a Hyundai Motor, az IONIQ villanyautó-márka gyártója is, a jövőbeli növekedés érdekében az akkumulátor-újrahasznosítási üzletág kialakításán dolgozik. A logisztikai vállalat egy dedikált konténert is kifejlesztett több kiégett akkumulátor szállítására és 2021-ben szabadalmat is szerzett hozzá. 

Az év elején tőkebefektetést hajtottak végre a dél-koreai ER vállalatába, amely a hulladékakkuk előkezelési folyamatainak technológiájával foglalkozik. A Hyundai Glovis akkumulátordiagnosztikai rendszereket is fejleszt a Hyundai Motor Group Namyang fejlesztőközpontjával közösen, amelyet 2025-től terveznek sorozatban gyártani. 

Forrás: kedglobal.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését